Pytanie do technologow zywienia i chemikow.

1. Data: 2000-06-05 07:09:56

Temat: Pytanie do technologow zywienia i chemikow.
Od: "Darek K." <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Moja zona poszukuje informacji na temat pasteryzacji chleba (najlepiej
pakowanego). Prosze o kontakt osoby ktore dysponuja takimi informacjami
lub wiedza gdzie konkretnie mozna je znalezc. Zalezy mi na szybkiej
odpowiedzi.

Pozdrawiam
Darek

1. Data: 2000-06-05 09:21:02

Temat: Re: Pytanie do technologow zywienia i chemikow. - serek wiejski
Od: "Bartek Motyl" <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek K." <d...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
> pakowanego). Prosze o kontakt osoby ktore dysponuja takimi informacjami
> lub wiedza gdzie konkretnie mozna je znalezc. Zalezy mi na szybkiej

Przepraszam, ze OT ale mam tez pytanie do technologow zywienia badz chemikow
wiec
sie podlacze do tego watku :)

Otoz niedawno uslyszalem od znajomego znajomego itd. (jednym slowem
niesprawdzone te informacje)
iz do wyrobu serka typu "Wiejski" uzywa sie dosc sporej ilosci "chemikaliow"
i nadmierne
spozywanie tego specyfiku nie jest wskazane.
Nie ukrywam, ze lubie serek wiejski, czesto go jadam i troche mnie to
przestraszylo.
Czy moglby ktos napisac wiecej na ten temat - czy to prawda czy po prostu
jakies ploty :)

Bartek

1. Data: 2000-06-06 08:23:02

Od: "Krzysztof K" <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Specjalista nie jestem, ale co do serka (pracuje w miesie)- producent MUSI
podac wszystkie skladniki produktu na etykiecie, wiec jesli nie ma chemii na
etykiecie w srodku tez jej nie ma,

Pozdrawiam

Krzysztof

Użytkownik Bartek Motyl <m...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8hfqet$h8b$...@h...teta.com.pl...

1. Data: 2000-06-06 09:46:56

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pracuje w firmie, która produkuje półprodukt do proszków do prania. Kiedyś
sprzedawaliśmy go jednej firmie na Ukrainie, a oni na pewno dawali go nie do
proszków a do serów.

A tak poza tym z tych samych składników robiliśmy też główny składnik
proszków do pieczenia.

1. Data: 2000-06-07 15:37:51

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Idol wrote:
> Pracuje w firmie, która produkuje półprodukt do proszków do prania. Kiedyś

Soda?

> sprzedawaliśmy go jednej firmie na Ukrainie, a oni na pewno dawali go nie do
> proszków a do serów.

Hm, jakby to byla firma polska a nie ukrainska, to faktycznie musieliby
ujawnic sklad. No chyba ze sody uzywali do czysczenia aparatury.

Sode odkryli kiedys nasi rolnicy - dosypywalo sie do mleka i juz
mleczarnia nie kwestionowala ze dostarczono mleko skwasniale.
Tylko podobno potem serek sie nie chcial robic :-) A moze to juz
bylo po drugim odkryciu - ze antybiotyki dodane tez
potrafia zatrzymac kwasnienie w drodze do mleczarni :-)

J.

1. Data: 2000-06-12 08:50:58

Temat: Re: Pytanie do technologow zywienia i chemikow.
Od: "MaGo" <m...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pakowanego). Prosze o kontakt osoby ktore dysponuja takimi informacjami
> lub wiedza gdzie konkretnie mozna je znalezc. Zalezy mi na szybkiej
nie bardzo rozumiem jaki sens ma pasteryzacja chleba (????)
jezeli chcecie go dlugo przetrzymac to najlepiej zamrozic
sa dwie metody:
1. odroczony wypiek A - ciasto sie zamraza
2. odroczony wypiek B - ciasto lekko sie piecze, aby urosło a nastepnie
zamraza sie
wszystko wklada sie do woreczkow i do zamrazalnika

Jakbys mial jakies informacje o tej pasteryzacji to bardzo jestem
zainteresowana :-)
bylabym wdzieczna o przeslanie info na : m...@b...wroc.pl

pozdrr
technolog zywnosci

1. Data: 2000-06-12 08:52:17

Od: "MaGo" <m...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"chemikaliow"
> i nadmierne
> spozywanie tego specyfiku nie jest wskazane.

to jakies bzdury ! serek wiejski nie jest naszpikowany chemikaliami

pozdrr
technolog zywnosci

Zawartosc jodu w zywnosci
RE: dzialka