klon japoński umiera - co to jest gruzłek

11. Data: 2003-07-25 21:03:22

Temat: Re: Odp: klon japoński umiera - co to jest gruzłek
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Kim jest Edytka????????? :-))))

Ha, mości Czapski, rodzinna tajemnica :-P

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Alosza co żył w Czelabińsku
Uwielbiał był bekać po świńsku.

12. Data: 2003-07-25 21:03:35

Temat: Re: klon japoński umiera_ boletus wielkim moim przyjacielem jest!!!
Od: "Wiesia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Wiesia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> ozdoba!!!!

> Gruzłek cynobrowy jest pięknym patogenem:)
Faktycznie, śliczności, toć wzięłam go za ozdobę. Tylko dlaczego "suszy"
śliczne drzewko????
> O ochronę musimy zapytać Pana Dirko.
> Nie ma lepszego fachowca w tej dziedzinie na grupie.

Dzięki za info, już pytam.

> Pozdrawia boletus

i vice versa
Wiesia

13. Data: 2003-07-25 21:06:57

Temat: Re: klon japoński umiera - co to jest gruzłek
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Robert" <r...@o...pl> writes:

> Witam ! Czy ja dobrze zrozumiałem że przed wsadzeniem powinienem go
> otrzepać z ziemi która była w doniczce ?? Proszę o odpowiedz bo ja
> niechciałbym stracić swojego okazu.

Znaczy, ja na ogół robię tak, że delikatnie obstukuję korzenie po
wyjęciu z doniczki/worka tak, aby naruszyć (na ogół) czysty torf, w
którym rosnie roślina i uwolnić przynajmniej część korzeni. Po czym
wkładamm do dołka (zielonym do góry) i przysypuję ziemią lub też
ziemią zmieszną z tym wytelepanym torfem. Nalezy to jednak robić na
tyle delikatnie, aby nie uszkodzić korzeni. Moczenie doniczki z
rośliną przed posadzeniem zdecydowanie utrudnia powyższy zabieg, nic
nie stoi jednak na przeszkodzie, i wręcz zalecane jest, aby podlać
roślinę po posadzeniu.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec w państwie Czad
na swej sztucznej szczęce siadł.

14. Data: 2003-07-25 21:09:27

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Edytka Sapijaszko" <e...@s...net> writes:

> I dopiero teraz to mówisz?

Zdawało się, że to oczywiste :)

> Ten mały klonik od Ciebie też liście stracił. Posadziłam z ziemią z
> doniczki :-(

Tamten to akurat został poparzony przez słońce (nasze też, reanimują
się teraz w cieniu) -- w sklepie/szkółce stały w calkowitym cieniu, u
nas na polu -- wiadomo. Akurat te z arboretum z Sycowa to rosły w
dobrej mieszaninie torfu z ziemią... O ile przeżyje do wiosny, to w
przyszłym roku się przyzwyczai :)

> buziaki

Wzajemnie,
Grzesiek
--
Romantyczny nasz wieszcz z Nowogródka
W lesie zdybał był raz krasnoludka

15. Data: 2003-07-25 21:13:00

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl writes:

> Z innej beczki... Grześku, czy okragłolistny zyje?

Oczywiście. Choć trochę nietypowego koloru dostał, jak na
A. circinatum :-). Ale, jak przypuszczam u Ciebie stał w półcieniu, u
mnie zaś trafił w pełne słońce. Przyrostów na tą okoliczność nie ma
nowych, ale żyje i ma się dobrze. Liczę, że w przyszłym roku mu
przejdzie, liście będzie rozwijał w naturalnych warunkach :)

Pozdrawiam, raz jeszcze dziękując,
Grzesiek
--
Raz pewna lesbijka z Epsomu
zwabiła pedrylka do domu.

16. Data: 2003-07-25 21:15:29

Temat: Odp: Odp: klon japoński umiera - co to jest gruzłek
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> Ha, mości Czapski, rodzinna tajemnica :-P

Już wysypana :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Co z pamiętnikiem Wojtka?
J.

17. Data: 2003-07-25 21:29:57

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Już wysypana :-)))

I co ja poradzę, że mam taką szybką bratową? :)

> Co z pamiętnikiem Wojtka?

Hmmm... To co zwykle? Trochę później/jutro? Co prawda oderwałem się na
trochę od laserkologii stosowanej, ale zaraz wracam...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Żył raz pewien kołchoźnik w Kuźniecku,
Który żonę swą rżnął na przypiecku.

18. Data: 2003-07-25 21:53:10

Temat: Odp: klon japoński umiera - co to jest gruzłek
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> Co prawda oderwałem się na > trochę od laserkologii stosowanej, ale zaraz
wracam...

Co to jest laserkologia? To ma coś z winoroślami wspolnego?? :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

19. Data: 2003-07-26 02:32:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2003-07-26 05:46:51

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rośliną przed posadzeniem zdecydowanie utrudnia powyższy zabieg, nic
> nie stoi jednak na przeszkodzie, i wręcz zalecane jest, aby podlać

A ja kiedyś czytałam, że bryłę korzeniową, wszystkch roslin wysadzanych z
pojemników, powinno się nacinać,bodaj od spodu (na krzyż), podobno korzenie
wtedy ładnie przerastają . Z góry mówię, że nie wiem jak to działa, nie
odważyłam się naciąć :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

trillium grandiflorum