czy brac druga taryfe za prad?

1. Data: 2002-03-11 08:49:26

Temat: czy brac druga taryfe za prad?
Od: "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

musze podjac decyzje i zastanawiam sie czy rzeczywiscie oplaca sie druga taryfa za
energie elektryczna przy centralnym ogrzewaniu elektrycznym z piecem nie
kondensacyjnym? za przemawia fakt ze bedzie jeszcze bojler, przeciwko - inne
odbiorniki uruchamiana raczej w ciagu dnia - np. kuchenka, pralka.
ma ktos podobna instalacje i moze doradzic?

wojtek

1. Data: 2002-03-11 09:59:49

Temat: Re: czy brac druga taryfe za prad? - dłuższe.
Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.pl>
napisał
w wiadomości news:a6hqu6$p3h$1@news2.ipartners.pl...

[...]

Witaj
Odpowiem w ten sposób (na przykładzie teściowej i swoim):
Sasiedzi teściowej mają drugą taryfę, więc ona też chciała :)) Po
kalkulacjach wyszło, że sprawa jest nieopłacalna. Po pierwsze teściowa nie
korzysta w znaczący sposób z prądu (nie ma ogrzewania elektr., bojlerów
itp). Po drugie wydatek na "instalację" II taryfy w tym wypadku nie
przyniesie w niedalekiej przyszłości jakichś wymiernych korzyści. Dla dwóch
godzin w ciągu dnia tańszego prądu + nocna taryfa w jej przypadku nie warto.
W moim rejonie energetycznym dowiedziałem się, że aby mieć II taryfę trzeba
zapłacić za nowy licznik, zegar, tablicę podlicznikową no i za montaż tego
wszystkiego. Co w ogólnym rozrachunku, tak jak napisałem wyżej nie zda
egzaminu - po prostu wydatki poniesione na to, nie będą warte tych kilku
godzin tańszej taryfy. Przynajmniej nie tak szybko.
A należy pamiętać, że w II taryfach owszem, prąd jest tańszy (oczywiście w 2
taryfie), ale "normalny" jest droższy niż w jednej.
Co do mojego przypadku, to sprawa była prostsza: mam tylko pralkę, zmywarkę
i kuchenkę elektryczną. Gotować w nocy nie przewiduję, prać i zmywać owszem
można w nocy, ale podobnie jak u teściowej odstraszył mnie koszt "operacji".
I dałem sobie spokój. Poza tym, mam zniżkę na prąd więc problem trochę dla
mnie jakby mniejszy :)))

U Ciebie sprawa wygląda trochę inaczej: skoro masz ogrzewanie elektryczne (z
piecem *nie akumulacyjnym*, a nie *kondensacyjnym*), to musisz to po prostu
przeliczyć. Koszt instalacji (o którym powyżej) być może w twoim rejonie
energetycznym być skonstruowany inaczej, ale trzeba to po prostu
skalkulować. Im wiecej prądu się zużywa w "niższych taryfach", tym wydatki
powinny się zwrócić szybciej, no i oszczędności będą też "szybsze"

Adam 'Rolek' Rolbiecki a...@g...pl
"Who do You want to plonk today?"

1. Data: 2002-03-11 17:51:04

Temat: Re: czy brac druga taryfe za prad?
Od: "zbyszek9" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbiorniki uruchamiana raczej w ciagu dnia - np. kuchenka, pralka.
> ma ktos podobna instalacje i moze doradzic?
W moim przypadku oplacilo sie . Od 7 lat mieszkam w domku
200 m2 i mam wszystko na prad . Ogrzewanie :
parter kable grzewcze w podlodze razem ok 7 kW
pietro : grzejniki "konwekcyjne " czy cos takiego 3 x 1,5 kW
bojler Elektrolux 1,5 kW
kuchnia elektryczna z piekarnikiem
zmywarka , hydrofor , lodowka itd.itd
W lecie 2001 r przecietnie 450 zl / miesiecznie
teraz w zimie przecietnie 900 zl / miesiecznie
Zauwaz : podlogi nagrzewaja sie w nocy i w dzien oddaja cieplo
dodatkowo w dzien sa podgrzewane 2 godziny
bojler tak samo : w nocy nagrzal wode i rano sie kapiesz
Zmywarke - jezeli ma programator ustawiasz na prace w nocy
to samo z pralka
Ogolnie : w dzien zuzywam ok 30 - 40 kW
w nocy ok 50 - 60 kW

Pozdrawiam Zbyszek9

PCV czy drewno ???!!!
Urządzenia do filtrowania wody
maszynka do wypieku chleba
Pralko - suszarka INDESIT WGD 934TX - sprzedam Warszawa.
moze sie teraz uda