PCV czy drewno ???!!!

1. Data: 2002-03-11 08:23:20

Temat: PCV czy drewno ???!!!
Od: Krzysiek <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

pewnie to już było na grupie ze 100 razy ale spróbuje jeszcze raz.

Jestem właśnie przed wymianą okien w domu i staną?em przed dylematem jak

w temacie - PCV czy drewno ???? Na opini sprzedawców raczej nie polegam,

wicie jak jest , powiedzą klientowi wszystko by tylko sprzeda?, a potem
kliencie martw się sam.

Prośba o opinie na ten temat. Plusy i minusy jednej i drugiej
technologii. jeśli ktoś się również orientuje to również prośba o
orientacyjne ceny.

1. Data: 2002-03-11 10:03:37

Temat: Re: PCV czy drewno ???!!!
Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prośba o opinie na ten temat. Plusy i minusy jednej i drugiej
> technologii. jeśli ktoś się również orientuje to również prośba o
> orientacyjne ceny.
*** drewno mam na parterze. Okna sa wspaniale. Takie drewniane :) Firmy
szukalem dlugo, malo kto robi okna w drewnie. Widocznie jest to zbyt
trudne. Moja firma w drewnie robi dlugo, ich okna wstawiane 5 lat temu w
szpitalu sa ok. Takze u innych uzytkownikow bylo w porzadku. Drewno jest
drozsze ok 30% od plastiku. Czy lepsze ? zobacze za 10 lat. W piwnicy i na
poddaszu mam wlasnie plastikowe, Sa takie sztuczne i plastikowe...
Istotne, aby takze byly z renomowanej firmy, chyba najlepsze 3 uszczelkowe,
bardzo wazny jest dobry profil. Aha szyby sa jednakowe, k=1,1. Moim zdaniem
wady i zalety uzytkowe okien z drewna i plastiku rownowaza sie, drewno to
jednak szpan :) Do mieszkania chyba jednak plastik, do domu, raczej drewno,
zwlaszcza tam gdzie bywaja goscie :)
Mietek

1. Data: 2002-03-11 10:07:56

Od: Krzysiek <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mietek napisał(a):

> [...]
> jednak szpan :) Do mieszkania chyba jednak plastik, do domu, raczej drewno,

Dzięki, a coś od strony użytkowj ??? Np. szczelność, trwałość, konserwacja,
sposób użytkowania??? Problem jest taki że jedni chwalą dreno drudzy PCv i nie
wiadomo komu wierzyć. Jakie jest twoje zdanie ???

1. Data: 2002-03-11 11:14:40

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> wiadomo komu wierzyć. Jakie jest twoje zdanie ???
*** wiece pracy z konserwacja jest przy drewnie bo co kilka lat trzeba
malowac, ale po malowaniu sa jak nowe. Pastik szybciej brudzi sie, jak to
plastik, plowieje, nie mozna go pomalowac jest nieodnawialny, po pewnym
czasie traci biel i robi sie kremowy. Szczelnosc jest porownywalna.
Trwalosc, hm, jak pisalem, bede mogl cos powiedziec za 10 lat , ale moim
zdaniem drewniane sa trwalsze.
Ale po prawdzie, 20 lat przezyja i plastiki i drewniane, a moze wtedy
bedziesz chcial je wymienic na jakies super okna z szybami ktore grzeja,
zmieniaja kolor, robia sie nieprzezierne od zewnatrz itd. :) ?
Mietek

1. Data: 2002-03-11 15:37:11

Od: "zderzak" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

+ drewnianych - wygląd , luksus , cieńsza rama ( czyli więcej szkła ) ,
można odnawiać i na pewno dużo trwalsze ! Przed wymianą miałem drewniane
okna starego typu i wytrzymały 50 lat !

- drewnianych - dużo większa przepuszczalność dzwięku !!! Największy minus
! Troche większa przepuszczalność powietrza - ale nie uważam tego za
minus - ponieważ pokój to nie konserwa !!!
niestety cena - przy egzotycznych drewnach i dwu kolorowych jest spora
róznica !

