Odp: Saletra amonowa a trawnik

Data: 2003-07-05 00:08:53
Temat: Odp: Saletra amonowa a trawnik
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

Modemowiec jestem, czasem nie mogę wysłać na czas.

> Hejka. To mamy rozumieć, posługując się Twoją logiką iż to, że też
> prowadzone są ludzkie kultury tkankowe, oznacza, że człowiek nie jest
jednym
> organizmem (całością), tylko zespołem całkowicie odrębnych komórek?

Nie!, wyraźnie pisałem, że "roślina nie jest jednym organizmem (jak
np.człowiek, kot, kret gdzie informacja między komórkami przenoszona jest
dzięki określonym mechanizmom, czy to nerwowym czy humoralno/krwionośnym),
ale _zespołem_ _całkowicie_ _odrębnych_ komórek, ograniczonych li tylko
ścianami komórkowymi." post z czerwca.
Nie znam ludzkich kultur tkankowych:-( niestety - więc się nie wypowiadam,
ale znam kultury _komórkowe_ roślin - widziałem, mogłem dotykać (choć
zabronione), pasażować w komorze laminarnej, dodawać odżywek, wytrząsać w
Erlenmayerkach itd.

> Wolałbym, żebyśmy się trzymali tematu i koncentrowali na roślinach.
> Fakty są niestety takie, że roślina jest organizmem i stanowi całość.

:-)Niestety,
Każda komórka rośliny może żyć, rozwijać się i namnażać się osobno.

> No to wyjaw wreszcie te nieuproszczone teorie, bo moment krytyczny już
> został przekroczony. Bez Twojej pomocy ani rusz dalej.

:-)Podstawowa jest wyżej.
Powtarzam: Roślina to kupa odrębnych komórek.
Jeśli powątpiewasz w "mój" dogmat, to jak iść dalej?

> I gdzie tu logika? Co to za rośliny z kapeluszami? ;-)

Grzyby oczywiście. Teraz grzyby to odrębne królestwo, ale można założyć, że
zasady obrotu materii (poza źródłem) jak u roślin.

> Uprawiam w ogródku rośliny bez kapeluszy i tylko takie mnie
interesują.
> :-)

Założę się, że masz w ogrodzie sinice, glony, mchy, paprocie, a i grzyb
"kapeluszowy" jakiś też się może znajdzie?

> I to jest własnie sedno Twoich odpowiedzi: nie jest zagadkowe, bo
> zagadkowe jest.

Upraszczam: nie jest zagadkowe "jak", zagadkowe "dlaczego?".
To chyba moja wada, że zapędzam się na klawiszach.

Co pozostało? przeczytaj mój pierwszy post. JA nie dam rady opisać tego w
kilku słowach, wątpię, aby ktokolwiek się pokusił nie narażając się na to
niżej:

Ponieważ napisałeś tak wiele zastrzeżeń do mojej percepcji i
> udzieliłeś mi tyle rad, jak mam właściwie używać moich szarych komórek, to
> ja Ci poradzę tak: zanim wyślesz posta, to go przeczytaj - najlepiej dwa
> razy i zastanów się czy odpowiadasz na czyjeś pytanie, czy tworzysz luźne
> impresje.

> Moja kora mózgowa jest do Twojej dyspozycji. Cały czas liczę na to, że
> mnie wreszcie oświecisz, bo jak widzę robisz wszystko, żeby tylko
> udowadniać, że nie jestem w stanie nic pojąć.

Nie jestem żarówką:-) żeby Cię oświecać, a jeśli myślisz, że chcę Ci coś
udowodnić zamiast pomóc rozwiać wątpliwości - to nie masz racji.

> Też nie lubi pseudonaukowego bełkotu. :-((((

Trudno, chciałem pomóc.
Pozdrawiam
p...@r...pl