Odp: Samobójstwo- ucieczka?

From: "gia" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Samobójstwo- ucieczka?
Date: Sun, 12 Mar 2000 13:08:31 GMT

Użytkownik Choosod <c...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:TXJy4.14222$S...@n...tpnet.pl...

> Pewnie nigdy nie byłaś w stanie nawet odrobinę podobnym do togo jaki
> powoduje, że ludzie popełniają samobójstwo. Zachowujesz się jak kibic
przed
> telewizorem "jak podajesz patałachu, gdzie cię uczyli grać ...." a samemu
> nie umiesz "kopnąć prosto piłki". Po prostu patrzysz na świat tylko z
> własnego punktu widzenia.
> Masz problem to z nim walcz, zgłoś się do psychologa o pomoc, itd.
> Powiem Ci, że to są bzdury. Wiem, bo sam byłem (czasem ciągle jestem)
bliski
> samobójstwa. Jak byś się zachowała gdyby nic, ALE TO NAPRAWDĘ NIC NIE
> SPRAWIAŁO CI RADOŚCI A JEDYNIE BÓL.
> Ja staram się walczyć z moimi problemami, ale nie widzę końca tej walki.
Czy
> [...]
> wybrany przez Grzegorza jest naprawdę bardzo trafny.
>
> Pozdrawiam
> --
> ||| | || | || | | || ||| ||| | | || | |||| | ||| | || |
> ||| | || | || | | || ||| ||| | | || | |||| | ||| | || |
> ||| | || | || | | || ||| ||| | | || | |||| | ||| | || |
> ||| | || | || | | || ||| ||| | | || | |||| | ||| | || |
> 0 718751 | | 556720 made in hell
> C_H_O_O_S_O_D
>
> P.S. Czy jesteś także za nieodłączaniem "ludzi-warzyw" podłączonych do
> szpitalnej aparatury podtrzymującej funkcje organizmu. Przecież to

Nigdy bym sie nie odwazyla odpisac na taki temat gdybym nie miala z tym nic
wspolnego. Wstydze sie obecnie tego faktu ale probowalam odebrac sobie
zycie... Prosty sposob - leki... Skonczylo sie plukaniem zoladka i na paru
wizytach i psychologa - psycholog byl cienki i w sumie nic mi nie powiedzial
na tyle madrego co by zmienilo moj stosunek do swiata... Ale za to pomogl mi
chlopak ktory podobnie jak ja chcial skonczyc z soba - zaczelismy rozmawiac
o tym cos co nas do tego pchnelo i doszlismy do wniosku ze smierc jest zbyt
prostym rozwiazaniem... Zajelo nam sporo czasu zanim do tego doszlismy ale
bylo warto... Zauwaz w tym cytacie jest uzyte slowo "wolno" a nie trzeba...
Wolno nam wszystko na chlopski rozum, byle poniej pozniesc konsekwencje
swoich czynow... Smierc to cholernie glupia droga - wybierajac ja nie
poniesiesz konsekwencji swojego czynu - poniosa je rodziece, znajomi -
ludzie ktorym na tobie zalezy - oni beda zyc ze swiadomoscia ze nie umieli
cie zatrzymac przy sobie... Zniszczysz tym ludziom zycie - samobojstwo to
takze egoizm - ja niemoge sobie z czyms poradzic, mi jest zle, dla mnie to
nie ma sensu... Ale trzeba tez pomysles ze robiac ten krok odbierzesz komus
czesc jego samego, pozostawisz gleboką rane po sobie...

Co do odłaczania "ludzi-warzyw" - mysle ze takim ludziom trzeba pozwolic
odejsc - ich smierc nie ma nic wspolnego z samobojstwem czy z zabojstwem...
Jezeli taki czlowiek nie jest w stanie zyc sam a jego funkcje zyciowe
potrzymuje aparatura to nie mam sensu - inna sprawa z ludzmi ktorzych
organizm jest wspomagany przez aparature bo sa np po wypadku... To trudny
problem... Mysle ze zycie ludzkie trzeba ratowac ale jest pewna granica za
ktora nalezy komus pozwolic odejsc - pod warunkiem ze nie jest to wynik jego
przemyslen i jego woli - tylko dzielo przypadku, natury.......

Anka