Pozdrawiam Krzysztof z Poznania
0-602-720-940
0-608-013-533
z...@k...net.pl
k...@p...onet.pl
Gadu-Gadu : 428966

1. Data: 2002-03-11 15:39:36

Od: "zderzak" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry zapomniałem dodać że mam okna drewniane nowego typu już 8 lat i
jeszcze nie malowałem więc bez przesady !
Posiadam okna sosnowe ( nasiączane żywicą ) jak i machoniowe i machoń
wypada lepiej ze wzgl. że jest bardziej odporny na ciężkie warunki !

1. Data: 2002-03-12 09:20:49

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:

> Dzięki, a coś od strony użytkowj ??? Np. szczelność, trwałość, konserwacja,
> sposób użytkowania??? Problem jest taki że jedni chwalą dreno drudzy PCv i nie
> wiadomo komu wierzyć. Jakie jest twoje zdanie ???

Ja mam mniejsze zaufanie do drewna. Mialem przypadek ze drzwi balkonowe
zostawilem na noc otwarte. lunal deszcz. nastepnego dnia nie dalo
sie ich domknac. Nie mam pojecia czy to regula, czy tez zalezy
od producenta. Z drugiej strony mam okna w dachu. drewno.
poniewaz chalupa nowa, wiec codziennie rano jest na nich rosa
(na szybach). mimo to drewno nie zmienilo wymiarow i okna sie
zamykaja tak samo jak po montazu.

Z plastikiem jest z kolei inny problem. jak podla firma to
uzywaja tanich materialow. w efekcie po roku, dwoch z bialych ram
robia sie kremowe.

aha. przy montazu jakichkolwiek okien pamietaj, by conajmniej jedno
okno w pomieszczeniu mialo wywietrznik. najlepiej z czujnikiem
wilgoci zeby w razie potrzeby sie otwieral.
na pokoj o pow. 20m2 spoko starczy jedno. dwa lub wiecej
wywietrznikow trzeba do naprawde duzych pomieszczen, ale do jakich
nie napisze bo sam nie wiem.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
\==============================================/ dziennikarskiej.

1. Data: 2002-03-12 09:25:20

Temat: Odp: PCV czy drewno ???!!!
Od: "Przemo" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z plastikiem jest z kolei inny problem. jak podla firma to
> uzywaja tanich materialow. w efekcie po roku, dwoch z bialych ram
> robia sie kremowe.

Właśnie.
Jak tego uniknąć?

Przemo.

1. Data: 2002-03-12 10:57:52

Od: "grzesiek" <g...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Szyszlo" <z...@a...wbc.lublin.pl> wrote in message
> [...]
Witam
Jam mam okna plastikoweod 4 lat, gwarancja na 10, ramy sa nadal BIALE z
obydwu stron (wewnatrz i na zewnatrz), fakt ze kupowalismy najdrozsze na
rynku, ale jestesmy bardzo zadowoleni.
Jak bylo wspomniane w jednym z poprzednich postow, plastki wyciszaja bardzo
mocno ( dla mnie to plus), pozatym, moi sasiedzi w tym samym czasie
wymieniali na drewno i teraz jak zamykaja balkon to cala okolica slyszy.
pozdrawiam grzesiek
ps: bynajmniej nie uwazam ze drewno jest zle, poprostu wolalem plastik

1. Data: 2002-03-12 14:26:10

Temat: Re: Odp: PCV czy drewno ???!!!
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemo wrote:

> Właśnie.
> Jak tego uniknąć?

kupowac takie ramy, ktore u znajomych nie pozolkly po dwoch latach :)

--
> [...]

Urządzenia do filtrowania wody
maszynka do wypieku chleba
Pralko - suszarka INDESIT WGD 934TX - sprzedam Warszawa.
moze sie teraz uda
pytanie