Bateria wannowa

1. Data: 2003-04-09 06:57:58

Temat: Bateria wannowa
Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jestem jak to się mówi "na kupnie" baterii do wanny. Nie jest to remont
łazienki, raczej jej odnowienie. Nie zalezy mi więc na baterii super-duper.
Raczej skłaniam się ku tym tańszym. Zastanawiam się nad kupnem zupełnie
taniej na promocji w jakimś hipermarkecie budowlanym, ale nie wiem jak się
one sprawują, czy w takich bateriach prawidłowo działa mechanizm
przełączania prysznica, czy prysznic będzie mi działał na małym strumieniu
wody. No i czy bateria jednouchwytowa czy dwu, z gałkami. Czy bateria
jednouchwytowa sprawdza się przy wannie? Dla mnie minusem takiej baterii
jest to, że nie ma gdzie odłożyć słuchawki, a nie chcę uchwytu na ścianie
(zresztą wszędzie w znajomych mieszkaniach widziałam węża ze słuchawką po
prostu okręconego wokół baterii a nie odłożonego na swoje przeznaczone
miejsce). Chętnie posłucham rad i opinii grupowiczów.

Kasia

1. Data: 2003-04-09 09:45:41

Temat: Re: Bateria wannowa
Od: Janek Babranek <w...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia A. wrote:
> [...]
> prostu okręconego wokół baterii a nie odłożonego na swoje przeznaczone
> miejsce). Chętnie posłucham rad i opinii grupowiczów.

Witam
Ja mialem podobny problem - z poczatku chcialem kupic baterie Grohe
instalowana na przelewie - przelewowo-naplywowa - tak to sie cudo zwalo .
Ale pozniej stwierdzilem ze nie bede kombinowal i kupilem 3 otworowa
nawannowa firmy Deante - model Birilo ( na zlew kupilem tez z tego
modelu ). Nawannowa kosztowala cos ok 800 zl - nie drogo.
Powiecie ze to wloszczyzna - ale tu gdzie obecnie mieszkam jest bateria
Deante od 5 lat i sprawuje sie znakomicie - zadnych awarii a kosztowala
moze ze 100zl :)
Oto link do tej baterii nawannowej :
http://www.deante.pl/html/baterie/1.php?nr=157

CO do strumienia wody - ten prysznic w tej baterii dziala niezle - ale
zawsze mozesz sobie sama sluchake wymienic na lepsza .
Co do przelaczania dziala super - lekkie pociagniecie i juz przelaczone :)

1. Data: 2003-04-09 10:17:54

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia A. wrote:

> [...]
> ale nie wiem jak się one sprawują, czy w takich bateriach prawidłowo
> działa mechanizm przełączania prysznica, czy prysznic będzie mi

Tych zupelnie najtanszych bym nie kupowal z powodow o ktorych sama piszesz.
Najtansze owszem, ale nie noname przynajmniej.

> No i czy bateria jednouchwytowa czy dwu, z gałkami.

Zdecydowanie jednouchwytowa. Gałkowe są niby ładniesze (ale to na ogół te
droższe, pozatym to tez rzecz gustu), ale jedouchwytowe sa dużo wygodniejsze
w użyciu, wszystko załatwia się jednym ruchem dłoni, a w klasycznych
odkręcasz najpierw jeden kurek, potem drugi, potem regulujesz temperaturę,
potem jeszcze ewentualnie włączasz prysznic.... brrr!!!!

> Dla mnie minusem takiej baterii jest to, że nie ma gdzie odłożyć
> słuchawki, a nie chcę uchwytu na ścianie

A daj spokój, uchwyt mozesz sobie kupić taki malutki i powiesić go zaraz nad
baterią, pozatym jeśli bateria będzie dwuotworowa, to słuchawka może
spokojnie na niej leżeć o ile się przy takim rozwiązaniu upierasz. Choć
szczerze mówiąc nie wiem czemu - co jest wygodnego w prysznicu okręconym
naokoło baterii ze słuchawka leżącą na niej, albo dyndającą w powietrzu?

J.

1. Data: 2003-04-09 11:40:15

Od: "Kvenmadur" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale jedouchwytowe sa dużo wygodniejsze
> w użyciu, wszystko załatwia się jednym ruchem dłoni,
Łokcia, bym powiedziała ;)

> [...]
> szczerze mówiąc nie wiem czemu - co jest wygodnego w prysznicu okręconym
> naokoło baterii ze słuchawka leżącą na niej, albo dyndającą w powietrzu?
Dodam jeszcze, że jeśli bateria bez uchwytu na słuchawkę będzie satynowa
(nie wiem jak z innymi), to okręcanie i układanie gdzieś-tam na niej tej
słuchawki po prostu rysuje baterię... Spróbowałam raz i teraz mam rysę,
więcej nie próbuję, mam uchwyt na ścianie.
Magda

1. Data: 2003-04-09 12:03:00

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kvenmadur wrote:

> Łokcia, bym powiedziała ;)

:-))) To ja pójdę jeszcze dalej: mocząc się w wannie gospodarkę wodną
reguluję na ogół "nożnie". Przy klasycznej baterii może bym też dał radę,
ale wymagałoby to już grubszej gimnastyki ;-)

J.

1. Data: 2003-04-09 12:06:04

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Tych zupelnie najtanszych bym nie kupowal z powodow o ktorych sama
piszesz.
> Najtansze owszem, ale nie noname przynajmniej.

A czy taką baterię można odkręcić i zamontowac po raz drugi? Bo w jakiejś
tam przyszłości będę robić remont w tej łazience, a póki co chciałabym ją
odnowić i odświeżyć.

> [...]
> szczerze mówiąc nie wiem czemu - co jest wygodnego w prysznicu okręconym
> naokoło baterii ze słuchawka leżącą na niej, albo dyndającą w powietrzu?

Nad baterią się nie da bo tam juz wisi piecyk gazowy. A jestem przeciwna
uchwytowi na ścianie bo będzie tam przyklejona tapeta i boję się, ze długo
ona nie wytrzyma w tym miejscu w przypadku częstego zakładania i ściągania
słuchawki.
Kasia
Kraków

1. Data: 2003-04-09 12:11:28

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia A. wrote:

> A czy taką baterię można odkręcić i zamontowac po raz drugi?

Oczywiście.

> Nad baterią się nie da bo tam juz wisi piecyk gazowy.

Ale on przeciez nie wisi tuż nad baterią, a żeby zmieścił się taki mały
uchwyt na słuchawkę potrzebujesz raptem 10cm miejsca. Uchwyt zreszta nie
musi wisiec dokładnie nad bateria, tylko gdzies obok.

J.

1. Data: 2003-04-09 17:41:03

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi hi. Zastanawialem sie kiedys czy tylko ja mam opory jesli chodzi o
przykrecenie tego uchwytu. Widze ze nie jestem sam. U mnie jest bateria
Bonetti za 200 zl z wajcha dziela bez zarzutu 3 lata. Przed remontem mialem
bateria z kurkami i teraz moge smialo powiedziec ze nie powrocilbym do
kurkowej.
Pzdr.

1. Data: 2003-04-09 20:19:24

Temat: Odp: Bateria wannowa
Od: "Beata S." <b...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia A." <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>

>No i czy bateria jednouchwytowa czy dwu, z gałkami. Czy bateria
> jednouchwytowa sprawdza się przy wannie?

ZDECYDOWANIE jednouchwytowa - o niebo wygodniejsza

> [...]
> prostu okręconego wokół baterii a nie odłożonego na swoje przeznaczone
> miejsce). Chętnie posłucham rad i opinii grupowiczów.

mnie tez nie podabaly sie takie uchwyty ale jak trzeba to trzeba ... i
pogodziwszy sie z uchwytem kupilam baterie firmy NOBILI - i to byl strzal w
10 :) bateria nie jest owalna tylko ma kanty i o taki kant zahaczam weza -
waz okrecony jest raz a za drugim razem juz zahaczony :)

podobna jak na http://www.rica.pl/pl/nobili/timix1.html kod 27110/1-E ale w
satynie i bez tej dziurki w uchwycie

> --
> Pozdrawiam
> Kasia

Pozdrawiam
Beata S.

Kied drzwi są antywłamaniowe
Halogenki - 2 pytania
Czy ktoś ma jakąś opinię o pralkach AMICA?
wentylator niewyjący
kapitalka 78 metrowego mieszkania