Rencisci...?

21. Data: 2001-04-30 20:48:51

Temat: Re: Rencisci...?
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon napisał(a):

> Użytkownik Leszek M. <l...@w...com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9cjls8$sef$...@n...tpi.pl...

> niezdolny

> Pieknie to Leszek wytlumaczyl
> ale nasuwa sie takie pytanie
>
> jezeli wejdzie w zycie przepis czy ustawa zabraniajaca
> pracowac bedac na rencie to :
>
> 1. PFRON straci dosyc spore wplywy ktore placa
> zaklady nie osiagajace odpowiedniego wskaznika
> zatrudnienia ON

Dlaczego straci - zyska - bo nikt ni będzie zatrudniał ON - przez to
i współczynnika nie bdzie miał - myślisz, że władze odetną sobie to źródełko
dodatkowego zysku ?

> 2. Co z ustawa o zatrudnieniu i rechabilitacji ON
> wtedy ta ustawa mija sie z celem

nie nie - utaj chodzi aby rencista wybierał - albo praca albo renta.
Nikt nie chce zabronić - tylko niech ten co pobiera rentę nie pracuje, albo
zawiesi rentę i pracuje.

> 3. Cieszyc sie moga zaklady pracy - wtedy
> nie musza juz zatrudniac ON aby mic wskaznik

Płakaś - bo 3/4 porteriów zechce albo odejść albo podwyżki bo straci rentę albo
emaryture.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

22. Data: 2001-05-01 06:58:36

Temat: Odp: Rencisci...?
Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widze ze dosc zywo zareagowaliscie na post na temat rent
inwalidzkich...Wszyscy jestesmy zgodni co do tego, ze caly system jest jak
najbardziej
chory! Pozwole sobie jednak jeszcze raz zwrocic uwage na jedna b. wazna
rzecz, ktorej zdajecie sie nie zauwazac.
Kazdy pracujacy oplaca wg obowiazujacego prawa tzw. skladke ubezpieczeniowa
do zusu pod tytulem "rentowa" ma to zagwarantowac ludziom, doznajacym w
wyniku wykonywanej pracy uszczerbku na zdrowiu powodujacego niezdolnosc do
tejze pracy, zrodlo utrzymania. To jest teoria, bo 300,
400, czy nawet owe 540 zl (pelna renta wraz z dodatkiem pielegnacyjnym) nie
sa takim zrodlem, to mozna traktowac jedynie jako dodatek wyrownujacy
szanse. Warta jednak uwagi jest jedna kwestia... jezeli zus
niejako zawarl z nami umowe ubezpieczenia - za tym stoi nasze panstwo - i
jezeli zaistniala szkoda w rozumieniu ustawy o ubezpieczeniach, to niby
jakim prawem mozna teraz zmieniac uprawnienia osob poszkodowanych??? To
dokladnie tak, jakbyscie zakupili nowy samochod, za ktory zaplaciliscie
spora sume, powiedzmy dostawczy, a po
pol roku jego uzytkowania sprzedawca, czy producent dochodzi do wniosku, ze
nabywcy tego rodzaju samochodow nie maja prawa uzywac ich do celow
zarobkowych...To jest po prostu nieuczciwe!!!
Wyobrazcie sobie, ze ja tez jestem osoba niep. i mnie tez ten problem
dotyczy, choc moze nie w takim stopniu, jak wiekszosci ON. Ja pracuje, idzie
mi calkiem niezle i zabranie renty nie byloby dla mnie moze az takie
bolesne, mowie o tym dlatego, zeby pokazac, ze poruszanie przeze mnie tego
tematu nie jest wolaniem o litosc. Irytujace jest w jaki sposob sa w naszym
kraju traktowani tacy ludzie jak my. To rzeczywiscie zakrawa na trzeci
swiat! Wydaje sie, ze jestesmy nazedziem do osiagania roznych celow
politycznych, a sprawy dotyczace niep. wyplywaja glownie wtedy, gdy ktos
chce zrobic na tym polityczny interes.

--
pozdr.

robercikus
r...@p...onet.pl

23. Data: 2001-05-01 09:05:59

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

[........]

> Niestety tak to się dzieje w Państwach 3 świata :-((
>
> --
> Z pozdrowieniami
>
> Jacek K.

I jak tu ma starczyc kasy dla wszystkich :-)
Trzba komus zabrac :-(
A komu ?
--

Pozdr. - RS/Szymon

24. Data: 2001-05-01 09:11:19

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr M :-) <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3aedaeaa$...@n...vogel.pl...

[.........]

