Lamblie - jakie objawy?

1. Data: 2005-12-17 21:11:31

Temat: Lamblie - jakie objawy?
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko - czy lamblie moga bardzo symulowac objawy alergii na skorze?
Mamy nowa zabawe z naszym 4.5 miesiecznym synkiem ktory od malenkosci mial
jakies problemy ze skorka - raz bylo gorzej, raz lepiej - ale zwykle
wygladalo to tak ze jedno sie konczylo, inne zaczynalo.
Teraz pojawiaja mu sie plamy na szyi i buzi - przy czym jest to o tyle
dziwne ze potrafia pojawic sie w kilka sekund - i potem nagle, ni z tego ni
z owego zniknac.
Raz sa to drobne krostki, raz po prostu mocno czerwone plamy.
Za chwile jest wysypka na czole - po godzinie znika.
czasem pojawiaja sie jakies plamki na brzuchu (nie wysypka) - ktore tez
potrafia nagle zniknac, niemal w oczach.
A czasem te zmiany utrzymuja sie kilka dni.
Od jakiegos czasu wystepuje ciagly swiad na nozkach - tak to przynajmniej
wyglada bo Przemek sie drapie - ale tylko gdy nozki ma gole. gdy ma
rajtuzki lub spodnie - to wogole nie sprawia wrazenia ze cos go swedzi.
Choc nozki sa ok - nie ma na nich zadnych plam.

Lekarka nie wie co to jest.
Pierwsza rekacja na widok buzki to bylo ze alergia - ale potem juz nie byla
taka pewna.
Nie widze tez zadnego wplywu jedzenia raczej - bo np. wczoraj juz w malej
desperacji jadlam caly dzien wlasnorecznie upieczony w piekarniku boczek -
a dzisiaj na moich oczach wyskoczyla sobie radosnie plama na policzku,
szyja tez czerwona.
2 razy w rozmazie wyszly podwyzszone znacznie kwasochlonne - ktore
podwyzszaja sie przy alergiach, ale takze przy inwazjach pierwotniakow.

Czy jest sens robic w takim razie badanie na pierwotniaki?
Na wlasny koszt bo lekarka sama nie wiedziala co zaproponowac - dala mi
steryd, dziekuje bardzo.
Ale moze ktos mnie podbuduje ze lamblie moga dawac takie objawy...
Srednie by to bylo pocieszenie - ale zawsze przyczyna bylaby znana...

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2005-12-18 10:28:15

Temat: Re: Lamblie - jakie objawy?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Lamblia i inne jelitowe pasożyty mogą dawać objawy skórne. Dzieje się
tak dlatego, że są one źródłem obcych antygenów w organizmie i jako
takie mogą wywoływać najróżniejsze reakcje naszego układu
odpornościowego - to taka ogólna informacja.

Objawy, które opisujesz pasują z grubsza do dwóch rzeczy, a przynajmniej
mnie dwie rzeczy przychodzą do głowy: pokrzywka i atopowe zapalenie
skóry. Potraktuj to jednak jako luźny pomysł na dalszą diagnostykę, a
nie solidnie ugruntowane podejrzenie.

Twoim dalszym postępowaniem powinna być wizyta z dzieckiem u dermatologa
, najlepiej w ośrodku akademickim.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-12-18 10:48:42

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 18 Dec 2005 11:28:15 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Objawy, które opisujesz pasują z grubsza do dwóch rzeczy, a przynajmniej
> mnie dwie rzeczy przychodzą do głowy: pokrzywka i atopowe zapalenie
> skóry.

Mi tez to przez dluzszy czas przychodzilo do glowy - ale czy przy atopowym
zapaleniu skory zmiany pojawiaja sie i znikaja w kilka chwil?
Czy przy pokrzywce swedzi niezmieniona skora?
Przed chwila mialam nowa atrakcje - pol glowy Przemka zrobilo sie bardzo
czerwone - po 15 minutach nagle ta czerwien zniknela - w chwili obecnej
czerwona jest szyja i jedna reka :(

> Twoim dalszym postępowaniem powinna być wizyta z dzieckiem u dermatologa
> , najlepiej w ośrodku akademickim.

