Odp: Łosoś, halibut

1. Data: 2000-03-22 10:16:17

Temat: Odp: Łosoś, halibut
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to co do zwykłego tzn, cebulkę, ogórek kiszony, sól, pieprz, maggi,
trochę oliwki, na wierzch żółtko.
podobno najlepiej przepiórcze, ale mi się nie udało jeszcze kupić
próbowałem z kurzym i jest OK

A do tego typu potraw polecam gorąco tzw. "papas hand" tzn ręczne
siekacze
Kosztuje to grosze (produkowane przez DOMIK w Bydgoszczy ok. 20-30 zł) a
ułatwia drobne pokrojenie warzyw do tatara czy na sałatkę.
Mięso na tatar też kroiłem (w zasadzie siekałem)
i wołowinę i łososia.

sadyl
PS: dygresja z zupełnie innej beczki: czy wiecie, że w Rawie
Mazowieckiej (miasteczko znane głównie z zakładów mięsnych) jest hotel o
nazwie "TATAR" i mieści się przy ul.Tatar.
Polecam wszystkim niezamożnym bez szczególnych wymagań - warunki jak w
akademiku, ale piękna lokalizacja nad jeziorem.

1. Data: 2000-03-23 13:29:42

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to co do zwykłego tzn, cebulkę, ogórek kiszony, sól, pieprz, maggi,
> trochę oliwki, na wierzch żółtko.
> podobno najlepiej przepiórcze, ale mi się nie udało jeszcze kupić
> próbowałem z kurzym i jest OK

No, zalamales mnie :))) Gdzie maggi do ryby. Nie po to robi sie tatar z
najlepszych gatunkow ryb zeby zabijac to smakiem maggi. Maggi to sie dodaje
do starej wolowiny :)))))

A tak serio to z ryba mieszamy pisoekana cebulke, sol, bialy pieprz, i
zalewamy to oliwa z oliwek z odrobina soku z cytryny (tylko to nie ma
plywac - troche oliwy), ykladamy na gwiezdzie z lisci cykorii, posypujemy
koperkiem (moze byc suszony) , a na to kladziemy polowke skorupki
przepiorczego jajka (bez problemu w kazdym supermarkecie) z zoltkiem w
srodku. Mozna zoltko posypac odrobina szafranu.
I ogorkow tez sie nie daje. Taki klasyczny przepis podaje slynny szwajcarski
Pauli i raczej nalezy sie tego trzymac. Zreszta wyprobowalem to na sporej
liczbie osob i wszyscy byli zachwyceni

Przemyslaw Koziarski

RE: shi take
salatka z kapusty