Hydroponika

11. Data: 2002-01-16 03:17:24

Temat: Odp: Hydroponika
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>]
> moglbys napisac o tym cos wiecej, tzn o tym nawozie i wogole o
> hydroponice tzn czy uzywasz jej do roslin doniczkowych czy moze
> szklarni?

Zapuściłam temat i zamilkłam :( Już się poprawiam... W hydroponice mam
rośliny doniczkowe - w dość szerokim spektrum gatunków (oprócz kaktusów - w
ich uprawie specjalizuje się siostra, ale nie hydroponicznie), od papirusa,
poprzez bilbergię, aż do gruboszy. Szklarni nie mam - jedyne czym dysponuję,
to parapet. :( Jedynie sadzonki ukorzeniam w szklarniowych warunkach (kuwetę
przykrywam folią i od czasu do czasu wentyluję). O ile i z infrastrukturą do
domowych hydroponik nie ma większych kłopotów (z tego co się zorientowałam,
to hydroponika jest tylko w OBI i to nie wszystkich :( ) i nawet można już
kupić rośliny prowadzone hydroponicznie, to z nawozami jest kłopot. W mojej
praktyce najlepiej sprawował się nawóz osmococte plus tablets (sorki, za
błędy w pisowni, ale już nie mam opakowania od niego). Przy okresowej
wymianie pożywki sprawdzałam stan tabletek (a raczej koreczków) i jeśli były
zużyte, to wkładałem nowe, a jeśli nie, to tylko porządnie opłukiwałam.
Drugi w kolejności jest nawóz firmy Pokon - w płynie. Na opakowaniu
napisali, ze może być stosowany do hydrokultur. Niestety jest mało
precyzyjny w dawkowaniu i istnieje realne zagrożenie przenawożenia roślin, w
czasie bezpośrednio po jego wlaniu do pożywki :( Bardzo złe doświadczenia
mam natomiast z nawozem ponoć wolnodziałającym też firmy Pokon - Season
Comfort. Sypałam po parę granulek, ale i tak kilka roślin nie przeżyło tego
eksperymentu :'( Za szybko się rozpuszczał... Nawóz typowo hydroponiczny
produkuje firma Bulsana - widziałam jedynie ich reklamówkę... W Pl jest
rozprowadzany przez firmę Leni. Sprzedawca w OBI zaoferował się, że spróbuje
ściągnąć, ale jedno średnie opakowanie wycenił na 50 zł :( Pomału dojrzewam
do myśli, żeby się jednak skusić...

Jej! Wyszedł z tego długaśny post... Może będziemy się wymieniać
doświadczeniami na priva?

stsal - hydroponiczna :)

12. Data: 2002-01-16 03:21:51

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zakupilem w OBI kompletne doniczki do hydroponiki, ze splawikami.
> Splawiki te oprocz samego plywaka wskazujacego poziom wody maja na
> gorze pokretlo od 1:10. Do czego sluzy to pokretlo? Czy ktos wie kto
> jest producentem tych splawikow, to moze bym znalazl na www
> producenta?

Z tego co sie zorientowalam, to w Pl jest obecnych dwóch producentów wkladów
i wskazników - Leni i Luwasa. Wskazniki Luwasy - lubia sie zawieszac,
zwlaszcza te zupelnie male. Na Leni przesiadlam sie niedawno, ale na razie
nie bylo z nimi zadnych problemów. Wydaje mi sie, ze Leni ma porzadniejsze
wskazniki, bo wkladami, to nie ma sie co przejmowac.

Strona Leni:
http://www.hydroponika.rober.com.pl/index.html

Anka - hydroponiczna

13. Data: 2002-01-16 07:07:15

Temat: Re: Hydroponika
Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jan 2002 04:17:24 +0100, "stsal" <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Jej! Wyszedł z tego długa?ny post... Może będziemy się wymieniać
>do?wiadczeniami na priva?
Dzieki za informacje - ja stosuje jakis lokalny nawoz do hydroponiki
made-in-Gliwice po 2zl/butelka. Ciekawy jest ten pokon w plynie, w
akwarystyce ma dobra opinie.
Mysle ze warto pisac tu na grupe, szczegolnie ze ja za bardzo nie mam
sie jeszcze czym wymieniac :) i na razie zbieram wciaz informacje.
Dziwi mnie ze hydroponika jest w Polsce tak niepopularna, ludzie
patrza na mnie jak na wariata gdy im o tym opowiadam...
--
Marek

14. Data: 2002-01-16 07:10:58

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jan 2002 04:21:51 +0100, "stsal" <s...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
>nie bylo z nimi zadnych problemów. Wydaje mi sie, ze Leni ma porzadniejsze
>wskazniki, bo wkladami, to nie ma sie co przejmowac.
czemu? wklady kosztuja grosze a tworza od razu komplet...

