Data: 2000-06-26 20:03:51
Temat: Odp: Reklamy
Od: "-=SpookY=-" <s...@p...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
> Co do skutecznosci reklam proszków - kiedys w Stanach przeprowadzono
ciekawy
> eksperyment. Badano dwa czynniki: stosunek emocjalny do reklamy proszku
oraz
> ilość sprzedanego proszku. ZTCW była to klasyczna reklama proszkowa.
> Nastawienie oglądających było z początku dość przychylne, wraz z
częstością
> emisji reklam stosunek zaczął sie pogarszać, wreszcie po kilku miesiącach
> przekształcił się w nienawiśc do reklamy, którą bezustannie trzeba było
> oglądać. A sprzedaż proszku rosła i rosła...... ;)))
> Pewnie działa efekt czystej ekspozycji.
> Poza tym - reklamy te korzystaja z tzw. peryferycznego toru perswazji -
tzn
> w najmniejszym stopniu odwołują się do racjonalnej, rozbudowanej
> argumentacji. Liczy sie to coś, co wpada nam do oka i ucha kiedy w
przerwie
> filmu jemy kanapkę, przeciągamy się i - oczywiście nie myślimy - widok
> czystych, upranych ubrań, ładnych, kolorowych wnetrz, uśmiechniętych
kobiet
> itd. NIe obejmujemy tego pełną uwagą, ale w pamięci pozostaje.
> Może ktos, kto jest blisko psychologii reklamy napisze cuś wiecej
>
a łyżka na to: niemożliwe :)))))
|