Budleja

11. Data: 2003-08-22 14:27:05

Temat: Re: Budleja
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja proponuję, żebyś przed wyrzucaniem ogłaszał, co wyrzucasz.
> Po co mam wyrzucać forsę, jak mogę łapać przed śmietnikiem? ;-)
>
> Krycha&Co(ty)

Wtedy jeszcze nie miałem zielonego pojęcia,
że istniejecie w necie:-))

Pozdrawia boletus

12. Data: 2003-08-31 11:54:57

Temat: Odp: Budleja
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...
> No więc nabyłam parę nowości, m.in. budleję. Przeczytałam,
> że potrezbny jej zaciszny kąt w słońcu. Ważniejsze słońce,
> czy zaciszność? jedyne osłonięte dobrze miejsce siłą rzeczy
> jest przez te osłony troche zacienione, znaczy się słońce tylko
> od południa jest. Wschód, zachód i północ osłonięte.

Najwazniejsze slonce. A ochraniac zima mozna stroiszem.
Po sloncu wazna jest gleba - przepuszczalna, szybko nagrzewajaca sie.
Krew bedzie regularnie marzl zima, ale nie trzeba sie tego obawiac, bo
wiosna odbija z podziemnych czesci. Z reszta krotko przycinany na ziemia
wiosna lepiej rosnie - jest zwarty.

Elfir

13. Data: 2003-08-31 14:19:46

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bissb8$50c$21@atlantis.news.tpi.pl...

> Krew bedzie regularnie marzl zima, ale nie trzeba sie tego obawiac, bo
> wiosna odbija z podziemnych czesci. Z reszta krotko przycinany na ziemia
> wiosna lepiej rosnie - jest zwarty.

Skoro przemarza, to nie ma co przycinac. Ale w klimacie, w ktorym nie
przemarza, przycinanie jes bez sensu, bo nie przycinana budleja wyrasta
piekna i duza.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2003-08-31 17:48:33

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:6un4b.22796$l41.6336636@twister.neo.rr.com...

> Skoro przemarza, to nie ma co przycinac. Ale w klimacie, w ktorym nie
> przemarza, przycinanie jes bez sensu, bo nie przycinana budleja wyrasta
> piekna i duza.

Przycinana też:-)

Pozdrawiam
Marta

15. Data: 2003-08-31 20:38:50

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:6un4b.22796$l...@t...neo.rr.com..
.
> [...]
> Skoro przemarza, to nie ma co przycinac. Ale w klimacie, w ktorym nie
> przemarza, przycinanie jes bez sensu, bo nie przycinana budleja wyrasta

Trzeba obciac przemarzniete pedy i te ktore nie przemarzly.
W Poznaniu nie przemarzaly (do tegorocznej zimy) i nawet pozostawalo na
galazkach czesc lisci. A jak latwo mozna bylo je rozmnozyc! Po prostu
odciete wiosna pedy wsadzilam do piaszczystej ziemi (nawet specjalnie nie
podlewalam) i bez problemu jesienia mialam pelno sadzonek. To samo bylo z
reszta z hortensja H. arborescens.

Elfir

16. Data: 2003-08-31 20:46:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:eht4b.24543$l...@t...neo.rr.com..
.

.

> Jestes pewna, ze budleja przycieta krotko nad ziemia na wiosne zdazy do
> zimy wyrosnac na 3-4 metry?

Jest niższa, ale za to ma dorodniejsze kwiaty, podobno :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

17. Data: 2003-08-31 20:55:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2003-08-31 21:57:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bitojg$r9u$4@nemesis.news.tpi.pl...

> Trzeba obciac przemarzniete pedy

Niewatpliwie.

> i te ktore nie przemarzly.

Jesli na roznmozenie, to rozumiem. A inaczej po co?

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2003-08-31 22:00:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Jest niższa, ale za to ma dorodniejsze kwiaty, podobno :-)

Moje obserwacje z Wielkiej Brytanii wskazuja, ze takie duze maja
duzo dorodnych kwiatow. Niestety nie zrobilem zdjec :-(

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2003-08-31 22:02:04

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:eht4b.24543$l41.6553690@twister.neo.rr.com...
> "Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Jestes pewna, ze budleja przycieta krotko nad ziemia na wiosne zdazy do
> zimy wyrosnac na 3-4 metry?

Cóż takiej wysokości zapewne nie osiagnie nigdy, ale mnie dwa i pól metra w
zupełności wystarczy, szczególnie że niewiele krzewów kwitnie o tej porze
roku.
Przemarzanie nie zniechęci mnie więc do jej sadzenia, okrywania i
przycinania.

Pozdrawiam
Marta

Uprawa kielichowca