Odp: Odp: Odp: czy latwo zyc z osoba o wysokim IQ?

Data: 2003-10-28 10:32:21
Temat: Odp: Odp: Odp: czy latwo zyc z osoba o wysokim IQ?
Od: "idiom" <i...@w...pl>

Użytkownik Ewa Ressel <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnlck7$2ft$...@n...news.tpi.pl...

> No to wyjaśnij mi raz na zawsze i jasno (pytam po raz kolejny i wciąż nie
> mogę doczekać się odpowiedzi): czy IQ ma (i jaki) związek z inteligencją
(i
> jaką)?

Ma. Ale zrozum, że dla mnie w tej chwili nie ma znaczenia jaki ten związek
jest. Nie to jest tematem naszej dyskusji. Dla mnie znaczenie ma to, że
próbujesz przekonywać, że inteligencja jest równoważna z IQ (używasz sobie
zamiennie tych słów - tam gdzie ja piszę IQ, ty "cytujesz" inteligencję co
pozwala Ci dowolnie manewrować moimi wypowiedziami), mimo, że w innych
miejscach prezentujesz kompletnie odmienne stanowisko. Nie potrafisz się
zdecydować ?? ;)

> Bo skoro piszesz (w ciągu): "Ja od początku twierdzę, że IQ można
"odczuć".
> I że facet ma być dla mnie inteligentny", to chyba tak.Tylko dlaczego
teraz
> tak panicznie od tego uciekasz?

Bo Ty próbujesz mnie przekonać, że twierdzę że IQ=inteligencja, a co za tym
idzie, nie można mówić o dokładnej wartości IQ. Związek istnieje, ale to nie
oznacza, że można sobie zastępować jeden wyraz drugim.

> Skąd się wzięła ta "inteligencja" wtrącona przez
>
> Czyli IQ to taki sobie abstrakcyjny parametr, bez związku z inteligencją?

A co ma piernik do wiatraka?? Czyżbyś próbowała rozmydlić dyskusję?? Jaki by
nie był związek IQ z inteligencją niedopuszczalne jest stawianie znaku =
między jednym i drugim (sama wielokrotnie twierdziłaś, że inteligencji nie
da się wyrazić tylko jedną liczbą). Jest jakiś związek między promieniem
okręgu długością jego obwodu ?? Jest. Można używać zamiennie tych dwóch
pojęć ?? Nie można. Dlatego bądź laskawa nie zamieniać sobie wyrazów
dowolnie - szczególnie, gdy sugerujesz, że przytaczasz moje słowa - bo to
najzwyklejsze oszustwo.

> Nie przeginam, ani nie odwracam. Zadałam pytanie. Dość proste zresztą.
Moje
> zdanie z tej kwestii znasz, chętnie poznałabym Twoje.

Powtarzasz w kółko jedno i to samo pytanie i liczysz na to, że uda Ci się
odwrócić uwagę od Twoich nieścisłości?

Zanim odpowiem na to Twoje pytanie, wskaż mi jednoznacznie miejsce, w którym
napisałam, że osoba inteligentna ma IQ=130 (a nie 146, 122 itd).

Powiedz mi, co oznacza wg Ciebie słowo "miarodajny"??

Dlaczego stosujesz wymiennie określenia "IQ" i "inteligencja"?

Dlaczego nie wytłumaczyłaś mi, łopatologicznie, jakim cudem Twoja wypowiedź
na temat mojego założenia, że osoby uważane za inteligentne mają IQ
Einsteina jest metaforą??

Czy sformułowanie "Zsumowanie wartości X i wartości Y daje wartość Z" jest
błędem językowym (bo zarzuciłaś mi, że "dawać wartość" jest błędem
językowym)??

To chyba też proste pytania, czyż nie ?? A ponieważ tak starannie pomijasz
je milczeniem (przynajmniej część z nich) to bardzo proszę o jasne
odpowiedzi. Czekam na nie już od pewnego czasu...

Monika