J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN

31. Data: 2002-01-14 10:09:17

Temat: : ###OT Na zakończenie_ Jak rozpoznać sektę
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1t5bq$689$1@news.tpi.pl...
> wyjaśnienia. Czekam.
> Myślę, że jednak się nie doczekam.
> Musiałbyś chłopcze wymyślać jakieś takie dowody, bo w rzeczywistości
one nie
> istnieją.
****
Centrum Informacji o Sektach i Kultach
ul. Prosta 5/6, 10-028 OLSZTYN *
Czynne:
Wtorek
15°°- 17°° *
Tel. 089-5350517

Jak rozpoznać sektę?

1.Już pierwszy kontakt z grupą otworzył całkowicie nowe widzenie świata
(tzw. przeżycie kluczowe).

2.Obraz świata jest bardzo prosty i wyjaśnia rzeczywiście każdy problem.

3.W grupie znajdują Państwo wszystko, czego do tej pory na próżno
szukaliście.

4.Grupa ma mistrza lub przywódcę, Ojca, Guru, lub największego
myśliciela, który jedynie posiada całą prawdę i często jest czczony jak
Bóg.

5.Świat zmierza nieuchronnie ku katastrofie i tylko grupa wie jak go
uratować.

6.Grupa jest elitą. Pozostała ludzkość jest chora i zagubiona. Jeżeli
nie będzie
w grupie współuczestniczyć - nie może się uratować.

7.Grupa odrzuca naukę w szkołach i uczelniach. Jedynie nauka grupy jest
uważana za wartościową i prawdziwą.

8.Grupa odrzuca racjonalne myślenie, umysł, rozum, jako negatywne,
sataniczne, nieoświecone.

9.Krytyka i odrzucenie przez stojących z zewnątrz jest właśnie dowodem,
że grupa ma rację.

10.Grupa ocenia siebie, jako prawdziwą rodzinę lub wspólnotę.

11.Grupa chce by wszelkie dawne relacje z rodziną, przyjaciółmi i
środowiskiem zostały zerwane, ponieważ przeszkadzają w Państwa rozwoju.

12.Grupa oddziela się od reszty świata poprzez ubiór, żywienie, własny
język, ograniczanie swobody w relacjach miedzyludzkich.

13.Grupa żąda ścisłego posłuszeństwa regułom, albo dyscypliny, ponieważ
jest to jedyna droga do zbawienia.

14.Grupa narzuca sposób zachowań seksualnych, np. kontakt z partnerami
za zgodą kierownictwa, seks grupowy, całkowity zakaz kontaktów
seksualnych dla osób niższych w hierarchii grupy.

15.Cały czas jest wypełniony zadaniami, np. sprzedażą książek,
czasopism, werbowaniem nowych członków, udziałem w kolejnych kursach,
medytacją.

16.Jeżeli obiecany przez grupę sukces, bądź uzdrowienie nie nastąpią,
grupa uzna, że sami Państwo są za to odpowiedzialni, ponieważ nie
zaangażowaliście się dostatecznie, lub nie wierzyliście wystarczająco
silnie.

17.Członkiem grupy powinni Państwo zostać natychmiast, już dzisiaj.

18.Nie istnieje możliwość uzyskania obiektywnego obrazu grupy, gdyż
ważniejsze od refleksji jest przeżycie, zgodnie z zasadą: Tego nie da
się po prostu wyjaśnić. Proszę przyjść do nas i wziąć udział w
spotkaniu. Kiedy przeżyjecie - zrozumiecie.

Bez komentarza.
Między innymi z tego powodu zakończę tę dyskusję.
Pozdrawiam i życzę opamiętania
Piotr

32. Data: 2002-01-14 13:13:21

Temat: Re: ###OT Na zakończenie_ Jak rozpoznać sektę
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To już naprawdę zakończenie?

Bo jak nie to Twoja osoba, Piotrze, stanie się dla mnie naprawdę bardzo
interesująca -
- jesteś egzorcystą? bo najraźniej zlokalizowałeś szatana,
- tajnym wojownikiem przeciw sektom (rozumiem, że te w których popełnia się
samobójstwa, porzuca rodzinę i uprawia seks jak bądź, już przerobiłeś i
wytępiłeś),
- ktoś Ci zapłacił za to obrażanie innych? bo jest ponad normę,
- nie masz w domu i w pracy co robić, więc znalazłeś sobie świetny sposób na
fun,
- a może coś jeszcze innego?

Baaaardzo chciałabym żebyś odpowiedział.

A tak do Twojej wiadomości, skoro już ja pytam Cię ktoś Ty, to wypada bym
powiedziała trochę o sobie - 16 miesięcy diety bogatotłuszczowej, wcale nie
diety Kwaśniewskiego zw. optymalną, mam wiele wątpliwości, co powoduje że
szukam, czytam, studiuję, pytam, słucham. W związku z tym Twoje zachowanie
wydaje mi się dużo poniżej tego, które kwalifikuje się jako "kulturalne",
nie wspominając już o tym "z klasą".

Pozdrawiam, Iza.

33. Data: 2002-01-14 13:27:59

Od: Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

Iza wrote:

> To ju? naprawd? zako?czenie?

Polecam dyskutantom (szczegolnie Piotrowi) z obu stron ksiazke:

Artur Shopenhauer "Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów"
ISBN 83-7020-229-2

"Przedmiotem niniejszej rozprawki sa takie chwyty, ktorych uzywaja
w sporze ci, co za wszelka cene - a wiec i za cene prawdy
i slusznosci, poprawnosci wywodu - chca koniecznie "postawic na
swoim", zrobic tak, zeby bylo uznane, ze oni maja racje.
Dobrze jest uprzytomnic sobie rozne mozliwe fortele, aby
wiedziec na co mozna byc narazonym w sporach z ludzmi
nierzetelnymi."
(z przedmowy Tadeusza Kotarbinskiego)

Pozdrawiam
Wojtek

34. Data: 2002-01-14 13:54:38

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1ul9l$8i6$...@n...tpi.pl...
> [...]
> wydaje mi się dużo poniżej tego, które kwalifikuje się jako "kulturalne",

Totez zauwaz, ze slowa Piotra byly skierowane do Leszka, ktorego to postawa
rozna jest od Twojej.

szacuneczek Chaciur

35. Data: 2002-01-14 14:48:26

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak rozpoznać sektę?

No cóż. Tak właśnie myślałem, że stać Cię tylko na taki poziom dyskusji.

Jesteś kolejnym pyskaczem, który rzucił jakieś tezy bez dowodów i sobie
poszedł.
Kolejnym, ale pewnie nie ostatnim. Takie jest życie. :-)

Pozdrawiam
Leszek

36. Data: 2002-01-14 16:50:48

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chaciur" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Totez zauwaz, ze slowa Piotra byly skierowane do Leszka, ktorego to
postawa
> rozna jest od Twojej.

[Zauważam :-)
Rzecz w tym, że mnie osobiście już nie raz zdarzyło się niepotrzebnie
"napyskować" dyskutantowi i na własnej skórze przekonałam się jak bardzo
zależy od tego jakość (a raczej jej brak) całej dyskusji. I tym dyskutantem
bywał również Leszek :-)
Zasada jest prosta: akcja-reakcja. Można by oczywiście teraz dochodzić
"który zaczął" itd. Ale to już niech oni sami sobie robią.
Jedno jest pewne: wklejenie (tudzież pracowite wstukanie) przez Piotra "jak
rozpoznać sektę" wraz z podaniem adresu, telefonu i jeszcze czegoś wzbudziło
mój osobisty niesmak niezależnie od poziomu całej dyskusji miedzy Piotrem a
Leszkiem. Dlatego pozwoliłam sobie wtrącić się w tym miejscu.

Pozdrawiam, Iza]

37. Data: 2002-01-14 16:51:29

Temat: Re: J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN
Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> DZIENNIK ZACHODNI nr 127 2-3 czerwca 1999r.
> PROFESOROWIE WYJAŚNIAJĄ
> Stanowisko Komitetu Terapii Wydziału VI Nauk Medycznych Polskiej Akademii
Nauk.
[...]
> tłuszczowych i wysokokalorycznych pokarmów, m. in. mięsa wieprzowego,
> smalcu, słoniny, a także śmietany do 0,5 l dobowo oraz jajek (4 i więcej
na
> dobę) przy równoczesnym unikaniu węglowodanów oraz produktów roślinnych
> ( ziemniaki, inne warzywa, owoce, kasze).

Słowo "unikanie" oznacza niejedzenie, my j e m y węglowodany, panowie
profesorowie zwyczajnie kłamią

> Komitetowi Terapii PAN nie są znane opracowania przeprowadzone wg
przyjętych
> w nauce zasad ( oparciu o duże liczby badanych osób, poddane
międzynarodowej
> kontroli i fachowej analizie statystycznej),

tylko, że te zasady także od ich dobrej woli zależą

> która by pozwalałaby przyjąć, że dieta bogata w tłuszcze zwierzęce, ze
> znacznym ograniczeniem warzyw i owoców, może być uznana za właściwą. Nie
> znane są również fakty, aby którakolwiek z Komisji Etycznych wydała
> zezwolenie na przeprowadzanie tego typu leczenia dietetycznego ani aby
> którykolwiek z polskich profesorów zajmujących się dietetyką lub chorobami
> metabolicznymi popierał tzw. "dietę optymalną", na co powołuje się lek.
med.
> J. Kwaśniewski.

Nie znany jest również fakt, aby którakolwiek z Komisji Etycznych udowodniła
J.Kwasniewskiemu, że szkodzi i postępuje nieetycznie wobec pacjentów. Gdyby
to było możliwe, dawno już by Go pozbawiono prawa wykonywania zawodu i z
wielką satysfakcją odesłanoby Go za kratki. Podobno takie zakusy już były
i... się n i e u d a ł o : (
Taaaaaakie lobby i z takim niepozornym , jak to śmiesznie określa siwa,
Optykalistą, nikt sobie nie może poradzić... ; (

> Wprost przeciwnie, wszystkie dotychczasowe duże programy badawcze (OSLO
> Study, STARS, Badanie 7 krajów, Framingham, Lifestyle Heart Trial i wiele
> innych) wykazały, że ograniczenie w diecie tłuszczów zwierzęcych i mięsa
> wieprzowego, zwiększenie podaży jarzyn i owoców oraz zmniejszenie
> kaloryczności diety powoduje zmniejszenie stężenia cholesterolu we krwi,

z jednoczesnym zmniejszeniem HDL do ilości (poniżej 20%) powodującej
nieuchronny rozwój miażdżycy - tak było u mnie, więc znowu szacowne grono
kłamie...

> ogranicza zapadalność na chorobę niedokrwienną, zawał serca, udar mózgu

...właśnie udało mi się przeżyć i nie doświadczyć końcowych efektów tych
chorób, w dodatku BEZ troskliwej opieki i zaleceń z tegoż grona oświeconych
medycznie, ale z pomocą
żywienia optymalnego wg J.Kwaśniewskiego

> inne choroby tzw. cywilizacyjne oraz przedłuża życie współczesnego
> człowieka.
> W związku z tym Komitet Terapii uznaje tzw. "dietę optymalną" lek. med.
Jana
> Kwaśniewskiego za wybitnie szkodliwą dla zdrowia.

Taaak, dla tegoż grona DO jest wybitnie szkodliwa ; )

Wartość diety, jako
> poddanej osadowi jednego tylko lekarza - jej autora - jest całkowicie
> niewiarygodna, dieta ta zagraża zdrowiu i nie powinna być stosowana.

B z d u r a szacownego grona jest do zweryfikowania przez każdego
człowieka nie zastraszonego szkodliwością jedzenia tłuszczów zwierzęcych i
dobrze zorientowanego w temacie.

> Postępy medycyny oparte na racjonalnych, naukowych podstawach są znaczne,
> wystarczy wspomnieć, że dzięki nim znikła z powierzchni Ziemi ospa
> prawdziwa,

aaaale suuuukces ; /

> nastąpiła redukcja zapadalności na gruźlicę

no niestety wraca... ; (

> i inne choroby
> zakaźne,

za to mamy "nowocześniejsze" BSE, AIDS...

> zmniejszyła się śmiertelność w ostrej fazie zawału serca,

i kto jeszcze w tą propagandę sukcesu wierzy????

> śmiertelność z powodu cukrzycy, zapobiega się dziś nadciśnieniu złośliwemu
> gwałtownym przebiegu, żyją dzieci operowane z powodu wad wrodzonych serca
> oraz chorzy z przeszczepionymi narządami. Sukcesy medycyny opartej na
> przesłankach naukowych można by długo wymieniać.

O ciemnej stronie medycyny nie wspominając ; ((((

> Jest kwestią osobistą każdego obywatela, czy chce

na szczęście mam takie obywatelskie prawo...

>wierzyć w metody sprzeczne
> z nauką,

a to już jest bezczelna manipulacja słowem !

> ...poddane osądowi jednego autora,

bo tak naprawdę, to jednostki zmieniają świat... zwykle to jednostki
przecierają nowe szlaki, gdyby tak nie było - nie byłoby nas, nawet w
jaskini długo byśmy miejsca nie zagrzali. Bez podjęcia choćby najmniejszego
ryzyka nie ma rozwoju...

> czy też w sposoby leczenia naukowo uzasadnione,

ale z pominięciem równie istotnych faktów

> oceniane racjonalnie przez zespoły fachowców z różnych
> dziedzin, czuwające nad obiektywizmem

nadużycie znaczenia słowa "obiektywizm"

> badań.
> prof. dr Halina Adamska-Dyniewska, prof. dr Tadeusz Bogdanik, prof. dr
> Włodzimierz Buczko, prof. dr Tadeusz Chruściel, prof. dr Andrzej
> Członkowski, prof. dr Andrzej Dziatkowiak, prof. dr Kornel Gibiński, prof.
> dr Zbigniew Gonciarz, prof. dr Jan Hasik, prof. dr Zbigniew Herman, prof.
dr
> Maria Hoffman, prof. dr Janusz Jeljasiewicz, prof. dr Zdzisław Kleinrok,
> prof. dr Zbigniew Knapik, prof. dr Stanisław Kochlmunzer, prof. dr
Elżbieta
> Kostka-Trąbka, prof. dr Marek Krawczyk, prof. dr Jerzy Maj, prof. dr
> Aleksander Mrozikiewicz, prof. dr Jan Nielubowicz, prof. dr Jerzy
Polański,
> prof. dr Tadeusz Popiela, prof. dr Stanisław Pużyński, prof. dr Zbigniew
> Religa, prof. dr Wojciech Rowiński, prof. dr Andrzej Szczeklik, prof. dr
> Roman Szulc, prof. dr Marian Wilimowski, prof. dr Jerzy Wójcicki.

Dołożę ze swej strony jeszcze jednego znawcę z tytułami, który zechciał być
adwersarzem w artykule mojej regionalnej gazety (swego czasu przedstawiłam
pani redaktor dietę optymalną i efekty, jakie u mnie ta dieta spowodowała) .

Profesor Andrzej Kaliciński, specjalista Kardiologii, autor książki "Serce i
Ty", były Kierownik Kliniki Kardiologii Akademii Medycznej w Białymstoku,
także były parlamentarzysta. Cytuję:

" Dieta Jana Kwaśniewskiego to tragiczne oszustwo. Osoby zagrożone chorobą
wieńcową, bądź z wysokim poziomem cholesterolu, które stosują dietę J.K.,
przyspieszają swój zgon. Prawdą jest, że w pierwszym etapie jej
praktykowania traci się wagę. Przyczyniają się do tego biegunki, których
powodem jest jedzenie potężnej porcji tluszczów. Szkodliwość diety
wysokotłuszczowej potwierdzają też badania, które wśród 70 tys. osób
zdrowych i chorych przeprowadziła ŚOZ. Identyczne stanowisko zajmują
podlascy lekarze kardiolodzy oraz PAN. Stwierdza ona, że teorii J.K.nie
potwierdzają żadne badania naukowe. Z kolei ŚOZ zachęca żeby każdy dorosły
obywatel zjadał codziennie przynajmniej 0,25 kg świeżych owoców i 15 dkg
surówek oraz wypijał 0,5 l mleka. O tym, że ten sposób odżywiania wydłuża
życie ludzi, przekonują statystyki. Mieszkańcy krajów takich jak USA, czy
Włochy dzięki jedzeniu dużej ilości owoców i warzyw żyją średnio 7 lat
dłużej niż Polacy." Koniec cytatu.

Siwa, usatysfakcjonowana? nie ma to, jak "autorytet" ; ))))

Optymalni ze stażem, z racji swoich doświadczeń na własnej skórze, doskonale
widzą tę grę słów i manipulację, np. "potężne", "biegunki" i paru innych
przekłamań. Inni bez doświadczania efektów takiego żywienia, są skłonni ufać
tym tytułom bez sprawdzania.
Każdy ma wybór, na szczęście Ma...

Krystyna*Opty

38. Data: 2002-01-14 17:37:07

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "chaciur" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> postawa
>
> [Zauważam :-)

To miłe:-))

> Jedno jest pewne: wklejenie (tudzież pracowite wstukanie) przez Piotra
Wklejenie.

wraz z podaniem adresu, telefonu i jeszcze czegoś wzbudziło
> mój osobisty niesmak

Matko rozmaita! Miałem się już nie odzywać, ale to drugi Twój post
w tym temacie, i ze zgrozą zaczynam podejrzewać, iż myślisz o mnie jako
o pracowniku tamtej instytucji:-(((
Nie mam z nią nic wspólnego.
Piotr

39. Data: 2002-01-15 07:44:03

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1v2ve$e5p$...@n...tpi.pl...

> [...]
> Rzecz w tym, że mnie osobiście już nie raz zdarzyło się niepotrzebnie
> "napyskować" dyskutantowi i na własnej skórze przekonałam się jak bardzo

W liscie o ktorym rozmawqiamy nie bylo pyskowania.
To juz raczej leszkowe 'chlopcze' mozna traktowac jako zaczepke.

> zależy od tego jakość (a raczej jej brak) całej dyskusji. I tym dyskutantem
> bywał również Leszek :-)

:))) tylko sie usmieche

> [...]
> mój osobisty niesmak niezależnie od poziomu całej dyskusji miedzy Piotrem a
> Leszkiem. Dlatego pozwoliłam sobie wtrącić się w tym miejscu.

A to dla tego, ze uderzylo rowniez w Ciebie. Ale przeczytaj na spokojnie te
punkty. To jest tylko taki test. Mozesz sobie sama przed soba odpowiedziec
ile z nich sie zgadza. Mnie tez tropiciele sekt zle sie kojarza.
Mysle, ze nikt tutaj nie twierdzi, ze wszyscy optymalni sa oblakani.
Ja osobiscie uwazam, ze zaden z tu wystepujacych.
Sprobuj po prostu spojrzec z dystansu.
Mnie osobiscie ideologia optymalna Kwasniewskiego przeraza.
Tam jest to co juz wiele razy w historia zwerfikowala. Ten sam
blad po raz kolejny.

pozdrawiam Chaciur

40. Data: 2002-01-15 08:31:11

Temat: Odp: ###OT Na zakończenie_ Jak rozpoznać sektę
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1v51u$83q$...@n...tpi.pl...

> Wklejenie.

[Chwała Bogu! :-))]

> Matko rozmaita! Miałem się już nie odzywać, ale to drugi Twój post
> w tym temacie, i ze zgrozą zaczynam podejrzewać, iż myślisz o mnie jako
> o pracowniku tamtej instytucji:-(((

Już nie myślę ... chociaż ciągle nie jetsem pewna ktoś zacz ;-))))
A tak na marginesie, instutucje zwalczające sekty mogą byc całkiem przydatne
... tylko chybna jak narazie kiepsko działają.

Iza]

5-ty rok na DO
test
Szanowni Dietowicze, UWAGA:BARDZO DŁUGIE
Link do strony dra Ravnskova
Re: ponad 6 tys pozycji - MP3, audio i filmy.....