> Czy nie mogą nic zrobić no nie wiem wiele inicjatyw tej grupy dowiodło że
> jednak można trzeba się tylko wziąść w gromade nie chce urzyć słowa które
> bardziej pasuje bo te liste damy czytają:-)))
> Pozdrawiam serdecznie
> Piotr M :-)

No wiec haslo padlo co MUSIMY zrobic !!!

--

Pozdr. - RS/Szymon

25. Data: 2001-05-01 09:45:29

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> Dlaczego straci - zyska - bo nikt ni będzie zatrudniał ON - przez to
> i współczynnika nie bdzie miał -

Cos tu sie mija z celem
z jednej strony - zakaz pracy rencistom
z drugiej strony zadac od zakladu pracy wskaznika

> myślisz, że władze odetną sobie to źródełko
> dodatkowego zysku ?

Z pewnoscia NIE !
tylko zmienia nazwe z PFRON na........???
Oni juz tam wymysla dobra nazwe :-)

> nie nie - utaj chodzi aby rencista wybierał - albo praca albo renta.
> Nikt nie chce zabronić - tylko niech ten co pobiera rentę nie pracuje,
albo
> zawiesi rentę i pracuje.

Zgoda. Tylko kto zechce przyjac do pracy ON bez jakiegos
bodzca finansowego ( ulg )
Tutaj pracodawca majac do wyboru pracownika
zdrowego albo ON z pewnoscia wybierze
pracownika zdrowego ( to przecirz logiczne )

> Płakaś - bo 3/4 porteriów zechce albo odejść albo podwyżki bo straci rentę
albo
> emaryture.

A czy portier to musi byc recista ?
to moze byc zdrowy i mlody pracownik lub emeryt
ilu u nas mamy pracujacych ( bez skladek ZUS)
40-letnich emerytow (gornikow)

26. Data: 2001-05-01 10:48:24

Od: "Piotr M :-)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RS/Szymon <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9cm1rn$194$...@n...onet.pl...

> No wiec haslo padlo co MUSIMY zrobic !!!
>

> --
>
> Pozdr. - RS/Szymon
Witajcie
Może na początek ktoś znajdzie te projekty o których mowa i rzuci na grupe w
jakiejś zgrabnej formie ja zapoanamy się z tym co napisane jest czarno na
białym a potem uskuteczniknimy burzę mózgów coś wysmażymy i poślemy
Pozdrawiam
Piotr M:-)

27. Data: 2001-05-01 19:05:58

Od: "Marcin Łangowski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> A nie lepiej by było gdybyć tą pracą zarabiał tyle żebyś nie musiał brać
renty
> i jako tako żyć ??

A nie lepiej by było gdyby ON mieli dostęp do edukacji?
A nie lepiej by było gdyby nie bariery architektoniczne?
A nie lepiej by było gdyby wszyscy byli zdrowi ?

Pewnie, że lepiej ale co z tego.

Jestem osobą niepełnosprawną która pobiera rentę i pracuje.
Zarabiam około 600zł i pobieram ok. 500 zł renty..
Dojazd do pracy kosztuje mnie około 100zł miesięcznie, a mieszkam 1100
metrów od miejsca pracy.
Załóżmy jednak, że odległość do pracy wynosi 4km co wtedy. Na pewno nie
zrezygnuję z renty na rzecz niepewnej przyszłości w pracy.
Teoretycznie uważam, że jak ktoś pracuje nie powinien dostawać renty.
Jednak zamiast od zabierania możliwości zarobkowania dla ON na miejscu rządu
zacząłbym zajmować się łamaniem praw człowieka w naszym kraju. Łamanie tych
praw powoduje, że ON ze średnim wykształceniem stanowią niewielką część w
ogólnej liczbie ON. O wykształceniu wyższym nawet nie wspomnę. Więc gdzie
ten równy start w życie?
Dostępność do jakiejkolwiek formy normalnego życia dla ON jest żadna.
Co to normalne życie?
Normalne jest, że każdy człowiek może robić to do czego ma prawo bez
niczyjej łaski i uprzejmości.
Teoretycznie prawo mamy do wszystkiego jednak praktycznie to prawo mamy
prosić i liczyć na czyjeś dobre chęci.
Gdybym mógł zdobyć wykształcenie na podobnych prawach jak osoba zdrowa i nie
wykorzystał tego do znalezienia (na podobnych prawach jak osoba zdrowa)
pracy to trudno jestem pierdoła i niczyjej winy w tym nie ma . Wtedy rentę
mi się nie powinna należeć.
Puki w naszym kraju tak nie jest powinienem mieć prawo do renty i do
zarobkowania. Kiedy to się zmieni niech zabierają się ze swoją jałmużną i
się odczepią.
Pozdrawiam Marcin

ps.Przepraszam za niedociągnięcia ale trochę mnie poniosło podczas pisania.

