Forma do robienia kostki?...

1. Data: 2000-02-13 16:59:01

Temat: Forma do robienia kostki?...
Od: "KRASNALek" <b...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Mam pytanie czy ktos korzystal z takiej formy (kawalek kratki plastikowej z
wzorem, kosztuje do 100 zl). Czy taka kostka nie jest kiczowata i nie
rozpada sie? Jesli nie to jak osiagnac fakture lekko chropowata (nie gladka
idealnie)

PS Czy folie PCV do oczek rzeczywiscie wytrzymuja ok 10 lat bezawaryjnie?

Bartek "KRASNALek"
b...@h...com.pl

1. Data: 2000-02-13 18:24:39

Temat: Odp: Forma do robienia kostki?...
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys, dawno temu, na grupie opisywala swoje wrazenia ze stosowania takiej
formy Magdalena Dukland-Basett z Kaliforni. Pisala, ze jest to bardzo duzo
pracy.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-02-13 18:28:02

Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KRASNALek <b...@h...com.pl> w wiadomości do grup dyskus
yjnych napisał:886o0m$4ci$...@a...webcorp.com.pl...

> Ta kratka umożliwia robienie niezłych kostek. Więcej na ten temat powinno
być w www.ogrodnik.pl w sklepie ogrodniczym. W lutowym numerze Ogrodów jest
bardzo obszerny artykuł omawiający różne rodzaje folii i podający inne metod
y uszczelniania jeziorek,8 metod. Warto zajrzeć - są zestawienia cen i właśc
iwości poszczególnych systemów.
Paweł Słomczyński

1. Data: 2000-02-14 06:38:05

Temat: Re: Forma do robienia kostki?...
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

KRASNALek napisał(a) w wiadomości: <>Mam pytanie czy ktos korzystal z takiej
formy (kawalek kratki plastikowej z
>wzorem, kosztuje do 100 zl).

Mój brat wykonał cały chodnik wokół domu. Bardzo fajnie wygląda, po dwóch
latach użytkowania nie ma z nim problemów. Tajemnica polega na dokładnym
doborze mieszanki i dokładnym ubijaniu masy betonowej, aby nie pozostawały
wolne miejsca.
Pozdrowienia Jurek

1. Data: 2000-02-14 07:23:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam pytanie czy ktos korzystal z takiej formy (kawalek kratki plastikowej
> wzorem, kosztuje do 100 zl). Czy taka kostka nie jest kiczowata

Moim zdaniem jest BARDZO kiczowata.
Do tej samej grupy wyposażenia ogrodowego należą płoty betonowe malowane
farbą "olejną" i krasnale z gipsu.
Najlepiej zastosuj wykładziny naturalne. Jeżeli beton to jak najmniej
udziwniony. Im bardziej kolorowy i "wzorzasty" tym bardziej pretensjonalny.

--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-15 07:46:14

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie znam akurat tej metody robienia kostki betonowej, ale...
Uwazam, ze beton w naturalnym kolorze dosc ladnie komponuje sie w ogrodzie,
i z zielenia trawnikow i drzew, i z kwiatami. Zgadzam sie z Krzyskiem
Marusinskim, ze kolorowy beton jest bardziej "ryzykowny" pod wzgledem
estetycznym.
W moim ogrodzie jako nawierzchnie wykorzystalem wlasnie naturalny beton oraz
tluczen w podobnym, szarym kolorze. Widzialem tez w Izraelu ogrody, w
ktorych byly elementy wykonane z betonu. Wygladalo to dobrze, zwl. jezeli
zachowana byla faktura drewnianych szalunkow, a wszystko starannie wykonane
i zaprojektowane.
Oczywiscie - nie do przyjecia sa czesto ostatnio spotykane lane ogrodzenia
betonowe, malowane na bialo. Zrobil to jeden facet w mojej wsi. Jego
sasiedzi mowia, ze cmentarzyk szykuje.
pik

1. Data: 2000-02-15 19:37:13

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Moim zdaniem jest BARDZO kiczowata.

To zależy ile tego i gdzie chcesz użyć. Ja tej BARDZO kiczowatej kostki
użyłem na fragment starej, betonowej, sypiącej się ścieżki dochodzącej do
scieżki z płytek. Gdybym użył Wykładzin Naturalnych... hmmm... byłoby to
BARDZO, BARDZO kiczowate.
(BARDZO : BARDZO, BARDZO = 1:2)
:-)

Pozdrowienia