Badanie moczu

1. Data: 2004-06-17 19:11:21

Temat: Badanie moczu
Od: Ania <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Byłam dzisiaj z moim 2-letnim dzieckiem u nefrologa na wizycie kontrolnej.
Kubuś jest pod opieką nefrologa z powodu zakażenia dróg moczowych (trwa to
od urodzenia). Z moczem właściwie jest wszystko w porządku-2 rodzaje
bakterii, 10^3 ale zastanawia mnie jedna rzecz. Mamy zrobić badanie poziomu
magnezu, wapnia i kreatyniny. Jeszcze nigdy takich badań nie robiliśmy więc
nie mam pojęcia o co chodzi. Po co wykonuje się takie badanie i co na ich
podstawie można stwierdzić?
Dziękuję za odpowiedzi.

Ania

2. Data: 2004-06-17 20:12:47

Temat: Odp: Badanie moczu
Od: "sara" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

-bardzo dobrze.
Lekarz chce sprawdzić czy nerki funkcjonują prawidłowo,
czy np. nie zaczyna się niewydolność.
Większość chorób wcześnie wykrytych jest uleczalna.

3. Data: 2004-06-18 07:28:56

Temat: Re: Badanie moczu
Od: "Cota " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

poziom wapnia/magnezu jest zwiazany z powstawaniem piasku/kamieni, na bazie
ktorych moga tworzyc sie stany zapalne. Dzieje się tak przy podwyższonym
poziomie wapnia. A kreatynina to ocena wydolności nerek.

Szukam podrecznika "EKG dla Lekarza Praktyka"
dodatkowe opłaty?
dziwny okres
test
Złamanie małego palca