28. Data: 2001-05-01 19:54:48

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon napisał(a):

> [...]
>
> Cos tu sie mija z celem
> z jednej strony - zakaz pracy rencistom
> z drugiej strony zadac od zakladu pracy wskaznika

Ale kasa jest !!!
A to nie jest zabronienie tylko wybór - albo praca albo renta

> Z pewnoscia NIE !
> tylko zmienia nazwe z PFRON na........???
> Oni juz tam wymysla dobra nazwe :-)

:-)))

> Zgoda. Tylko kto zechce przyjac do pracy ON bez jakiegos
> bodzca finansowego ( ulg )
> Tutaj pracodawca majac do wyboru pracownika
> zdrowego albo ON z pewnoscia wybierze
> pracownika zdrowego ( to przecirz logiczne )

no właśnie o tym mówię (piszę) - ro rozwiązanie ma sens tedy i tylo wtedy gdy
te raca będzie korzystniejsza niż pobieranie renty - ale tutaj trzeba stworzyć
warunki do tworzenia miejsc pracy dla ON (ulgi, zwolnienia, pożyxzki bez %, dotacje),

aby przy zatrudnianiu nie było aż tak jasnego kryterium.

> A czy portier to musi byc recista ?

Zajrzyj sobie do polskich książek telefonicznych - dział "Agencje ochrony", ile tam
jest ZPCh :-)) - aż dziw bierze i człowiekowi włosy dęba stają (gorąco polecam
lekturę).
Niestety mój tato szukał pracy jako portier i nie był rencistą (nie miał grupy
inwalidzkiej), większość agencji prowadzących porternie to ZPCh i im się nie opłaca
zatrudniać człowiweka bez grupy (zazwyczaj III) bo nie mają pieniędzy na stanowisko
pracy dla ON.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

29. Data: 2001-05-01 20:03:09

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

robercikus napisał(a):

> [...]
> wyniku wykonywanej pracy uszczerbku na zdrowiu powodujacego niezdolnosc do

Widzisz i to jest składka na rentę - dlatego aby nabyć prawo do tej renty
trzeba popracować, a nie ma renty inwalidzkiej tylko z tytułu niezdolności
do pracy i to w trakcie okresu zatrudnienia (czytaj płacenia składek) - i o
tym mówi ustawa o emeryturach i rentach.

> To jest teoria, bo 300,
> 400, czy nawet owe 540 zl (pelna renta wraz z dodatkiem pielegnacyjnym) nie
> sa takim zrodlem, to mozna traktowac jedynie jako dodatek wyrownujacy
> szanse.

No tak to jest prawda - to jest zapomoga a nie renta

> [...]
> jezeli zaistniala szkoda w rozumieniu ustawy o ubezpieczeniach, to niby
> jakim prawem mozna teraz zmieniac uprawnienia osob poszkodowanych???

Wiesz bo to jest Polska :-(

> To rzeczywiscie zakrawa na trzeci
> swiat! Wydaje sie, ze jestesmy nazedziem do osiagania roznych celow
> politycznych, a sprawy dotyczace niep. wyplywaja glownie wtedy, gdy ktos
> chce zrobic na tym polityczny interes.

i to jest morał z tej bajki :-(

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

30. Data: 2001-05-01 20:13:28

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Łangowski" napisał(a):

> Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> renty
> >
> A nie lepiej by było gdyby ON mieli dostęp do edukacji?

Lepiej - dużo lepiej - to też jest inwestycja w ON - aby pracowali i byli
samodzielni.

> A nie lepiej by było gdyby nie bariery architektoniczne?

też lepiej

> A nie lepiej by było gdyby wszyscy byli zdrowi ?

niestety to już jest prawie niemożliwe - niestety :-(((

> [...]
> ogólnej liczbie ON. O wykształceniu wyższym nawet nie wspomnę. Więc gdzie

Ale rząd ma problem w postaci 16% bezrobocia i nie wie co z tym garbem zrobić,
a zgodnie z ewolucją ci najsłabsi powinni oberwać :-(
Więc wymyślili tak - jak rencista będzie miał do wyboru renta albo praca - to
wybierze rente - i zwolni się kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy, tylko zapomnieli
że upupią ON ( a może nie zapomnieli ).

> [...]
> Puki w naszym kraju tak nie jest powinienem mieć prawo do renty i do
> zarobkowania. Kiedy to się zmieni niech zabierają się ze swoją jałmużną i

Święte słowa - niech wyrównają warunki do edukacji i zatrudnienia ON, a potem
wymyślają

Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |