dwa twierdzenia

1. Data: 2004-12-30 15:10:26

Temat: dwa twierdzenia
Od: "tren R" <p...@b...plasio> szukaj wiadomości tego autora

a. NLP jest techniką wpływania na innych ludzi i na świat poprzez
programowanie swoich na ten temat wyobrażeń. Jest to zbiór sposobów na
niezachwianą pewność siebie, rodzaj wyszkolenia umysłu do perfekcyjnego
reagowania zapewniającego sukces.

b. NLP jest metodą wpływu na procesy emocjonalne i myślowe innych ludzi.
Mówiąc prościej i zwyczajnie jest to umiejętność manipulacji innymi.

znawcy NLP - prawda to?

--

http://trener.blog.pl - przemoc, seks, krew

1. Data: 2004-12-30 17:36:22

Temat: Re: dwa twierdzenia
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... Mówiąc prościej i zwyczajnie jest to umiejętność manipulacji
> innymi.

Jezyk (np polski) "to umiejetnosc" pisania i czytania?
Matematyka "to umiejetnosc" liczenia?
Psychologia "to umiejetnosc" ~rozumienia tresci podrecznikow
do psychologii?
Empatia "to umiejetnosc" interakcji (manipulacji) z emocjami
otoczenia?
Bankowosc "to umiejetnosc" pozyczania pieniedzorow z zyskiem?
Informatyka "to umiejetnosc" poslugiwania sie komputerem?
..
..
Praca "to umiejetnosc" zarabiania pieniedzorow?

Humor "to umiejetnosc" robienia jajec z idiotyzmow? ;DDD

--
Czarek

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2004-12-30 18:43:17

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <p...@b...plasio> wrote in message
pl...
> a. NLP jest techniką wpływania na innych ludzi i na świat poprzez
> programowanie swoich na ten temat wyobrażeń.

Az sie prosi zacytowac dzisiejszego Filipa z innego watku:

Intelektualizacja

(od łac. intellectus, pojmowanie) - Jeden z mechanizmów obronnych znanych w
psychologii.
Polega on na uciekaniu od rzeczywistych przykrych zdarzeń do przestrzeni
abstrakcyjnej, dzięki czemu następuje ich odrealnienie.
Przykład 1: (tzw. gra w psychiatrię - autentyczne zdarzenie). Psycholog z
radością
nazywa po imieniu wszystkie swoje zaburzenia psychiczne i rozwodzi się nad
nimi. Nic
jednak nie robi, żeby z nimi walczyć.
Przykład 2: Tzw. knajpiany filozof, który z lubością rozwodzi się nad
problemami
świata, dzięki czemu nie musi myśleć o własnych, alkoholowych.
Specyficzną i niebezpieczną formą intelektualizacji jest dehumanizacja.
Innym jej
rodzajem jest symbolizacja.

Dehumanizacja
(od łac. humanus, ludzki)
1. Pozbawianie kogoś cech ludzkich.
2. Zanik u kogoś cech uznawanych za typowe dla rozwiniętego kulturalnie
człowieka.
3. W psychologii - odmiana psychologicznego mechanizmu obronnego zwanego
intelektualizacją. O ile klasyczna intelektualizacja przenosi w przestrzeń
abstrakcyjną myśli i zdarzenia, o tyle dehumanizacja robi to samo z ludźmi.
Inni
ludzie przestają posiadać w świadomości danej jednostki cechy ludzkie, są
uważani za
przedmioty, zwierzęta, podludzi. Takie nastawienie może służyć jednostce do
uzasadniania poniżania, wrogości bądź okrucieństwa wobec tych ludzi. W
słabszej
wersji dehumanizacja jest bardzo rozpowszechniona. Można ją zaobserwować na
przykład
w urzędach, gdzie z jednej strony petenci są traktowani przez urzędników
jako
"przypadki do załatwienia", z drugiej strony urzędnicy są utożsamiani przez
petentów
z instytucją, którą reprezentują.

Kaska

1. Data: 2004-12-30 22:08:42

Od: "tłiti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znawcy NLP - prawda to?

nie jestem znawcą, ale się z tym zetknąłem i jestem przekonany, że dwa
powyższe twierdzenia to zupełne bzdury wymyślone przez sceptycznie nastawioną
osobę zawężoną poznawczo.
równie dobrze można podważyć cały dorobek współczesnej psychologii twierdząc,
że to bzdury.
trzeba też rozróżnić NLP z kolorowych czasopism i pisanych na kolanie
poradników za 5 zł od NLP uprawianego przez naukowców i praktyków. oni nie
używają go do osiągania sukcesów, kierowania emocjami innych i tym podobnych
bzdur tylko do terapii lub podwyższania jakości życia "zdrowych" ludzi.

pozdrawiam

Tłiti

1. Data: 2004-12-31 01:32:54

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tłiti wrote:

> [...]
> oni nie używają go do osiągania sukcesów, kierowania emocjami innych
> i tym podobnych bzdur tylko do terapii lub podwyższania jakości życia

kosztem tych, którzy NLP nie stosują.

moon

1. Data: 2004-12-31 11:14:35

Od: "tren R" <p...@b...plasio> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(a):

> Jezyk (np polski) "to umiejetnosc" pisania i czytania?
> Matematyka "to umiejetnosc" liczenia?

no tak, ale te wszystkie elementy, to części składowe - jak np umiejetnośc
pisania i czytania jest aspektem języka polskiego, a liczenie matematyki.

> Humor "to umiejetnosc" robienia jajec z idiotyzmow? ;DDD

to też :)

--

http://trener.blog.pl - przemoc, seks, krew

1. Data: 2004-12-31 11:46:14

Od: "tren R" <p...@b...plasio> szukaj wiadomości tego autora

"Pyzol" <n...@s...ca> napisał(a):

> [...]

> radością
> nazywa po imieniu wszystkie swoje zaburzenia psychiczne i rozwodzi się

nie do końca rozumiem twoje stanowisko odnośnie postawionych tu przeze mnie
twierdzeń, ale powyższe rozumiem. spotkałem sie z takim jeszcze
stwierdzeniem, że terapeutyzowany przez psychologa pacjent z moczeniem
nocnym, zrozumie skąd się biorą jego problemy i ma szansę z tym skończyć,
natomiast po spotkaniu z NLP-istą, będzie się moczył dalej, ale będzie już
z tego dumny.

abstrahując od żarcików, jestem naprawdę ciekaw jak się ma twierdzenie o
programowaniu sobie wyobrażeń na temat innych, do NLP

--

http://trener.blog.pl - przemoc, seks, krew

1. Data: 2004-12-31 11:59:43

Od: "tłiti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kosztem tych, którzy NLP nie stosują.
>
> moon

nie rozumiem? tzn. pacjentów?

tłiti

1. Data: 2004-12-31 12:03:00

Od: "tłiti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> natomiast po spotkaniu z NLP-istą, będzie się moczył dalej, ale będzie już

stare, tylko kiedyś słyszałem to o psychologach humanistycznych.

> abstrahując od żarcików, jestem naprawdę ciekaw jak się ma twierdzenie o
> programowaniu sobie wyobrażeń na temat innych, do NLP

generalnie NLP nie prowadzi do programowania sobie wyobrażeń na temat innych,
ale znam gościa, chyba "tren", czy jakoś tak, który zaprogramował sobie, że
NLP programuje wyobrażenia na temat innych i może u niego to tak działa...

Tłiti

1. Data: 2004-12-31 12:56:06

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <p...@b...plasio> napisał(a):
pl

[...]

> [...]
> natomiast po spotkaniu z NLP-istą, będzie się moczył dalej, ale będzie już

Ja jako taki pacjent stwierdzam, że ma to tylko związek z wiekiem/(rozwojem
osobniczym) z niczym pozostałym. Osobiście moczyłem się do 15 roku życia.

> abstrahując od żarcików, jestem naprawdę ciekaw jak się ma twierdzenie o
> programowaniu sobie wyobrażeń na temat innych, do NLP

Akurat tu ma znaczenie (IMO) jak przekonujesz innych jak mają traktować
'CV'. Bo im jest wtedy łatwiej. I nie ma to związku z NLP ale z egoizmem.

puciek.

Gdzie w Warszawie dobra terapia malzenska?
Gdzie w Warszawie dobra terapia małżeńska?
Świadomość - Byt
wywiad psychologiczny-jak?
czemu chcemy oglądać zabijanie "on-line"?