Chleb - co robie zle?:/

1. Data: 2003-10-26 23:04:07

Temat: Chleb - co robie zle?:/
Od: "Kitty" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)

Jakis czas temu pojawil sie na liscie przepis na chleb niewymagajacy
wyrabiania. Jako leniuszek przyznaje, ze bardzo mi sie ten przepis
spodobal;) i dzis, w obliczu braku pieczywka na jutrzejsze sniadanko,
postanowilam sprobowac. I oczywiscie musialam zrobic cos nie tak. Ale co?
Moze ktos potrafi mnie oswiecic?

Po wymieszaniu skladnikow (ciepla woda, drozdze, maka, sol, oliwa) i
odstawieniu ciasta w cieple miejsce, wszystko bylo zgodnie z przepisem -
ciasto slicznie wyroslo, zostalo wlane do foremek i wstawione do piekarnika.
I tu nastapil problem. Zgodnie z tym, co wyczytalam, w piekarniku ciasto
powinno jeszcze zwiekszyc swoja objetosc, co niestety nie nastapilo:( Po 45
minutach skorka byla pyszna i chrupiaca, ale w srodku pozostalo mokre, nie
do konca upieczone ciasto. Zastanawiam sie, co powinnam zmienic przy
nastepnej probie. Mam piekarnik gazowy (wiec niestety termoobieg odpada).
Moze zle zrozumialam zalecenia dotyczace temperatury? W przepisie
wyczytalam, by wlaczyc piekarnik "na 250 st na pare minut" - czy to oznacza,
ze chleb ma sie piec w temp. 250 stopni, czy tez ma ona dojsc tylko do
jakiejs nizszej temperatury? Jesli tak to jakiej? Na ile nagrzany powinien
byc piecyk w momencie wstawiania foremek?

Bede bardzo wdzieczna za pomoc, uwielbiam zapach pieczonego chleba w
mieszkaniu, ale chcialabym, zeby dalo sie go jeszcze zjesc...;)

Pozdrawiam

Kitty

1. Data: 2003-10-27 02:01:50

Temat: Re: Chleb - co robie zle?:/
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Kitty wrote:

> [...]
> minutach skorka byla pyszna i chrupiaca, ale w srodku pozostalo mokre, nie

A czy pozwolilas ciastu wyrosnac po raz drugi? Z tego co piszesz,
wynika, ze nie - jesli nie, to tu wlasnie jest blad.

> [...]
> jakiejs nizszej temperatury? Jesli tak to jakiej? Na ile nagrzany powinien
> byc piecyk w momencie wstawiania foremek?

Po wlaniu wyrosnietego ciasta do foremki, ja wstawiam je do cieplego
pieca, gdzie rosnie spokojnie, i gdy podwoi objetosc, to wtedy wlaczam
piec na 250 stopni. Pieke, az sie chleb zezloci i gdy sie w niego puka
palcem, wydaje gluchawy oddzwiek.

Ten chleb bardzo rosnie, i dlatego nie ruszam foremki po wyrosnieciu,
zeby nie klapl.

> Bede bardzo wdzieczna za pomoc, uwielbiam zapach pieczonego chleba w
> mieszkaniu, ale chcialabym, zeby dalo sie go jeszcze zjesc...;)

Po prostu traktuj to jako odswiezacz powietrza. No i jesli uda Ci sie
upiec jadalny, to dodatkowa atrakcja. :)))
MB

1. Data: 2003-10-27 07:28:11

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Bede bardzo wdzieczna za pomoc, uwielbiam zapach pieczonego chleba w
> mieszkaniu, ale chcialabym, zeby dalo sie go jeszcze zjesc...;)
>
> Pozdrawiam
>
> Kitty

