Odp: Samobójstwo- ucieczka?

From: "Choosod" <c...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Samobójstwo- ucieczka?
Date: Sun, 12 Mar 2000 10:03:31 GMT

> Samobójstwo to ucieczka - tchórzostwo... [reszta ciach]

Pewnie nigdy nie byłaś w stanie nawet odrobinę podobnym do togo jaki
powoduje, że ludzie popełniają samobójstwo. Zachowujesz się jak kibic przed
telewizorem "jak podajesz patałachu, gdzie cię uczyli grać ...." a samemu
nie umiesz "kopnąć prosto piłki". Po prostu patrzysz na świat tylko z
własnego punktu widzenia.
Masz problem to z nim walcz, zgłoś się do psychologa o pomoc, itd.
Powiem Ci, że to są bzdury. Wiem, bo sam byłem (czasem ciągle jestem) bliski
samobójstwa. Jak byś się zachowała gdyby nic, ALE TO NAPRAWDĘ NIC NIE
SPRAWIAŁO CI RADOŚCI A JEDYNIE BÓL.
Ja staram się walczyć z moimi problemami, ale nie widzę końca tej walki. Czy
życie ma być jedynie poligonem nieustannych zmagań z samym sobą a nie wiem
czy wiesz, ale nie każdy problem jest rozwiązywalny, czasem po prostu trzeba
go maskować i omijać.
Myślę, że ludzie mają wbudowany instynkt walki i starają się walczyć ze
wszystkim, nawet swoimi problemami a samobójstwo jest wynikiem frustracji,
kiedy zdają sobie sprawę, że nie mogą wygrać i myślę, że cytat:
> " Jeśli dusza jest chora i nieszczęśliwa z powodu swej niedoskonałości,
> wolno jej skończyć ze sobą i swoim nieszczęściem"
wybrany przez Grzegorza jest naprawdę bardzo trafny.

0 718751 | | 556720 made in hell
C_H_O_O_S_O_D

P.S. Czy jesteś także za nieodłączaniem "ludzi-warzyw" podłączonych do
szpitalnej aparatury podtrzymującej funkcje organizmu. Przecież to
zabójstwo?