>Strona Leni:
>http://www.hydroponika.rober.com.pl/index.html

ta strona jest slabiutka, dokladnie zero informacji.
na szczescie mozna znalezc wiecej na
http://www.leni.de/
http://www.luwasa.de/ (kobietom polecam glowne zdjecie na tej stronie
;)

Po ogladnieciu stwierdzam ze to co zakupilem w OBI to Leni
--
Marek

15. Data: 2002-01-16 10:43:52

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> Mysle ze warto pisac tu na grupe, szczegolnie ze ja za bardzo nie mam
> sie jeszcze czym wymieniac :) i na razie zbieram wciaz informacje.

o.k :)

>Dzieki za informacje - ja stosuje jakis lokalny nawoz do hydroponiki
>made-in-Gliwice po 2zl/butelka. Ciekawy jest ten pokon w plynie, w
>akwarystyce ma dobra opinie.

Obawiam się, że w W - wie nie dostanę :( A Pokon mogę Ci polecić z czystym
sumieniem, chociaż wole osmococte.

> Dziwi mnie ze hydroponika jest w Polsce tak niepopularna, ludzie
> patrza na mnie jak na wariata gdy im o tym opowiadam...
> --
> Marek

Na mnie też... "Jak to, roślinka bez ziemi! Tylko w wodzie! Chyba
żartujesz.... Przecież tak Ci nic nie urośnie - cały czas w wodzie -
korzenie zgniją i tyle będziesz mieć z tej swojej hydroponiki..." -
standardowa reakcja... Ale się nie daję i moje rośliny również :) Najfajniej
było na targach ogrodniczych organizowanych corocznie przez SGGW - pytanie o
hydroponikę wywoływało mocne zdumienie - a co to???

stsal - hydroponiczna

16. Data: 2002-01-16 10:49:47

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
<Wydaje mi sie, ze Leni ma porzadniejsze
> czemu? wklady kosztuja grosze a tworza od razu komplet...

Wkłady Leni i Luwasy są ze soba kompatybilne :) i nie ma sensu szukać ich
pod firmę wskaźnków...

> ta strona jest slabiutka, dokladnie zero informacji.

Niestety masz rację :( Zajrzyj jeszcze tam - mają całkiem fajne artykuły na
ten temat:

Kwietnik - "Woda zamiast ziemi"
http://www.proszynski.pl/czasopisma/kwietnik/arch_te
xt/200110-03.html

Ogrodnik.pl - "Bez ziemi"
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_12_03.a
sp

Ogrodnik.pl - "Podłoża w granulkach" - uprawa pośrednia - w Seramisie
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_12_01.a
sp

> http://www.luwasa.de/ (kobietom polecam glowne zdjecie na tej stronie

Nagi facet uorawiany hydroponicznie? ;))

stsal - hydroponiczna

17. Data: 2002-01-17 07:27:35

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jan 2002 11:49:47 +0100, "stsal" <s...@p...onet.pl>
wrote:
>Wkłady Leni i Luwasy s? ze soba kompatybilne :) i nie ma sensu szukać ich
>pod firmę wskaĽnków...
dobrze wiedziec.
okazuje sie ze zarowno na moich wkladach jak i splawikach pisze Leni
:)

>Niestety masz rację :( Zajrzyj jeszcze tam - maj? całkiem fajne artykuły na
>ten temat:
(..)
te artykuly juz znam, sa ciekawe choc tylko pobieznie omawiaja
niektore zagadnienia. Np pisza ze trzeba nawozic, ale jak jest gotowa
pozywka do hydroponiki to chyba nie trzeba?

--
Marek

18. Data: 2002-01-17 08:41:18

Od: "Zygmunt Mikuszewski" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "stsal" <s...@p...onet.pl> napisaů w wiadomoúci
> Jakich używacie nawozów? Mam z tym straszny problem :( Tylko osmococte się
> sprawdza, a Bulsany nie uświadczysz....
>
> stsal

Ja stosujć z duýym powodzeniem nawóz MULTIVIT PLUS (3,80zů za 1 litrowŕ
butelkć). Producent podaje, ýe nawóz nadaje sić do nawadniania kropelkowego,
upraw hydroponicznych i nawoýenia dolistnego. Produkt nie zawiera azotu
amonowego, co podobno jest waýne, ale nie wiem dlaczego.
Polecam i pozdrawiam
Zygmunt
zobacz www.ekoplon.pl

19. Data: 2002-01-17 08:44:27

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam poczytac strone
http://www.simplyhydro.com/
Sporo konkretnych informacji, ciekawe artykuly
--
Marek

20. Data: 2002-01-17 10:58:12

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> okazuje sie ze zarowno na moich wkladach jak i splawikach pisze Leni
> :)

Mam wrażenie, ze Luwasa sobie odpuściła nasz rynek....

> (..)
> te artykuly juz znam, sa ciekawe choc tylko pobieznie omawiaja

Wszędzie brak konkretów :( Dlatego zapuściłam takie hasło na grupę :)
Z dwóch pierwszych adresów nie skorzystałam - mój niemiecki pozostawia wiele
do życzenia. A fotka na stronie Luwasy...hmmm ciało niezłe, ale twarz nie w
moim typie ;) Kolejną stronę właśnie ogladądam :)

> niektóre zagadnienia. Np piszą ze trzeba nawozić, ale jak jest gotowa
> pożywka do hydroponiki to chyba nie trzeba?

Masz gotową pożywkę? Rzuć szczegółami...

stsal - hydroponiczna

wapnowanie
Jak zacząć?
Czy odkopuje sie ze sniegu mlode swierki?
Chwasty - z innej strony.
Co dalej z ochroną ogródków?