Dyzur nauczycieli w ferie

1. Data: 2005-01-14 11:31:13

Temat: Dyzur nauczycieli w ferie
Od: WodnikJaqb <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam pytanie, czy u was w szkolach tez dyrekcja (dzis!!!)
wymyslila aby nauczyciele informatyki przychodzili
w ferie na darmowe 'dyzury' bo mlodziez chetnie by
korzystala w tym czasie z internetu itp. ???

normalnie prawie sie rozesmialem!

jaka jest wasza opinia na ten temat i czy u was tez
ktos wpadl na taki pomysl?

ps
podejrzewam ze jest to odpowiedz na list kuratora
o tym by zainteresowac sie mlodzieza podczas ferii...

pozdrawiam i... jutro jade na uragnione narty na cale 2 tygodnie :-)

WodnikJaqb

2. Data: 2005-01-14 21:59:55

Temat: Re: Dyzur nauczycieli w ferie
Od: "Jolka" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WodnikJaqb" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> korzystala w tym czasie z internetu itp. ???
>
> normalnie prawie sie rozesmialem!
>
> jaka jest wasza opinia na ten temat i czy u was tez

Nauczyciel ma 8 tygodni urlopu w czasie roku. Sprawą dyrektora jest termin
w którym go przyznaje. Jeśli teraz masz 2 tygodnie to latem tylko 6 i
dyrektor w pozostałym czasie wakacji może Cię wezwać do pracy. Niestety :-(
Jola

3. Data: 2005-01-14 22:17:29

Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) szukaj wiadomości tego autora

Jolka wrote:

> [...]
>w którym go przyznaje. Jeśli teraz masz 2 tygodnie to latem tylko 6 i
>dyrektor w pozostałym czasie wakacji może Cię wezwać do pracy. Niestety :-(

KN:

Art. 64. 1. Nauczycielowi
<przegdok.asp?qdatprz=14-01-2005&qplikid=2#P2A6> zatrudnionemu w szkole
<przegdok.asp?qdatprz=14-01-2005&qplikid=2#P2A6>, w której w organizacji
pracy przewidziano ferie letnie i zimowe, przysługuje urlop wypoczynkowy
w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i w czasie ich trwania.

2. Nauczyciel <przegdok.asp?qdatprz=14-01-2005&qplikid=2#P2A6>, o którym
mowa w ust. 1, może być zobowiązany przez dyrektora do wykonywania w
czasie tych ferii następujących czynności:

1) przeprowadzania egzaminów;
2) prac związanych z zakończeniem roku szkolnego i przygotowaniem nowego
roku szkolnego;
3) opracowywania szkolnego zestawu programów oraz uczestniczenia w
doskonaleniu zawodowym w określonej formie.
Czynności, o których mowa w pkt 1-3, nie mogą łącznie zająć
nauczycielowi <przegdok.asp?qdatprz=14-01-2005&qplikid=2#P2A6> więcej
niż 7 dni.

Pytanie do Jolki:
1. Uczniom też wciskasz na lekcjach ciemnotę, czy tylko po godzinach
kolegom po fachu?
2. Jaki stopień awansu trzeba posiadać, by bez skrępowania pisać i gadać
takie dyrdymały (jeśli stażystka, to można wybaczyć po obietnicy poprawy)?

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

4. Data: 2005-01-15 17:11:27

Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01/14/2005 11:17 PM, Użytkownik Marek Pawlowski napisał:
> [...]
> takie dyrdymały (jeśli stażystka, to można wybaczyć po obietnicy poprawy)?

Nie wiem jaki stopien ma pani Jola, nie wiem jakie kompetencje ma Pan,
panie Marku, ale zeby tak kogos zjechac za pomylke... :-\

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';

5. Data: 2005-01-15 21:56:08

Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) szukaj wiadomości tego autora

|<onrad wrote:

> ale zeby tak kogos zjechac za pomylke... :-\

Pewnie słusznie mi się dostało, bo choć nigdy belfrem nie byłem, to
zareagowałem
jak belfer, który ma dość czegoś tam, więc reaguje nieadekwatnie na byle
pretekst.
Dość mam rzeczywiście coraz większej liczby przejawów nauczycielskiej
niekompetencji
i dyplomowanego nieprofesjonalizmu (nie wiem, czy jest tego coraz więcej
na świecie,
czy tylko mi się pole widzenia poszerza). I z tego mojego "dość"
oczywiście nie wynika,
że pani Jola, która chlapnęła tu jakąś "mądrość ludową", chlapie tak
zawsze i wszędzie.
Nie jest wykluczone, że w sprawach nie związanych z prawem oświatowym
potrafi
krytycznie podchodzić do informacji zasłyszanych i sprawdzać je (co tu
wymagało
trzech minut) zamnim je przekaże dalej. Pewnie miałem zły dzień, bo
przeczytałem
"dzieło" innego nauczyciela, o jego "wynalazku" antygrawitacji. Tak czy
siak fakt, że
reakcja moja była przesadna - należy się i przepraszam, i posypanie
głowy własnej popiołem.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

6. Data: 2005-01-15 22:57:10

Od: WodnikJaqb <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siak fakt, że
> reakcja moja była przesadna - należy się i przepraszam, i posypanie

dzieki za informacje

Wodnik

7. Data: 2005-01-16 17:38:16

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cs8ag5$17j$1@news.onet.pl WodnikJaqb <w...@o...pl>
pisze:

> [...]
> korzystala w tym czasie z internetu itp. ???
> normalnie prawie sie rozesmialem!
> jaka jest wasza opinia na ten temat i czy u was tez

Pomysł wcale nie jest głupi, pod warunkiem usunięcia z niego słowa
"darmowe". Jeśli dyrektor dysponuje środkami na opłacenie takich "dyżurów" i
znajdą sie nauczyciele, którzy zechcą sobie w ten sposób dorobić, to nic w
tym złego. Wynagrodzenie za taką usługę można naturalnie negocjować.
Oczywiście jeśli to jednak miałoby być za friko to należy dyrektora-oszusta
wysłać na drzewo.
Zaznaczam, że inaczej wygląda to w szkołach (placówkach) bezferyjnych.

Jotte

8. Data: 2005-01-16 17:55:49

Od: WodnikJaqb <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jotte napisał:
> [...]
> wysłać na drzewo.
> Zaznaczam, że inaczej wygląda to w szkołach (placówkach) bezferyjnych.

zgadzam sie z Toba w pelni i chetnie bym pracowal ale oczekujac
zaplaty... dla ideii od 3 lat prowadze 3 godz kolka informatycznego/tydz
za friko i robie to poniewaz sa dzieciaki, ktore chca sie uczyc i
autentycznie maja zapal a do tego sprawia mi to satysfakcje poniewaz
lubie prace z mlodymi ludzmi.

a zarobki? coz... ktory z nauczycieli nie dorabia ? :-)

pozdrawiam

Wodnik

9. Data: 2005-01-17 08:30:09

Temat: Odp: Dyzur nauczycieli w ferie
Od: " shreek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolka <j...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cs9fe0$d3f$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> w którym go przyznaje. Jeśli teraz masz 2 tygodnie to latem tylko 6 i
> dyrektor w pozostałym czasie wakacji może Cię wezwać do pracy. Niestety
:-(

Jesteś albo dyrektorem, który musi smarować tyłek burmistrzowi albo na
skutek prania mózgu przez dyrektora przyjęłaś do własnej wiedzy taką
interpretację prawa (jest to wygodne).

Oczywiście ta interpretacja prawa wynika z łatwego zastosowania kodeksu
Pracy, ale niestety - Kodeks Pracy musi ustąpić tutaj przez KN.

P.M.
GG 1119311

10. Data: 2005-01-17 23:04:09

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:csea36$5ta$1@news.onet.pl WodnikJaqb <w...@o...pl>
pisze:

> [...]
> za friko i robie to poniewaz sa dzieciaki, ktore chca sie uczyc i
> autentycznie maja zapal a do tego sprawia mi to satysfakcje poniewaz
Ja też, ale obecnie na działalnośc charytatywną mnie nie stać, dlatego tego
typu działania ograniczyłem niemal do zera (choć kiedyś to robiłem i to w
sporym zakresie).

Jotte

Na jakiej zasadzie przyznaje sie w Twojej szkole dodatek motywacyjnej
Kurs dla kandydatów na wychowawców kolonijnych
klasa z rozszerzonym programem WF
Ekwiwalent za urlop
Jak łatwo zarobić 100 zł...