pytanie

1. Data: 2000-07-02 15:08:30

Temat: pytanie
Od: "Hoolio" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sa typowo polskie, unikalne w skali swiatowej potrawy i zakaski?

Hoolio

1. Data: 2000-07-03 13:14:17

Temat: Re: pytanie
Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Jakie sa typowo polskie, unikalne w skali swiatowej potrawy i zakaski?
>
>Hoolio

ja mysle ze unikalna w sklali swiatowej jest czernina. jest tak unikalana, ze
niektorzy w Polsce na oczy jej nie widzieli, nie mowiac juz o probowaniu.

<eva>
http://hometown.aol.com/evajp/index.html

1. Data: 2000-07-03 13:50:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Hoolio <h...@p...onet.pl> wrote:

> Jakie sa typowo polskie, unikalne w skali swiatowej potrawy i zakaski?
>
> Hoolio
Dlugo by pisac. Czy moglbys skonkretyzowac pytanie?

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-03 13:59:58

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Evajp <e...@a...com> wrote:

> ja mysle ze unikalna w sklali swiatowej jest czernina.

Szwedzi znaja cos takiego jak swartsoppa -- czarna zupa, z krwi gesiej.
Niesztety nie wiem, na ile jest podobna do naszej czerniny, ani czy
przypadkiem jedna od drugiej nie pochodzi.

> jest tak unikalana, ze
> niektorzy w Polsce na oczy jej nie widzieli, nie mowiac juz o probowaniu.

Swieta prawda ;-)

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-03 18:12:55

Od: "Hoolio" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dlugo by pisac. Czy moglbys skonkretyzowac pytanie?

Chodzi mi o to, ze musze przedstawic obcokrajowcom
polska kuchnie i sie zastanawiam, co bedzie najlepsze i
dosc latwe w przygotowaniu

1. Data: 2000-07-03 18:24:56

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Chodzi mi o to, ze musze przedstawic obcokrajowcom
>polska kuchnie i sie zastanawiam, co bedzie najlepsze i
>dosc latwe w przygotowaniu

zrob rosol z domowym makaronem, na drugie krolika w buraczkach, lub kaczke
nadziewana jablkami.

1. Data: 2000-07-04 05:25:15

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Hoolio <h...@p...onet.pl> wrote:

> Chodzi mi o to, ze musze przedstawic obcokrajowcom
> polska kuchnie i sie zastanawiam, co bedzie najlepsze i
> dosc latwe w przygotowaniu

Masz mnostwo mozliwosci.

Daj np. sledzia w smietanie z cebulka i jablkiem, do tego kieliszek
wodki.
Barszcz czysty, na zakwasie, z uszkami lub krokietami z nalesnikow.
Albo chlodnik litewski jezeli bedzie goraco. Nie zapomnij o dodaniu
szyjek rakowych -- mozna teraz dostac gotowe, obrane w zalewie.
Zrazy wolowe zawijane z kasza i buraczkami
Albo kurczaka w smietanie
Salata zielona ze smietana
Kompot i jakies ciasto

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-04 08:14:06

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hoolio <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8jql5f$i1e$...@s...icm.edu.pl...

> Chodzi mi o to, ze musze przedstawic obcokrajowcom
> polska kuchnie i sie zastanawiam, co bedzie najlepsze i
> dosc latwe w przygotowaniu

Bigos. Co prawda to nie jest odpowiednia pora roku, ale moze sie nie
zorientuja ;)

Jader

1. Data: 2000-07-04 13:40:35

Temat: Odp: pytanie
Od: "Ean" <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bigos. Co prawda to nie jest odpowiednia pora roku, ale moze sie nie
> zorientuja ;)
>
> Jader

Japonczykom smakuje :) - sprawdzone - tyle ze z ryzem - :)

Ean

1. Data: 2000-07-04 17:37:41

Temat: Re: Odp: pytanie
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ean <a...@u...com.pl> wrote:

> Japonczykom smakuje :) - sprawdzone - tyle ze z ryzem - :)

Jesli dodac papryki i smietany to dostaniemy wegierski Csango gulyas.
;-)

Wladyslaw

przepis na sernik
Surówki