Data: 2000-06-21 12:42:44
Temat: Re: Reklamy
Od: "Grzegorz Dziewulski" <g...@p...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
~anon napisał(a) w wiadomości: ...
>czy ktos moglby wyjasnic dlaczego BEZNADZIEJNE reklamy
>typu 'zwykly proszek' i 'proszek marki zzz-tu-nazwa-proszku'
>sa skuteczne? bo musza byc skuteczne skoro ciagle bardzo
>wiele reklam opiera sie na tym schemacie...
Co do skutecznosci reklam proszków - kiedys w Stanach przeprowadzono ciekawy
eksperyment. Badano dwa czynniki: stosunek emocjalny do reklamy proszku oraz
ilość sprzedanego proszku. ZTCW była to klasyczna reklama proszkowa.
Nastawienie oglądających było z początku dość przychylne, wraz z częstością
emisji reklam stosunek zaczął sie pogarszać, wreszcie po kilku miesiącach
przekształcił się w nienawiśc do reklamy, którą bezustannie trzeba było
oglądać. A sprzedaż proszku rosła i rosła...... ;)))
Pewnie działa efekt czystej ekspozycji.
Poza tym - reklamy te korzystaja z tzw. peryferycznego toru perswazji - tzn
w najmniejszym stopniu odwołują się do racjonalnej, rozbudowanej
argumentacji. Liczy sie to coś, co wpada nam do oka i ucha kiedy w przerwie
filmu jemy kanapkę, przeciągamy się i - oczywiście nie myślimy - widok
czystych, upranych ubrań, ładnych, kolorowych wnetrz, uśmiechniętych kobiet
itd. NIe obejmujemy tego pełną uwagą, ale w pamięci pozostaje.
Może ktos, kto jest blisko psychologii reklamy napisze cuś wiecej
pzdr
Greg
|