No wlasnie to mam w planach - tylko zbadam jeszcze te lamblie - czy to nie
one przypadkiem robia takie cuda.
Martwie sie jednak ze ma to jakies glebsze przyczyny - nie jakies typowo
alergiczne.
Pediatrzy wszystko na alergie zwalaja - stracilam juz zaufanie :(

Nie wiem czy wazne jest to ze Przemkowi bardzo dlugo schodzila zoltaczka,
po miesiacu mial jeszcze 9.1 bilirubiny we krwi. W pewnym momencie mial 17.
Nikt tego tak naprawde nie diagnozowal - mimi iz wielu lekarzy
odwiedzilismy. W sumie to nic z tym nie robiono, kazano obserwowac :(
Teraz juz madrzejsza jestem :(
Przemek jest takze bardzo duzym dzieckiem - ma 4.5 miesiaca a wazy ponad 10
kilo.

Moze komus cos sie skojarzy, bo ja juz wysiadam :(
Lekarze maja to gdzies, wszystko uznaja albo za normalne, albo za alergie.
Boje sie isc do kolejnych - bo na razie to tylko takich spotykam.
Nie mam tez juz poczucia zaufania przez to - gdy Przemek jeszcze nie mial
tych problemow - jako alergie diagnizowano takze kilka potowek ktore
wyskoczyly od stania na strasznie cieplej poczekalni.
Lamblie to na razie moj pomysl.

Poza tymi problemami ze skora (czy aby to wlasnie o nia chodzi?) Przemek
jest radosnym, pelnym zycia dzieciakiem...

4. Data: 2005-12-20 19:06:40

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Poza tymi problemami ze skora (czy aby to wlasnie o nia chodzi?)
Przemek jest radosnym, pelnym zycia dzieciakiem..."

- w przypadku małych dzieci to właśnie jest bardzo istotnym, o ile nie
najistotniejszym, wykładnikiem dobrego stanu zdrowia i braku poważnych
zaburzeń. To apropos żółtaczki (hemolitycznej noworodków) i jej wpływu
na dalsze zdrowie.

Co do lamblii i innych pasożytów jelitowych, warto je zbadać. Objawy
zarażeń bywają "kosmiczne".
Warto sobie zdawać sprawę, że pojedyńcze, klasyczne choroby występują
tylko w podręcznikach. Objawy, które opisujesz, przynajmniej z
perspektywy internetu, mocno przypominają zaburzenia naczynioruchowe,
byćmoże właśnie pokrzywkę (cholinergiczną?). Nie wyklucza to
jednoczesnego występowania innej choroby, np. atopowego zapalenia skóry,
tym bardziej, że obie te choroby mają ze sobą wiele wspólnego.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-12-29 16:58:43

Temat: Odp: Lamblie - jakie objawy?
Od: "nasze zdrowie" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w takich przypadkach zamiast -logów polecam dobrego lekarza ogólnego
testujacego elektronicznie przyczyny choroby może być na zadupiu.Akademicy
wierzą tylko w antybiotyki i inne świństwa chemiczne, bo za to są nagradzani
przez firmy farmaceutyczne ...sponsoringiem, wycieczkami a nawet
..długopisami ! Zgroza !

Użytkownik Piotr <e...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:do3dk5$nqe$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> nie solidnie ugruntowane podejrzenie.
>
> Twoim dalszym postępowaniem powinna być wizyta z dzieckiem u dermatologa

Co robić aby mieć dobry wzrok!
Jak wzmocnić odporność
Derealizacja
do Panów , którzy odpowiedzieli na moje pytanie
diagnostyka i leczenie osteoporozy