Karkowka z grilla

1. Data: 2003-05-31 22:00:11

Temat: Karkowka z grilla
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A my dzisiaj biesiadowalismy grillowo i zasrewowalam karkowke. Robie ja juz
od dluzszego czasu i zawsze wychodzi przepyszna. Oczywiscie do tego
odpowiednia marynata. Ja robie tak: sos sojowy, olej, musztarda, przyprawa
curry, czosnek. Wszystkie skladniki dokladnie mieszam w miseczce az wyjdzie
z tego taka niezbyt estetyczna z wygladu paciaja. Tym smaruje plastry
karkowki i calosc do lodowki, najlepiej na noc. Ilosc skladnikow do marynaty
zalezy od ilosci miesa. Ma z tego wyjsc taki dosc gesty sos.
Po grillowaniu mieso wychodzi przepyszne i bardzo soczyste. Wszystkim
polecam.
A czy ktos ma jakies inne sprawdzone przepisy na karkowke?
--
*** Gosia_KIKI ***

1. Data: 2003-06-02 09:54:32

Temat: Re: Karkowka z grilla
Od: "Agata" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

wczoraj przy cudownej pogodzie pierwszy raz wyprobowalam przepis znaleziony
w necie:
karkoweczka w marynacie piwno-miodowej:
1 kg karkowki nacieram czosnkiem i bazylia i na 24 godziny odkladam do
marynaty: 1/3 szkl. oleju z pestek winogron, 1/3 szkl. octu winnego z
rozmarynem, szkl. piwa :), 3 lyzki mysztardy, 3 lyzki miodu i marynata
ziolowa (Knorr'a lub inne).

Karkoweczka wychodzi krucha i pyszna, polecam

Agatka

1. Data: 2003-06-02 15:22:16

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> A my dzisiaj biesiadowalismy grillowo i zasrewowalam karkowke. Robie ja
juz
> od dluzszego czasu i zawsze wychodzi przepyszna. Oczywiscie do tego
> odpowiednia marynata.

Marynate robie podobnie, dodajac jeszcze miodu.
Potem plastry karkowki ukladam na folii aluminiowej, posypuje delikatem,
smaruje musztarda, na to klade dwa plastry cebuli i czerwonej papryki,
zawijam i grilluje. Po ok. 40 min - pyszne i soczyste mieso z dodatkiem
warzyw - polecam. Przed zakonczeniem pieczenia mozna jeszcze otworzyc folie,
aby zrumienic, ale wszystko zalezy od ognia... i ilosci "czekacza" ...czasem
i bez otwierania mieso momentami jest zrumienione ;))

--
--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-06-02 20:07:46

Temat: Odp: Karkowka z grilla
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:bbf6p7$9dc$...@n...onet.pl...
> [...]
> ziolowa (Knorr'a lub inne).
>
> Karkoweczka wychodzi krucha i pyszna, polecam

Hej,
A ten olej to koniecznie z pestek winogron? Mozna go zastapic jakims innym?

--
***Gosia_KIKI***
http://mgosia.blog.pl

1. Data: 2003-06-03 13:10:25

Od: "Agata" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a mozna :) wszystko co organiczne i daje sie zjesc ;) prawde mowiac nie
czuje roznicy pomiedzy tymi dwoma olejami, w tej potrawie akurat
najsilniejszy jest smak piwa i czosnku, ktorym zawsze nacieram miesko od
serca

pozdrawiam

Agatka

ser plesniowy