Guzek na piersi i co dalej ?

1. Data: 2002-12-09 20:28:57

Temat: Guzek na piersi i co dalej ?
Od: "Juliett" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow :)

Moje problemy z piersiami (mam 23 lata) zaczely sie 2 miesiace temu. Od 16
roku zycia bralam Minisiston i nigdy nie mialam takich przedmiesiaczkowych
sensacji jak ostatni tzn. piersi napuchly i bardzo bolaly. Po konsultacji z
Ginekologiem zrobilam sobie na poczatku pazdziernika USG piersi - nie
wykazalo zadnych zmian. Tak wiec ginekolog przypisal mi Mercilon i kazal
jeszcze kontrolnie isc na badanie do Onkologa. Obrzek i bol piersi ustapil.
Dzis wlasnie bylam u Onkologa i ku memu zdziwieniu okazalo sie, ze mam na
prawej piersi (u gory) zgrubienie wielkosci ok. 1 cm. Oczyiscie odstawilam
jakiekolwiek tabletki antykoncepcyjne. W tej samej piersi mam "ukryte pod
piersia" wystajace 1 zebro -to genetyczny mankament po ojcu i dziadku. Jak
zapewnial mnie poznanski lekarz dr. Dega, to wystajace zebro nie bedzie
nigdy mialo wplywu na rozwoj piersi. Ale czy moze powodowac wieksze
scisniecie w tej piersi ? Przeciez to zebro troche miejsca zajmuje. I
kolejne pytanie. Onkolog przypisal mi Olej z nasion Wiesiolka 3x dziennie po
1 tabletce. Termin na kolejne USG (poprzednie mialam 2 miesiace temu i bylo
OK !) mam 8 stycznia 2003. Co do tego czasu mam robic ? Czy moge brac
jeszcze jakies ziola ? Podobno mlode kobiety, ktore jeszcze nie rodzily -
tak jak ja - z monosomatyczna budowa piersi (czy jakos tak :)) leczy sie
tylko ziolami. Czy to prawda ? Czy lepiej pojsc prywatnie wczesniej do USG ?
Czy moze nie ma sensu, bo i tak nie wiele to zmieni ? Onkolog "w najgorszym
wypadku podejrzewa torbiel". Mam brac tylko te tabletki ziolowe i czekac az
guzek zrobi sie wiekszy ? Co robic ?

Z gory serdecznie dziekuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Juliett

2. Data: 2002-12-09 20:52:45

Temat: Re: [OT] Guzek na piersi i co dalej ?
Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-=Juliett=- <j...@t...pl> news:at2ufh$un8$1@topaz.icpnet.pl

> Moje problemy z piersiami

czuje ze cos bedzie... :/

--
Pozdor Myjk
www.ligowiec.com.pl

3. Data: 2002-12-09 21:13:14

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Myjk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
..
> czuje ze cos bedzie... :/

A co konkretnie?

Ewa

4. Data: 2002-12-09 21:18:49

Od: "ROB" <t...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Myjk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
..

> czuje ze cos bedzie... :/

Proponuje nie ROZMYDLAC watku a skoncentrowac sie rzetelnych komentarzach.
"Lekarzy - amatorow" proponuje o doklejanie sie do watkow o bardziej
luzackim charakterze !!!

Pozdrawiam
ROB

5. Data: 2002-12-10 00:57:27

Temat: Re: Guzek na piersi i co dalej ?
Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-=Juliett=- <j...@t...pl> news:at2ufh$un8$1@topaz.icpnet.pl

> Onkolog "w najgorszym
> wypadku podejrzewa torbiel". Mam brac tylko te tabletki ziolowe i
> czekac az guzek zrobi sie wiekszy ? Co robic ?

przeprowadz konsultacje u jak najwiekszej liczby lekarzy..
i nie stresuj sie tym, ze ktorys zacznie sie ciskac,
ze poszlas do innego.. (tak bylo w przypadku mojej kobialki)
masz do informacji pelne prawo..

u mojej dziewczyny przy okazji pieszczot =] wyczulem na !SUTKU!,
potocznie zwanym piersia, zgrubienie.. namawialem na wizyte u lekarza,
(m.in. w celu przepisania pigulek) na ktora sie w koncu zdecydowala..
dostala recepte na tabletki.. jej lekarz stwierdzil, ze zgrubienie, ktorego
przy okazji pierwszej wizyty nie wyczul, nie jest niczym groznym.. prawda
bylo, ze guzek wyczuwalny byl tylko na lezaco.. trzeba bylo wiele trudu aby
odnalezc go w 'pionie'.. Nie dalem spokoju.. przy drugiej wizycie wyczól
guz i stwierdzil, ze jest to prawdopodobnie jakis przerosniety gruczol
mleczny.. po takiej analizie nadal zaniepokojony nakazalem, pomimo jej
ostrych sprzeciwow, udac sie ponownie do lekarza.. po trzeciej wizycie i
zdjeciu okazalo sie, ze moze to byc włókniak.. (!) poprosila wiec o
skierowanie na dalsze badania.. a lekarz na to: "a co Pani sie tak spieszy?
to przeciez nic groznego" :/ (tu pomijam czesc perypetii) po licznych
badaniach (konsultacje u 3 lekarzy) okazal sie to byc torbiel (lub cos,
czego nazwa wyleciala mi z glowy) - juz z powodzeniem usuniety na
szczescie..

