Kto moze cos doradzic na klopoty z serduszkiem?

1. Data: 2003-09-13 14:09:44

Temat: Kto moze cos doradzic na klopoty z serduszkiem?
Od: "oliwka" <o...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zespol wypadajacej zastawki, ale fala zwrotna jest minimalna. Dotychczas
problemy z szybkim biciem serca pojawialy sie sporadycznie, zwykle po wysilku
fizycznym na upale, albo silnym zdenerwowaniu.
Niestety, kilka tygodni temu wypilam slaba herbate po ktorej nie spalam cala
noc. Nie wierzac ze tak slaba herbata mogla mi zaszkodzic na drugi dzien
wypilam tez slaba herbate. W nocy musialam juz wziac propranolol bo serce
zaczelo walic.
Niestety od tej pory boli mnie serce, nie moge w ogole ani lezac ani opierac
sie na lewym boku. Zrobilam echo serca ale nie wykazalo ono powodu takich
objawow. Ponadto nie moge w nocy spac, musze prawie co dzien brac pol tabletki
propranololu - inaczej budze sie o 2:00 albo 3:00 w nocy z biciem serca.
Dostalam skierowania do kardiologa ale wizyte mam dopiero za miesiac. Czy przez
ten czas moge brac propranolol co dzien? Czy tez lepiej przemeczyc sie, nawet
jezeli to oznacza takie nocne pobudki z walacym sercem?
No i najwazniejsze, czy przy lekkiej fali zwrotnej takie uparte objawy sa
normalne? Czy obnizenie poziomu hormonow tarczycy nie pomogloby uspokoic serca?

Czy te objawy juz sie nie cofna?

2. Data: 2003-09-15 08:22:49

Temat: Odp: Kto moze cos doradzic na klopoty z serduszkiem?
Od: "Margarett" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> normalne? Czy obnizenie poziomu hormonow tarczycy nie pomogloby uspokoic

Pozdrawiam,

mialam takie same objawy jak Ty i też mam zastawkę wypadającą .Jestem juz w
lepszym stanie, ale trzeba troszke czasu.
Przede wszystkim trzeba jesc magnes i potas i witaminy b coplex. wez dawki
troszke wieksze niz profilaktyczne (pisze z reguly na pudelku) i nie
stresować się problemem !! Wiem ze to jest cięzko, ale to są "normalne
objawy", trzeba tylko czasu zeby wszystko sie ustabilizowalo. Mysle ze mozna
brac propranol (mi to przepisal lekarz rodzinny), ja bralam tez na poczatku,
a jak sie polepszylo to tylko mineraly.
Co do obnizenia poaziomu tarczycy to nie wiem. ale ja mialam calkiem niski
poziom. a i tak serce walilo jak chcialo :-)

Objawy sie cofna, ale caly czas musisz uwazac na magnez. bo jego brak
powoduje wariacje z zastawka.
Kardiolog wiele nie zaradzi, bo stwierdzil u mnie ze to "stres" :-(

Najważniejsza jest psychika w tym wszytskim, bo jak myslisz o tym problemie
to tym bardziej zlapia Ciebie kolatania serca.

Powodzenia i trzymaj sie
Margarett

Skomplikowana choroba - Pomóżcie!
O co chodzi w badaniu morfologicznym krwi ??
dlaczego nie ma prywatnych uczelni medycznych w Polsce ? Studia w Ue ?
wypadek
BEMER