Orzeszki ziemne

1. Data: 2000-09-12 17:28:10

Temat: Orzeszki ziemne
Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Ratunku!!!
Obsypuja mnie orzeszki ziemne - od sasiadow, a sasiadow mam bardzo
spokojnych, bo to cmentarz... . Nie wiem, jak moglam ich w zeszlym roku nie
zauwazyc. Tylko nie wiem czy mam je sama zerwac, czy tez czekac, az same
spadna. Duzo juz spadlo, w wiekszosci sa one brazowe, ale niektore sa w
polowie zielone. Nie mam pojecia, jak i gdzie je suszyc. Na sloncu czy na
strychu czy w piekarniku? Jesli je zerwe jeszce zielone, to cyz zbrazowieja
same? A moze musze je od razu "obedrzec ze skory"?
Jesli ktos ma jakies info na temat ORZECHOW ZIEMNYCH ( to nie jest
podniesienie glosu, tylko podkreslenie ), to bede baaaaaaaardzo wdzieczna za
pomoc.
A potem zrobie sobie z nich np. ..........maslo orzechowe! :)))) Zartuje!
Pozdrawiam wszystkich,
Danka

1. Data: 2000-09-13 04:31:49

Temat: Re: Orzeszki ziemne
Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote in message
> [...]
> pomoc.
> A potem zrobie sobie z nich np. ..........maslo orzechowe! :)))) Zartuje!

Nie darmo mowia: Dobry sasiad to martwy sasiad.
F.

1. Data: 2000-09-13 05:40:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote:

> [...]
> zauwazyc. Tylko nie wiem czy mam je sama zerwac, czy tez czekac, az same
> spadna. Duzo juz spadlo, w wiekszosci sa one brazowe, ale niektore sa w

Czy jestes pewna, ze to orzeszki ziemne? Wg. Wg. wszelkich dostepnych mi
zrodel, m in. Jo Rogers "Co jemy?" (wyd. oryginalne "What food is
that", Kevon Weldon and Associates, 1990) orzeszki ziemne sa to straki
rosnace pod ziemia, (stad nazwa) na dlugich pedach.

Wladyslaw

1. Data: 2000-09-13 06:29:00

Temat: Odp: Orzeszki ziemne
Od: "Joanna" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

moze chodzi Ci o orzeszki laskowe, bo ziemne raczej nie rosna na drzewach,
ani krzewach:)

Joanna

1. Data: 2000-09-13 07:20:25

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemne czy laskowe? Taa......Faktycznie, laskowe, ale ja je od malego
nazywalam ziemnymi. Nie wiem dlaczego. A skoro laskowe - to co z nimi?????

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-09-13 07:35:53

Temat: Re: Odp: Orzeszki ziemne
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> moze chodzi Ci o orzeszki laskowe, bo ziemne raczej nie rosna na drzewach,
> ani krzewach:)

może sąsiedzi są fanatykami orzeszków (jakichkolwiek) i zabrali ze soba
w dłuższą drogę :))
W takim razie każde są ziemne :)

sadyl

1. Data: 2000-09-13 07:59:56

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> schreef in bericht

> może sąsiedzi są fanatykami orzeszków (jakichkolwiek) i zabrali ze soba
> w dłuższą drogę :))
> W takim razie każde są ziemne :)
>
> sadyl

No wlasnie!
Danka

1. Data: 2000-09-13 08:31:54

Temat: Odp: Odp: Orzeszki ziemne
Od: "krisklos" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

Sa to orzeszki "homo-genizowane" wzbogacone o wszystkie pierwiastki ktore sa
czlowiekowi potrzebne za zycia a po smierci raczej mniej. ; )

1. Data: 2000-09-13 09:09:22

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Moze i cos w tym jest, bo z jednego drzewa spadaja istne mutanty! Naprawde,
taki "mutant" jest wielkosci 2 zwyklych, jakie sie kupuje w np. paczuszkach.
No dobra, ale prosilam o jakies rady, jak mam z nimi postepowac. Spada ich
coraz wiecej!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-09-13 19:50:25

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@n...nl> wrote:

> Ziemne czy laskowe? Taa......Faktycznie, laskowe, ale ja je od malego
> nazywalam ziemnymi. Nie wiem dlaczego. A skoro laskowe - to co z nimi?????
>
> Pozdr.,
> Danka

W kazdym razie nie zrobisz z nich tzw. masla orzechowego, czyli peanut
butter ;-)

Laskowe mozna jesc swieze.
Mozna je przechowac w suchym miejscu do gwiazdki.
Mozna je prazyc z sola lub w cukrze.
Mozna je zmielic lub raczej utrzec w maszynce i uprazyc z cukrem
otrzymujac grylaz -- swietna mase do rozmaitych slodyczy i wypiekow.
Mozma zrobic tort orzechowy np. wg. przepisu, ktory kiedys tu podalem.

Mozna nich zrobic maslo orzechowe -- hazelnut butter, beurre de
noisettes.

Przepis: kostke (200-250 g.) masla ucieramy na piane w makutrze lub
mikserem.
100-125 g. orzechow lekko prazymy, usuwamy skorki i maizdzymy na mase w
mozdzierzu dodajac lyzke zimnej wody. Mieszamy z maslem i przecieramy
przez sito.
Ten sam przepis stosuje sie do masla orzechowego z orzechow wloskich
(walnut butter) (nie prazymy ich) i masla migdalowego (tez nie prazymy)

Mozna je dodac do farszu do miesa
Mozna nimi zrobic sos do kurczaka
Salatke z topinamburem

I mnostwo innych rzeczy.