Po wyrobieniu ciasta odstawiam na 20 min w cieple miejsce.
Nastepnie jeszcze raz wyrabiam i albo formuje chleb, najczesciej wkladam do
foremki i odstawiam znowu w cieple miejsce na 40 min.(jezeli nie jestem
zadowolona z jego wyrosniecia to nawet na dluzej)
Wg przepisu w elektrycznym piecyku powinno sie piec ca.10 min w temp.220° a
potem ca.40 min w 180°( z termoobiegiem 210°; 170°)A wiec rowniez
odpowiednio ustaw sobie piekarnik na gaz.
Jeszcze taka uwaga :do wyrosniecia ciasto przykrywasz folia lub sciereczka,
a przed wlozeniem do piekarnika nacinasz ciasto pare razy w poprzek i
smarujesz troche woda(wyjdzie ladna skorupka).
Jak masz jeszcze pytania to prosze bardzo.
Powodzenia przy nastepnam wypieku
Ilona

1. Data: 2003-10-27 07:54:20

Od: "KAsia" <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Poprosze o ten przepisik jesli nie bedzie to dla was problemem....Kasia

1. Data: 2003-10-27 10:22:15

Temat: Odp: Chleb - co robie zle?:/
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KAsia <k...@r...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bniiv6$bmm$...@n...onet.pl...

| Poprosze o ten przepisik jesli nie bedzie to dla was problemem....Kasia

No wlasnie, ja tez chyba jakos przegapilam, a ogromnej ochoty mi
narobilyscie na ten chlebek

--
***Gosia_KIKI***

1. Data: 2003-10-27 12:15:13

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"KAsia" <k...@r...net> schrieb im Newsbeitrag

> Poprosze o ten przepisik jesli nie bedzie to dla was problemem....Kasia

Musze sie przyznac, ze kupuje juz gotowe chleby(mieszanki) i dolewam wg
przepisu okreslona ilosc cieplej wody a reszte to juz tak robie jak wyzej
opisalam.
Poniewaz macie szalony apetyt na wlasnej produkcji chleb, to mam prosty
przepis ,ktory raz wykorzystalam i tez byl dobry.

600 g ciemnej maki
200 g jasnej
3/4 l wody
3 lyzki soli
4 lyzki octu
kostka drozdzy
mozna dodac:
ziarna sezamu,slonecznika,lnu...( z kazdego ca.1/2 szklanki, ale to wg
uznania i co sie wlasnie posiada)
Sol,drozdze i ocet w wodzie wymieszac az do rozpuszczenia
Polaczyc to z mymieszanymi makamii dodac w/w ziarna(troche zostawic do
dekoracji).
Foremke (ca.1,5l) wysmarowaci obsypac platkami owsianymi.Wlozyc ciasto
reszta ziarenobsypac i mozna zaraz do nienagrzanego wczesniej piekarnika
wwsadzic i piec w temp.220° 60 min.
Prawda, ze proste?
Jak kto inny nie podesle lepszego przepisu, to sprobujcie, mnie smakowal
Ilona

1. Data: 2003-10-27 12:20:47

Temat: Re: Odp: Chleb - co robie zle?:/
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie, ja tez chyba jakos przegapilam, a ogromnej ochoty mi
> narobilyscie na ten chlebek
>
> --

Sprawdz poczatek w watku:
http://tinylink.com/?9KqzGedEkh

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-10-27 12:52:25

Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten chleb bardzo rosnie, i dlatego nie ruszam foremki po wyrosnieciu,
> zeby nie klapl.

MB

A w jak dużej foremce go robicie? To idzie na dwie porcje?

Milena

1. Data: 2003-10-27 20:47:16

Temat: Odp: Odp: Chleb - co robie zle?:/
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Shrek <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnj2te$ni5$...@n...onet.pl...

| Sprawdz poczatek w watku:
| http://tinylink.com/?9KqzGedEkh

Dziekuje bardzo, przepis juz zanotowany i na sobote szykuje sie do wypiekow
swojego pierwszego w zyciu chleba.

--
***Gosia_KIKI***

Kuchnia ukraińska