co ciekawe, gdy lekarz ten dowiedzial sie, ze wziela skierowanie na
usuniecie guza od innego doktora (bo ten byl w tym czasie na 1,5
miesiecznym urlopie), wpadl niemal w furie.. i nie chcial jej przepisac
tabletek antykoncepcyjnych.. dopiero po kolejnej wizycie i przedstawieniu
szeregu papierkow lekarz ów zmiekl, zrozumial swoj blad i przepisal
tabletki..

nie pisze tego zeby kogos obrazac.. ale naprawde.. wiekszosc lekarzy
uwaza sie za kogos lepszego.. lepszego od pacjenta i wszechwiedzacego..
a przeciez lekarze to tez ludzie.. swoja wiedze czerpia glownie z ksaizek..
tylko nieliczni maja doswiadczenie przewyzszajace wiedze knigową..
moze wiec czas nastawic uszy i posluchac co mowia pacjenci..? ja rozumiem
ze panstwo malo placi i czasu nie ma.. ale nie lepiej raz a dobrze?

Julietto.. mam nadzieje ze wyciagniesz z tego postu odpowiednie wnioski..

--
Pozdor Myjk
www.ligowiec.com.pl

PS moga byc przeklamania w kolejnosci biegu przez lekarskie plotki mojej,
mam szczera nadzieje, przszlej malzonki ;] jesli kogos interesuje
pelny przebieg, to postaram sie o niego, choc nie wiem czy jest to
akurat w tym momencie najwazniejsze.. co chcialem, przekazalem

6. Data: 2002-12-10 01:19:41

Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-=ROB=- <t...@N...o2.pl> news:at31c4$t2b$1@sunflower.man.poznan.pl

> "Lekarzy - amatorow" proponuje o doklejanie sie do watkow o bardziej
> luzackim charakterze !!!

hm... a co to ma znaczyc? bo nie moge rozszyfrowac do kogo pijesz ;)

--
Pozdor Myjk
www.ligowiec.com.pl

7. Data: 2002-12-10 08:52:18

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PLONK

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

8. Data: 2002-12-10 10:28:36

Temat: Odp: Guzek na piersi i co dalej ?
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
najgorszym
> wypadku podejrzewa torbiel". Mam brac tylko te tabletki ziolowe i czekac

Moim zdaniem Myjk ma całkowitą racje. Twoje zgrubienie w piersi powinno
zobaczyć jak najwięcej onkologów. Przynajmniej będziesz wiedziała, że
zrobiłaś wszystko co możliwe. Z tego co piszesz, to byłaś tylko u jednego.To
chyba za mało. Warto pójść do przychodni przy szpitalu onkologicznym, jeśli
taka jest w Twoim mieście. Tam jest więcej specjalistów i mają styczność z
wieloma takimi przypadkami jak Twój. No ale tam pewnie też będziesz czekać w
długiej kolejce.
Ja bym na Twoim imejscu poszła prywatnie. Tylko skąd będziesz wiedziała,
który lekarz jest dobry? Może ktoś z Twoich znajomych lub rodziny będzie
wiedział. Ja znam b.dobrego onkologa, który ma opinie jednego z najlepszych
w Polsce, ale przyjmuje we Wrocławiu

Nosek do góry, trzymam kciuki ;-)
Kasia

9. Data: 2002-12-10 12:08:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Dec 2002, mysza wrote:

> Moim zdaniem Myjk ma całkowitą racje. Twoje zgrubienie w piersi powinno
> zobaczyć jak najwięcej onkologów.

Nie ilosc a jakosc??!! Chodzi o znalezienie lekarza do ktorego
bedzie sie mialo zaufanie.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2002-12-10 12:14:58

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ilosc a jakosc??!! Chodzi o znalezienie lekarza do ktorego
> bedzie sie mialo zaufanie.

Masz rację, że liczy się jakość ;-) Sama się kiedyś o tym przekonałam na
własnej skórze. Ponad 10 lekarzy mówiło mi, że byłam zdrowa, a jeden
zauważył chorobę ;-)
Tylko, jeśli ktoś nie ma zaufanego lekarza, to lepiej poznać opinię też
innych. W każdym razie takie jest moje prywatne zdanie ;-)
Kasia

Ciepły tlen
Wysoka Bilirubina ??
Bac sie, czy nie? (ginekologiczne)