SM

1. Data: 2000-06-30 10:14:55

Temat: SM
Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

Hurrraaa!
Przed chwila w dzienniku podali, że nareszcie SM uznano za chorobę
przewlekłą. Po 1.5 rocznych staraniach nareszcie ktoś ruszył łepetyną!!

Pozdrawiam serdecznie
Monia

P.S. Ze mną wszystko OK (a może tylko tak mi się zdaje), mam tylko znajomych
chorych na to paskudztwo.

---
Sprzedasz to czego nie potrzebujesz, kupisz to co szukasz
na aukcji internetowej - bez oplat !!! http://www.interaukcja.pl

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

2. Data: 2000-06-30 10:30:46

Temat: Re: SM
Od: "Marek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co to jest SM?

3. Data: 2000-06-30 10:52:10

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

From: Marek <a...@p...onet.pl>

> co to jest SM?

Stwardnienie rozsiane. Choroba, jakby nie patrzeć przewlekła, bo na obecny
stan medycyny nieuleczalna. Przeważnie najpierw zaburzenia widzenia, potem
kłopoty z chodzeniem. Mój znajomy już prawie 7 lat leży prawie jak warzywko.
Spowodowane to świństwo jest uszkodzeniami mózgu i w zależności jakie
miejsce jest uszkodzone, takie dysfunkcje powstają. To jest oczywistka
uproszczone wytłumaczenie, ale myślę, że wystarczające.
Pozdrawiam serdecznie
Monia

---

4. Data: 2000-06-30 21:44:16

Temat: Odp: SM
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Bujak <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:020e01bfe27f$e6c72cc0$12cba0d4@tbujak...

> [...]
> miejsce jest uszkodzone, takie dysfunkcje powstają. To jest oczywistka
> uproszczone wytłumaczenie, ale myślę, że wystarczające.

Witam.

W zasadzie to wszystko prawda. Z wyjatkiem stwierdzenia, ze 'przewlekla =
nieuleczalna'. ( ;-) )
Warto jeszcze dodac, ze istnieja obecnie metody profilaktyki rzutow SM -
chorym w okresie remisji podaje sie pewne substancje (z reguly drogie...) -
i uznanie SM za chorobe przewlekla otworzy (mam nadzieje) mozliwosc
refundacji tychze specyfikow.

Tak czy inaczej - ogromna rzesza ludzi powina miec nieco lzej. Pisze powinna
miec, bo jak wszyscy wiemy od samej decyzji uznania SM za chorobe przewlekla
chorym kasom pieniedzy dla SM'atykow nie przybedzie.

Oby.

Pozdrawiam

Marek Bieniek

5. Data: 2000-06-30 21:58:57

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

From: Marek Bieniek <m...@p...onet.pl>

> W zasadzie to wszystko prawda. Z wyjatkiem stwierdzenia, ze 'przewlekla =
> nieuleczalna'. ( ;-) )

ajam się , nie jestem lekarzem ino bardzo sie interesuję neurologią. Mam
zaprzyjaźnioną neurolożkę i daje mi korepetycje. Bez nerwacji nie zamierzam
otwierać praktyki :-)))

> Tak czy inaczej - ogromna rzesza ludzi powina miec nieco lzej.

Wiesz, mam nadzieję, że tak będzie. Chociaż po ostatniej wizycie w aptece
śmiem wątpić. Moja córka ma epi (bez ataków, oby jak najdłużej) i musi brać
Depakine w dużych ilościach. Do niedawna dostawałam na receptę z niebieskim
paskiem za darmochę. Ostatnio zapłaciłam 64 złocisze, bo od czerwca już
muszę płacić.

Ale Jagoda ma szansę za trzy lata przestać brać leki, a SMowcy nie.

Wszystko to okropnie smutne. A propos mózgu to polecam kapitalną książkę
Thornwalda (chiba tak się pisze) Kruchy dom dusz. Rewelacja

Pozdrawiam serdecznie
Monia

---

6. Data: 2000-07-01 20:10:11

Od: "Christo" <c...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !

Chciałbym zauważyć że wspominiane w którymś poście
stadium "warzywka" w SM (stwardnieniu rozsianym,
to zaledwie 20% przypadków (dane amerykańskie).

Po drugie nie rozumiem komentarza Moniki "ja nie mam SM"
jakby to była choroba zakaźna... uraziło mnie takie
stwierdzenie jako osobę chorą na SM...

... chd

7. Data: 2000-07-01 22:24:40

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

From: Christo <c...@g...art.pl>

> Po drugie nie rozumiem komentarza Moniki "ja nie mam SM"
> jakby to była choroba zakaźna... uraziło mnie takie
> stwierdzenie jako osobę chorą na SM...

Nikogo nie chciałam urazić. Słowo!
Nie doszukuj się czwartego dna w czymś co nie ma nawet drugiego.
Stwierdziłam fakt. Może powinnam użyć zwrotu nie choruję na SM. Czy o to ci
chodzi? Bo nie do końca pojęłam twoja wypowiedź.

Mówi się również nie mam raka, a to chyba też nie zakaźna choroba? Prawda?
Jak masz jakieś wątpliwości to wytłumacz o co ci chodzi bo jestem ciemna
masa jak widać.

Czemu nie zauważyłeś, że bardzo ucieszyłam się z wpisania SM na listę chorób
przewlekłych. To cię też uraziło? Moje wyjaśnienie wzięło się stąd, że
piekielnie nie lubię być źle zrozumiana. Nie chciałam pytań od jak dawna
choruję, bardzo interesuję się tym schorzeniem i to wszystko.

Stary, daj grabkę na zgodę :-)))

Pozdrawiam serdecznie
Monia

Tutaj moze znalesc sie Twoja reklama szczegoly http://www.promocja.kki.pl
Krakowski Komercyjny Internet http://www.kki.pl

8. Data: 2000-07-03 06:26:30

Od: "Marek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No proszę - niewinne pytanko "co to jest SM" a tu taka kłótnia.

Pozdrawiam i nie kłóćcie się już więcej
Marek

Ozonomatik
Spastycznosc mozgu - co to takiego ?
Hemofilia -cz.8
Dynamiczne tworzenie pustych baz danych Access lub innych z programu w VB czy innego
Zaparcia w ciąży