Odp: Nadcisnienie tetnicze

1. Data: 1999-12-22 07:31:55

Temat: Odp: Nadcisnienie tetnicze
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Bernatowicz <a...@u...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...polsl.gliwice.pl...
> Witam i pozdrawiam szanowne grono,
>
> Jestem absolutnym laikiem w sprawach medycznych i potrzebuje pomocy.
> Mianowicie chodzi o objawy i skutki nadcisnienia tetniczego - tylko
> prosze nie piszcie, ze stres i zel odzywianie - potrzebuje
> konkretow...................
>
> Z gory dziekuje za pomoc
>
> Adam

Hej !

Z nadcisnieniem najgorsze jest to, ze na ogol nie ma objawow poza
podwyzszonym cisnieniem. Jesli sa to malo charakterystyczne : bole glowy,
nudnosci, zle ogolne samopoczucie. W sercu czasem mozna wysluchac szmer
skurczowy.
Skutki : nie leczonego przez dlugi okres --- tragiczne, najgorsze to zawal,
i udar mozgu ( pop. wylew ), poza tym miazdzyca i zwyrodnienie naczyn,
uszkodzenie nerek, uszkodzenie naczyn krwionosnych ( widoczne w badaniu dna
oka - to oczywiscie objaw ), choroba wiencowa.
Chyba na poczatek starczy.
Moja rada: zaczyaj leczenie od zaraz.
Pozdrawiam,
SG

2. Data: 1999-12-23 07:38:44

Temat: Re: Nadcisnienie tetnicze
Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

SG <n...@f...onet.pl> wrote in message

> [...]
dna
> oka - to oczywiscie objaw ), choroba wiencowa.

Jak mozna to leczyc jak medycyna nie zna przyczyn?
Walka z objawami nie pomaga a tylko szkodzi.
Cos tu jest nie tak :)
Jacek

3. Data: 1999-12-23 14:58:32

Temat: Re: Odp: Nadcisnienie tetnicze
Od: p...@p...onet.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

SG napisał(a):

> Moja rada: zaczyaj leczenie od zaraz.
> Pozdrawiam,
> SG

Moze nie musi zaczynac leczenia? Ale idz do lekarza i zobacz, co z Toba. Jesli
internista stwierdzi podstawy do obawy, to na pewno Cie poobserwuje: kontrole
cisnienia, ekg, usg, okulista i badanie dna oka... No wiesz, jak to jest. A
wtedy sie zobaczy, co dalej. Moze faktycznie leczenie. Moze nawet
niefarmakologiczne... Oby takie (jesli w ogole).

Czego oczywiscie nie tylko Tobie zycze

Piotr

--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

4. Data: 1999-12-23 15:16:32

Od: p...@p...onet.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

jacek napisał(a):

> Jak mozna to leczyc jak medycyna nie zna przyczyn?
> Walka z objawami nie pomaga a tylko szkodzi.
> Cos tu jest nie tak :)
> Jacek

Pomylenie faktow: nadcisnienie jest przyczyna dla roznych, bardzo fatalnych
schorzen ukladu krazenia. Dlatego same w sobie jest trudno rozpoznawalne (no -
moze nie "dlatego", ale jest).

Piotr

--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml