Wegańska opty!

1. Data: 2002-01-17 18:13:45

Temat: Wegańska opty!
Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak myślałem, myślałem i wymyśliłem że jak odrzuci się cały metafizyczny
bełkot p. Kwaśniewskiego, te wszsytkie gryzmoły o misji dziejowej, ATP,
daniu nerek świńskich przez Boga co tam w Biblii było przedstawione, można
się zastanowić czy produkty odzwierzęce są w ogóle w diecie opty potrzebne?
do czego niby? można zastąpić wszystko odpowiednio skomponowaną dietą
roślinną. Bedzie to samo tylko tłuszcze będą nienasycone. Jakby ktoś chciał
spróbować, daję przepis na smalec

smalec wege

2 kostki planty, 3 - 4 cebule, smażę cebule na trochu plancie, dodaję
majeranek, słodka papryka, roztapiam resztę zlewam

proste, co? błonnika też da się uniknąć, witaminy są w bezresztowych
pokarmach..

brać i wybierać!

tomek

2. Data: 2002-01-17 23:42:53

Temat: Re: Wegańska opty!
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
potrzebne?
> do czego niby? można zastąpić wszystko odpowiednio skomponowaną dietą

Ja to pisałem już dwa lata temu. :-)

Bedzie to samo tylko tłuszcze będą nienasycone.

Rośliny mają też tłuszcze nasycone, albo jednonienasycone, też dobre.

Pozdrawiam
Leszek

3. Data: 2002-01-18 01:09:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do czego niby? można zastąpić wszystko odpowiednio skomponowaną dietą
> roślinną. Bedzie to samo tylko tłuszcze będą nienasycone.

Z tego co wiem, masło kokosowe ma wiele nasyconych.

> [...]
> majeranek, słodka papryka, roztapiam resztę zlewam
>
> proste, co? błonnika też da się uniknąć, witaminy są w bezresztowych

A czy zastanawiałeś się nad tym jak robiona jest "planta"?
Czy tam są tłuszcze naturalnie "stałe"? Czy może sztucznie uwodornione?

Szczerze mówiac nie widzę sensu w wege-optymalizmie, ale
lakto-ovo-wegetarianizm mozna uzyskac bez wiekszych problemow
moim zdaniem utrzymujac "poprawne" w mysl diety optymalnej proporcje.

4. Data: 2002-01-18 02:34:35

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a...@p...onet.pl...

> A czy zastanawiałeś się nad tym jak robiona jest "planta"?
> Czy tam są tłuszcze naturalnie "stałe"? Czy może sztucznie uwodornione?

Wiem, nie jest w pełni wegańska...ale nie popadajmy w skrajnosci

> Szczerze mówiac nie widzę sensu w wege-optymalizmie, ale
> lakto-ovo-wegetarianizm mozna uzyskac bez wiekszych problemow
> moim zdaniem utrzymujac "poprawne" w mysl diety optymalnej proporcje.

Użylem "wegańskiej" aby uzyskać efekt "kontrastu" ;o))

tomek

5. Data: 2002-01-18 07:49:27

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam puszka z napisem
Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl>, a w niej:

> Ja to pisałem już dwa lata temu. :-)

dokładnie.

ale to nie jest głos za ;-)

--
wojmat
http://piksele.vege.pl .,..,,:;;;.,...,,```...

6. Data: 2002-01-21 15:43:20

Od: Yano <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hombre llamaro "Tomek Wilicki" escribe mucho importando frazesos:

> Wiem, nie jest w pełni wegańska...ale nie popadajmy w skrajnosci

przecież weganizm to nie jest skrajność...
A zamiast planty możńa by dać coś innego, wegańskiego

--
Yano
http://www.vege.pl

7. Data: 2002-01-22 07:09:41

Temat: Dieta diesel-weganska
Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yano <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...25.200.
9...

> przecież weganizm to nie jest skrajność...
> A zamiast planty możńa by dać coś innego, wegańskiego

To wezcie cos wymyslcie bo bede bral udzial w eksperymencie.
2 miesiace diety diesel-weganskiej (z wiadomych powodow
wolalbym unikac nazwy opty) A diesel to mi wpadlo do
glowy jak w niedziele w ramach przygotowan do
eksperymenu, i troche z lenistwa - lyknalem na sniadanie
dwa pozadne gule 'oliwy z oliwek extra dziewicy'.
Bede sie napedzal olejem ( ON ). Jak dla mnie to calkiem
wygodne.
Prosil bym o adresy jakis tabel z danymi o zywnosci.
Moze gdzies jest sklad aminokwasow?

pozdrawiam Chaciur

8. Data: 2002-01-22 11:16:39

Temat: Re: Dieta diesel-weganska
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam puszka z napisem
"chaciur" <g...@k...net.pl>, a w niej:

> To wezcie cos wymyslcie bo bede bral udzial w eksperymencie.
> 2 miesiace diety diesel-weganskiej

to poważna deklaracja. potraktujcie to poważnie.

--
wojmat <w...@o...pl> <gra muzyka: holosud - fijne was afpompen>
http://wjm.blog.pl

9. Data: 2002-01-23 13:48:21

Temat: Odp: Dieta diesel-weganska
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chaciur <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2j36m$oau$...@n...tpi.pl...
> Prosil bym o adresy jakis tabel z danymi o zywnosci.
> Moze gdzies jest sklad aminokwasow?

Źródło niezależne ;-)
http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Źródło optymalne ;-)
http://republika.pl/ikoiko/

Pozdrawiam, Iza

10. Data: 2002-01-26 20:10:32

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze nie jestem na diecie. Aby ja zastosowac
musze miec w perspektywie w miare spokojne 2 miesiace.
Mam natomiast pytania a moze watpliwosci:
Jak to jest z aminokwasami (dzieki Iza za link),
Leszek mi zaproponowal 60 gram - czy ktokolwiek jest
mi w stanie powiedziec ile jakich? Bo chyba nie o to chodzi,
aby wszystkich po rowno?

Jak to jest z tluszczami ? o ile dobrze zrozumialem Leszka
to jak najmniej WNKT-2% a ile JNKT? i NKT?
Lekka wtopa bo kupilem olej z pestek winogron a on ma:
70%WNKT :(. Tylko z tego co pamietam to sie kluci
z ustaleniami niezaleznych dietetykow.
Czy inni dietetycy wysokotlussczowi tez tak zalecaja, czy tylko Jan?
Czy to jest rzeczywiscie wazne?

Czy sa tu gdzies na liscie ludzie na diecie wysokotluszczowej,
uprawiajacy jakis sport wytrzymalosciowy? Wydaje mi sie to nie mozliwe
do pogodzenia z rowerem gorskim np.

pozdrawiam
Krolik doswiadczalny Chaciur

Blagam - pomozcie !!!
dieta niełączenia (białek i węglowodanów)
dieta Montignaca
dowcip dietetyczny (kuchenny)
sesja