SZYBKO ROSNACE IGLASTE. Co wybrac ?

41. Data: 2002-04-10 17:14:56

Temat: Re: SZYBKO ROSNACE IGLASTE. Co wybrac ?
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polacy czytaja najmniej w Europie. Nie rozumiemy tez przepisow i instrukcji.
I dlaczego fachowa literatura musi byc polska? ;-)
Pozdrawiam i znikam w ogrodzie ;-)
A wszystkich zainteresowanych czytaniem zachecam do ... czytania ksiazek i
czasopism (nie tylko sportowych)
Pa
Grzegorz

Sorry - przez pewnien czas nie bede Was stresowal :-(

42. Data: 2002-04-10 18:26:11

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polacy czytaja najmniej w Europie.

Niestety to (poniekąd) prawda, na statystycznego Polaka wypada 1 (jedna)
kupiona książka, ale jak to w statystykach bywa nie uwzglednia się
czytelnictwa w wypożyczalniach. Jakby to uwzględnić byłoby znacznie
lepiej.
Ale jest tak jak jest. Nie ma co ukrywać. Są jeszcze "kolorowe" czasopisma
a z tymi jest trochę lepiej.

> Nie rozumiemy tez przepisow i instrukcji.

To nie tak. Problem polega na tym, ze są durnie napisane. Łatwo to
udowodnić. Nie wiem, czy znasz przepisy np. amerykańskie. Są pisane
jezykiem łatwo przyswajalnym, czyli jak instrukcje wojskowe. :-)
Każdy kto potrafi czytać i odrobinę myśli nie ma problemu ze zrozumieniem
tekstu. Zajrzyj do opisu PIT-a a będziesz wiedział o czym mówię.
U nas zarabiają na tym ci co wiedza o co chodzi a w USA ci co wiedzą jak
obniżyć podatek.

> I dlaczego fachowa literatura musi byc polska? ;-)

No, wybacz ale tego nie pojmuję. Sam dostawałem cięgi za wskazywanie
źródeł obcojęzycznych ale tylko dlatego, to robiłem, iż brak było
odpowiedników polskich, a tłumaczyć mi sie nie "chciało". A tej
polskojęzycznej literatury wbrew pozorom nie brakuje.

> Pozdrawiam i znikam w ogrodzie ;-)

A znikaj i pojawiaj się :-)

> A wszystkich zainteresowanych czytaniem zachecam do ... czytania ksiazek
> czasopism (nie tylko sportowych)

Skoro tak, to i ja coś polecę, warto to nabyć (wiem coś o tym):
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/
i myślę, że nikt nie pożałuje zakupu (wydanych pieniędzy).

> Sorry - przez pewnien czas nie bede Was stresowal :-(

Szkoda. Bywaj zdrów.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Ćwicz się w empatii. Staraj się zobaczyć rzeczy z punktu widzenia innych
ludzi."

43. Data: 2002-04-10 20:52:17

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> [...]
> Każdy kto potrafi czytać i odrobinę myśli nie ma problemu ze zrozumieniem
> tekstu. Zajrzyj do opisu PIT-a a będziesz wiedział o czym mówię.

Wolne zarty! Sciagnij sobie podstawowe informacje do wypelniania
zeznan podatkowych, czyli p17.pdf (283 strony). W zeszlym roku nie
moglem sie dorozumiec jak zakwalifikowac pewien niewielki przychod.
W pewien czas po wyslaniu formularza podatkowego do IRS (urzedu
podatkowego) dostalem od nich do wypelnienia kilka nowych formularzy
do wypelnienia i podwyzszyli moje podatki o okolo 100 dolarow. Oczywiscie
wypelnilem i zaplacilem. Po ponad pol roku dostalem od nich te 100 dolarow
z powrotem, nawet z odsetkami. Oni sami w IRS nie moga zrozumiec co tam
jest napisane.

Ale oczywiscie czasem instrukcje (niekoniecznie podatkowe) pisane sa
przejrzyscie, a nawet z mysla o idiotach,.Patrz na przyklad:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/mulch.jpg

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

44. Data: 2002-04-10 23:32:17

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości
> [...]
> z powrotem, nawet z odsetkami. Oni sami w IRS nie moga zrozumiec co tam

Widzisz i tu jest różnica .
W PRLu nikt Ci sam nie przyśle pieniędzy , musisz co najmniej iść do sądu .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

45. Data: 2002-04-11 09:48:53

Temat: Odp: SZYBKO ROSNACE IGLASTE. Co wybrac ?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polacy czytaja najmniej w Europie. Nie rozumiemy tez przepisow i
instrukcji.
> I dlaczego fachowa literatura musi byc polska? ;-)

Ależ może być angielska, niemiecka, francuska, rosyjska i jaka jeszcze
chcesz. Tylko trzeba pamiętać o różnicach klimatycznych i nie przyjmować
wszystkiego bezkrytycznie. W jednej z książek Brookesa napotkałam na notę od
Wydawcy precyzującą, które z wymienianych roślin w Polsce mogą nie
przetrwać. Ale większość wydawnictw nie jest aż tak staranna.

Pozdrawiam, Basia.

46. Data: 2002-04-11 13:48:54

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam Grzegorza rozumiem. Po wielu latach obecnosci na grupie nie chce mi
sie odpowiadac na czesto powtarzajace sie pytania. Sa na szczescie jednak
tacy, ktorzy sumiennie odpowiadaja, no i dobrze.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

47. Data: 2002-04-11 17:35:04

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i wyciagneliscie mnie z ogrodu.

Co do instrukcji - syn wypelnial zeznanie podatkowe z USA za prace wakacyjna
(symbol moge podac) - 1 strona - nie zrobil bledu - dostal czek
Co do ksiazek - czytajmy je z krytycyzmem, ale czytajmy. Jesli ktos kogos
krytykuje za to ze nie zna jezykow albo ze realia nie przystaja do naszego
klimatu to sorry, bez myslenia nie ma WLASNEGO ogrodu :-(

Podziwiam i dziekuję Basi i Rafalowi. Maja anielska cierpliowsc do banalnych
pytan. Rafala rozumiem, bo to troszke przymus zawodowy. Basie tez, bo jest
kobieta i wszystko zniesie ;-0
Znikam i sie ciesze, Bo niedawne watki sa naprawde lepsze i troszke obliguja
dyskutantow do ... czytania.
Pozdrawiam i przepraszam jesli kogos urazilem :-(
Grzegorz

48. Data: 2002-04-11 21:20:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Znikam i sie ciesze, Bo niedawne watki sa naprawde lepsze i troszke
obliguja
> dyskutantow do ... czytania. [...]

A co polecasz?
:-)