Odkwaszenie trawnika

1. Data: 2004-10-28 22:27:01

Temat: Odkwaszenie trawnika
Od: "\"Hadżi\" Sylwester Murat" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.

Mam niewielki trawnik i widać, że jest zakwaszony [trawę zaczyna wypierać
mech]. Zniszczenie mchu nie jest problemem. Mam więc pytanie czy teraz, a
jeżeli nie to kiedy można by zastosować odkwasznie wapnem. Czy do tego celu
można użyć wapna hydratyzowanego i w jakiej dawce [trawnik 200m2]. Dawniej
wapna nawozowego były całe pryzmy, teraz trudno spotkać. Sprzedawali je
jednak w tonach a mnie tyle nie potrzeba. Hydratyzowane zapewne kosztuje
drożej ale można dostać wszędzie i w standardowych opakowaniach.

Pozdrawiam

"Hadżi"

2. Data: 2004-10-29 17:15:59

Temat: Re: Odkwaszenie trawnika
Od: nutado <g...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hadżi" Sylwester Murat napisał(a):
> [...]
> jednak w tonach a mnie tyle nie potrzeba. Hydratyzowane zapewne kosztuje
> drożej ale można dostać wszędzie i w standardowych opakowaniach.

Witam;
Stanowczo odradzam wapno... Uzyj kredy lub dolomitu, mozna to kupic w
malych opakowaniach nawet 5 kg.
Poza odkwaszeniem kreda(lub dolomitem) pasuje co wiosne uzywac aeratora
i "wygrabywac" mech, zeschla trawe i inne resztki. Taki zabieg sprzyja
wzrostowi trawy a ogranicza wzrost mchu. Dodatkowo mozna uzyc nawozu z
duza zawartoscia zelaza- mech nie lubi tego pierwiastka jesli wystepuje
on(zelazo) w duzej ilosci.

3. Data: 2004-10-29 18:36:16

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nutado" <g...@w...op.pl> napisał w wiadomości
Dodatkowo mozna uzyc nawozu z
> duza zawartoscia zelaza- mech nie lubi tego pierwiastka jesli wystepuje
> on(zelazo) w duzej ilosci.
>
> Pozdrawiam

A nawozik płynny ze skrzypu stosowałeś?

4. Data: 2004-10-29 19:05:05

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nutado" <g...@w...op.pl>
> Witam;
> Stanowczo odradzam wapno... Uzyj kredy lub dolomitu, mozna to kupic w
> malych opakowaniach nawet 5 kg. [...]

Mech w trawie będzie sobie rosnąć na wystawie Pn i to nieźle jeśli pH
będzie wynosić nawet 10-12.
Naprawdę. Nawet na piaszczystej glebie.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

5. Data: 2004-10-29 19:31:37

Od: "\"Hadżi\" Sylwester Murat" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> [...]
> wzrostowi trawy a ogranicza wzrost mchu. Dodatkowo mozna uzyc nawozu z
> duza zawartoscia zelaza- mech nie lubi tego pierwiastka jesli wystepuje

O kredzie nie pomyślałem, będę jej szukał. A jaką dawkę zastosować jeśli
mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć, dziękuję za dobrą radę.

6. Data: 2004-10-29 19:37:21

Od: "\"Hadżi\" Sylwester Murat" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> A nawozik płynny ze skrzypu stosowałeś?

Ten nawóz trzeba samemu zrobić czy można go kupić? Jeżeli zrobić samemu to w
moich stronach skrzypu w większych ilościach nie spotykałem. Musiałbym go
pozyskać z innych regionów. Skrzyp przecież zawiera dużą ilość krzemianów -
a tego mech też nie lubi?

7. Data: 2004-10-29 19:46:40

Od: "\"Hadżi\" Sylwester Murat" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> Mech w trawie będzie sobie rosnąć na wystawie Pn i to nieźle jeśli pH
> będzie wynosić nawet 10-12.
> Naprawdę. Nawet na piaszczystej glebie.

Z jednej strony budynku jest wystawa południowo-wschodnia, z drugiej
południowo-zachodnia. Na południowo-wschodniej od południa rośnie żywopłot z
ligustru wys. na 1,2m i tam jest go najwięcej. Od północy trawnika nie ma
ale mech jest na murkach.

8. Data: 2004-10-31 01:50:01

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O kredzie nie pomyślałem, będę jej szukał. A jaką dawkę zastosować jeśli
> mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć, dziękuję za dobrą radę.

Ja już przećwiczyłem kredę i dolomit i nie widzę różnicy.
Samego dolomitu nasypałem na wiosnę 10 kg na trawniczek 30 mkw i drugie tyle
w lecie. Aż się żółto zrobiło od tego. Poczekam jeszcze do ochłodzenia i
sypnę wapno. Co do kredy to szukaj kredy malarskiej w sklepach z farbami.
Taka sama jak w ogrodniczym, a kilkakrotnie taniej.

pozdrówka
Jacek

9. Data: 2004-11-07 23:10:09

Temat: Odp: Odkwaszenie trawnika
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hadżi" Sylwester Murat <h...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:clu6lj$2as$...@a...news.tpi.pl...
> Od północy trawnika nie ma
> ale mech jest na murkach.

I pewnie to pięknie wygląda. Dlaczego chcesz go zniszczyć?
Ja chętnie przyjmę mech pod każdą postacią.

Pozdrawiam - Jagoda

Trawy po raz kolejny
Trawy po raz kolejny
podlewanie iglaków