Krewetki, oliwki...

1. Data: 2001-02-14 10:08:25

Temat: Krewetki, oliwki...
Od: "Joanna Czysciak" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
Jestescie super! Kilka razy pomogliscie mi w szybkim ugotowaniu obiadu po
pracy:) Wielkie dzieki!
Mam teraz dwa pytania - jedno dotyczy krewetek. Prosze o przepisy na dania z
krewetkami. Znam dwa (salatka z jajkami i pomidorami oraz krewetki z ryzem),
gdyby kogos to zainteresowalo, moge sie podzielic:) Chcialabym jednak
sprobowac czegos innego. Moze jakis koktail? Pomozecie?
A drugi problem - jak przyzadzic oliwki. Probowalam nadziewac je czosnkowym
serkiem Fromage. Smakuja super! Ale moze inaczej? Moze ktos zna jakas
smaczna zalewe do swiezych oliwek? Jakies ciekawe nadzienie?
Dzieki!

Aska

1. Data: 2001-02-14 10:21:37

Temat: Re: Krewetki, oliwki...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Czysciak" <J...@s...pl> napisał w wiadomości
> Prosze o przepisy na dania z
> krewetkami. Moze ktos zna jakas
> smaczna zalewe do swiezych oliwek? Jakies ciekawe nadzienie?
> Dzieki!

Krewetki można wrzucić na pizze - jako jeden z dodatków...
A oliwki - podobnie.
Najlepiej jednak smakują w sałatce greckiej... mniam...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-14 21:08:56

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Czysciak <J...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:96dlbm$1v2$...@n...tpi.pl...

Wypróbowany przepis na ziemniaki z krewetkami:

Ok. 1 kg ziemniaków
kubeczek śmietany kremówki
1 żółtko
czosnek (może być w proszku lub granulkach)
15 - 20 deka krewetek
kilka deka masła w wiórkach
ziółka jakie kto lubi (ja lubię tymianek i koperek)
sól i pieprz

Ziemniaki obrać, opłukać, pokroić w cienkie plastry, ułożyć dachówkowato w
płaskiej formie do zapiekanek (wysmarowanej przedtem tłuszczem). Osolić,
opieprzyć. Śmietanę wymieszać z ziołami, żółtkiem i czosnkiem (jeśli świeży,
to go przedtem przepchnąć przez prasę), dodać sól i pieprz, zalać tym
ziemniaki i fru! do piekarnika. Piec ok. 40 minut w 200 stopniach (jeśli
jest termoobieg, to w 180 stopniach). Po upływie tego czasu wysunąć formę,
na ziemniakach równomiernie rozłożyć krewetki, na nich wiórki masła, z
powrotem do piekarnika, piec jeszcze 10 minut. Smacznego życzę :-).

Kamila Perczak

1. Data: 2001-02-14 21:38:27

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Czy musi byc akurat kremowka? Nie mozna innej smietany uzyc? Poza tym brzmi
zachecajaco.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-14 22:36:52

Temat: Odp: Krewetki, oliwki...
Od: Tomasz 'TomaszKa' Kałużny <t...@z...pcz.czest.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <j...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a8afb1d$0$3...@n...zeelandnet.nl...
> Czy musi byc akurat kremowka? Nie mozna innej smietany uzyc? Poza tym
brzmi
> zachecajaco.

Witam. Ja robie z 18-stka i dodaje jeszcze przecieru pomidorowego i
maggi...

Pozdrawiam smacznie. Tomek.

1. Data: 2001-02-15 01:34:28

Temat: Re: Krewetki
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krewetki z makaronem na dwie osoby

Duza garsc krewetek
czerwona papryka
galazka rozmarynu
zabek czosnku, pokrojony w plasterki
10 kropel ostrego oleju
4 lyzki dobrej oliwy
makaron

Ugotowac makaron (al dente) na dwie osoby, najlepiej linguine.
Krewetki obrac, naciac grzbiety, wyjac srodkowa zyle, oplukac i osuszyc.
Na duzej patelni rozgrzac oliwe, dodac rozmaryn, czosnek. Gdy czosnek
zmatowieje, ale nie zbrazowieje, dodac papryke, podsmazyc, az zwiednie,
1-2 minuty. Dodac krewetki i ostry olej, smazyc mieszajac, az krewetki
zmienia kolor, wyjac rozmaryn i odrzucic. Dodac ugotowany makaron,
wymieszac az cieply, podac natychmiast.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-02-15 08:32:38

Od: "star" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>gdyby kogos to zainteresowalo, moge sie podzielic:) Chcialabym jednak
>sprobowac czegos innego. Moze jakis koktail? Pomozecie?

Ja poprosze ten przepis na salatke:)) Na te z ryzem tez:)))

A podziele sie przepisem na koktajl:
Krewetki sparzyc jesli mrozone, polac koniakiem (nie przesadzajac bo beda
smakowac tylko koniakiem) i do lodowki.
Przygotowac sos: majonez (pasuje Babuni), ketchup (dowolny), sos Worchester
(koniecznie), ewentualnie posolic do smaku.
Ananasa z puszki, odcedzic, pokroic na male kawalki.
Krewetki wymieszac z ananasem, zalac sosem i do lodowki na godzinke.
Oczywiscie wygladaja elegancko w wysokim kielichu na lisciu salaty.

Mniam, naszla mnie ochota, a do domu jeszcze tak daleko:)))

1. Data: 2001-02-15 21:10:19

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:3a8afb1d$0$3...@n...zeelandnet.nl...
> Czy musi byc akurat kremowka? Nie mozna innej smietany uzyc? Poza tym

Szczerze mówiąc, nie próbowałam z inną śmietaną, ale sądzę, że taka zmiana
nie powinna zaszkodzić. W innych potrawach czasem zastępuję kremówkę czymś
chudszym i nie są przez to gorsze, więc i tu powinno się udać.

Kamila Perczak

1. Data: 2001-02-16 07:31:53

Od: "Joanna Czysciak" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krewetki z ryżem
2 szklanki długozniarnistego ryżu
2 szklanki białego wytrawnego wina
czerwona papryka
30 dag krewetek (z puszki lub mrożonych)
kilkanaście oliwek nadziewanych papryką
2 łyżki masła
łyżka oliwy
ząbek czosnku
cebula
rozmaryn, sól, pieprz

Rozgrzać masło i zeszklić drobno posiekaną cebulę, wsypać ryż, przesmażyć go
na złoty kolor, wlać wino, doprawić solą, pieprzem i rozmarynem. Dodać
oczyszczoną i pokrojoną w cienkie paski paprykę oraz rozdrobnione krewetki i
oliwę. Dusić 20 minut mieszając. Pod koniec wymieszać z rozgniecionym
czosnkiem i pokrojonymi na pół oliwkami.
Smacznego!

Aska

1. Data: 2001-02-16 09:05:06

Od: "star" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora