Odp: Odp: Odp: Depakine Chrono a migrena

Data: 2004-12-04 18:49:41
Temat: Odp: Odp: Odp: Depakine Chrono a migrena
Od: "Looca" <l...@p...fm>

""""Padaczkę bardzo ogólnie można podzielić na dwie duże grupy - padaczkę
skrytopochodną, czy też idiopatyczną - ogólnie rzecz biorąc tam, gdzie żadne
techniki badań obrazowych nie pozwalają stwierdzić ogniskowego uszkodzenia
OUN; oraz padaczkę objawową- tak, gdzie napady są wynikiem dającej się
zaobserwować patologii w OUN. Każdy przypadek padaczki wiąże się z
obecnością tzw ogniska padaczkorodnego - miejsca, w którym dochodzi do
niekontrolowanej czynności bioelektrycznej, która może w sprzyjających temu
warunkach rozszerzyć się na cały mózg lub jego część, powodujac wystąpienie
napadu. I w tym sensie sformułowanie "padaczka na
tle nerwowym" jest z gruntu błędne, bo nie ma to nic wspólnego z nerwami
(czy to czaszkowymi, czy to obwodowymi), ani z "nerwowością" (choć stres
może mieć wpływ na częstość występowania napadów - ale nie stanowi ich
pierwotnej przyczyny).

Chyba, ze masz na myśli napady rzekomopadaczkowe (kiedyś określane mianem
histeroepilepsji) - ale w takich przypadkach włączanie leków
przeciwpadaczkowych nie ma sensu, bo to nie są naoady padaczkowe i niczego
się tymi lekami nie wyleczy. Chyba, ze stosuje się z innych wskazań (na
przykład jako stabilizatory nastroju, czy dajmy na to w migrenie).""""

Jeżeli natomiast jest to tak jak mówisz, to wychodzi na to, że moja
dziewczyna lezała prawie 3 tyg w szpitalu, całkowicie bez sensu, a jakaś
banda po skonczonym 2 stopniu kursu znachorstwa, bo napewno nie po studiach
medycznych, wywaliła ja ze szpitala z diagnozą z ksieżyca?
Prawde mówiąc napisałbym cytat z diagnozy ale nie mam karty wypisowej pod
reką ma ja moja dziewczyna w chacie, ale jezeli tylko bede miał to zgłosze
sie do Ciebie z poradą .
Faktycznie może niepotrzebnie sie unosiłem i napuszałem bo jako lekarz wiesz
pewnie wiecej ode mnie ale nie moge zniesc ze twoi koledzy po fachu moga byc
tak nierzetelni i niefachowi oraz tak strasznie popasc w rutynę, przy tak
szlachetnej profesji.
Jeszcze raz sorry.
Pozdrawiam
Looca