Słodziki zamiast cukru... ?

1. Data: 2000-04-19 00:23:50

Temat: Słodziki zamiast cukru... ?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Jedni mówią, że lepiej słodzić cukrem bo naturalny i nie jest szkodliwy
jak słodziki... Inni, że cukier to biała śmierć i że to puste kalorie,
że powoduje produkcję szkodliwej insuliny i ten cały "pik glukozowy"...

A jesli slodzik zamiast cukru, to który najbezpieczniejszy?

Czy ma ktoś namiary na jakieś w miarę obiektywne teksty o tym
w internecie? A może w skrócie ktoś opisze o co tu naprawdę chodzi?
Tylko proszę bez plotek, przesądów czy mitów - same konkrety poproszę... :-)

Czy w ogóle stan dzisiejszej wiedzy medycznej moze doprowadzic
nas do pewnej i jednoznacznej odpowiedzi co jest lepsze?

p.s. Rady typu "nie slodzic wcale" darujcie sobie... ;)

2. Data: 2000-04-19 05:31:49

Temat: Re: Słodziki zamiast cukru... ?
Od: "Jarek" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy jakoś Ci pomogę ale widziałem kiedyś eksperyment
przeprowadzany na białych myszkach.
Polegało to na tym, że jedną grupę karmiono samą wodą, drugą grupę karmiono
wodą z cukrem, a trzecią wodą z miodem .. (jakoś tak .. )
efekt był ciekawy .. pierwsze pozdychały myszki, które karmiono wodą z
cukrem, kolejne były te od samej wody a dopiero na końcu te które karmiono
wodą z miodem ..
Wprawdzie słodzik to nie to samo co miód .. ale warto spróbować ....

3. Data: 2000-04-19 06:32:24

Temat: Odp: Słodziki zamiast cukru... ?
Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> efekt był ciekawy .. pierwsze pozdychały myszki, które karmiono wodą z
> cukrem,

Z czego to był cukier? Z heroiny czy z kokainy?

--
Telewizja-schizowizja, otumania i ogłupia...
* piotr'ek * Volna Republika Olkusz *

4. Data: 2000-04-19 06:33:35

Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jedni mówią, że lepiej słodzić cukrem bo naturalny i nie jest szkodliwy
> jak słodziki... Inni, że cukier to biała śmierć i że to puste kalorie,
> że powoduje produkcję szkodliwej insuliny i ten cały "pik glukozowy"...

Olej te wywody naukowców za 50 groszy. Ludzie od setek lat słodzą cukrem w
takiej czy inne formie i jakoś nie padają jak muchy i nie chorują całe
życie.

--
Umrzyj młodo! Zostaw atrakcyjne zwłoki.
Inż nauk medycznych Piotr'ek N. - Volna Republika Olkusz

5. Data: 2000-04-19 07:17:44

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek napisał(a):

> [...]
> wodą z miodem ..
> Wprawdzie słodzik to nie to samo co miód .. ale warto spróbować ....
Oj nie to samo. Na tej zasadzie proponuję użyć piasku - też jest żółty
:-)))
A tak na serio, IMHO, jeśli jesteś _ogólnie zdrowy_ to umiarkowane
ilości cukru Ci chyba nie zaszkodzą.

niesłodzący (z lenistwa - w moim domu byłem ostatni słodzący)
Krzysztof Okon, MD
Department of Pathology
Collegium Medicum, Jagiellonian University
Kraków, Poland

6. Data: 2000-04-19 08:41:29

Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> [...]
> w internecie? A może w skrócie ktoś opisze o co tu naprawdę chodzi?
> Tylko proszę bez plotek, przesądów czy mitów - same konkrety poproszę...
:-)

> Czy w ogóle stan dzisiejszej wiedzy medycznej moze doprowadzic
> nas do pewnej i jednoznacznej odpowiedzi co jest lepsze?
>
> p.s. Rady typu "nie slodzic wcale" darujcie sobie... ;)

No to dostałeś rady typu "posłódź miodkiem" ;-)))

Masz tu cytacik z Wiedzy i życia:
<<Co to są słodziki? Słodziki to sztuczne substancje słodzące, kilkaset razy
słodsze od cukru, a dostarczające organizmowi znikomą ilość kalorii. Na
przykład łyżeczkę cukru zawierającą 20 kcal możemy zastąpić jedną malutką
tabletką słodzika o wartości energetycznej zaledwie 0,3 kcal. Pierwszym
sztucznym środkiem słodzącym była sacharyna. Uzyskano ją w 1876 roku, ale na
szerszą skalę zaczęto stosować dopiero w okresie międzywojennym. Obecnie do
najpopularniejszych słodzików należą aspartam, acesulfam K, cyklaminiany
oraz mniej słodkie poliole - sorbitol, mannitol i ksylitol. W przemyśle
spożywczym znajdują one szerokie zastosowanie. Nie tylko jako substancje
słodzące, ale też jako stabilizatory lub środki utrzymujące wilgotność
wyrobów. Większość słodzików nie ulega przemianom w naszym organizmie, lecz
jest wydalana z moczem. Metabolizowany jest tylko aspartam, który w
przewodzie pokarmowym rozpada się na dwa aminokwasy. Jeden z nich
(fenyloalanina) nie jest tolerowany przez osoby chore na fenyloketonurię. W
związku z tym każdy produkt z aspartamem musi być odpowiednio oznakowany.
Mimo to aspartam uważany jest za najbezpieczniejszy sztuczny środek
słodzący. Nadmierna konsumpcja polioli może spowodować biegunkę.
Cyklaminiany i sacharynę niektórzy uczeni podejrzewają o działanie
rakotwórcze (w Polsce cyklaminiany nigdy nie były stosowane, a sacharynę
wolno dodawać tylko do żywności dla cukrzyków). W trosce o zdrowie
konsumentów dla każdego ze słodzików określono tzw. ADI, czyli dopuszczalne
dzienne pobranie. Aspartamu możemy spożywać dziennie nie więcej niż 40 mg na
1 kg masy ciała, acesulfamu K (znanego również pod nazwą sunett) najwyżej 15
mg na 1 kg masy ciała. Wartość ADI dla nie stosowanych u nas cyklaminianów
wynosi 11 mg na kilogram masy ciała. Niestety, w Polsce nie ma jeszcze
przepisów nakazujących producentom dokładne informowanie konsumenta o ilości
dodanych do żywności sztucznych substancji, w tym również słodzików.
BARBARA LASOTA >>

A na osłodę zajrzyj sobie tutaj: http://www.zigzag.pl/jmte/nutra_sweet.htm

A to już takie moje rozważania: jedna tabletka aspartamu to ok. 45mg
(odpowiednik 1 łyżeczki = 4,5 g cukru), człowiek o masie 70kg nie powinien
przekraczaś (wg. powyższego artykułu) dziennej dawki 70kg*40mg=2,8 g
aspartamu - wychodzi podejrzanie dużo (ponad 60 tabletek) i odpowiada 280g
cukru.
Trudno sobie wyobrazić, żeby ktoś "zeżarł" dziennie 60 tabletek słodzika
(albo 30dkg cukru!), podejrzewam, że chodzi Ci o ilości rzędu 4 - 5 tabletek
dziennie (kawa, herbata), a to chyba nie powinno zaszkodzić, ale cały czas
będziesz lubił słodkie!
Kiedyś słodziłam napoje tabletkami (cyklamat + sacharyna) i nie wyobrażałam
sobie np. herbaty niesłodzonej. Po tygodniu niesłodzenia smak mi się zmienił
(wcześniej stopniowo zmniejszałam ilość 3->2->1 tabletka/szklankę) - gorzka
herbata też jest smaczna ;-)

7. Data: 2000-04-20 01:39:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

* piotr'ek * <p...@p...fm> w artykule
news:3rcL4.16452$hK2.327381@news.tpnet.pl pisze...

> Olej te wywody naukowców za 50 groszy. Ludzie od setek lat słodzą cukrem w
> takiej czy inne formie i jakoś nie padają jak muchy i nie chorują całe
> życie.

Niestety chorują, bardzo chorują i ciężkie miliony na nich zarabia
przemysł farmaceutyczny i lekarze... Co do "setek lat", to na przestrzeni
wieków znacznie wydłużyła się średnia długość życia człowieka...
Głównie właœnie dzięki postępowi w nauce (m.in. w medycynie).
Dlatego nie wyrzucałbym zbyt pochopnie odkryć naukowców, jak Ty to robisz.

8. Data: 2000-04-20 12:46:38

Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego nie wyrzucałbym zbyt pochopnie odkryć naukowców, jak Ty to robisz.

Margarynę zamiast masła też jadasz?

9. Data: 2000-04-20 14:00:29

Temat: Re: Odp: Słodziki zamiast cukru... ?
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

* piotr'ek * wrote:

> [...]
> Reklamowe h(sh)ity: www.nowakowski.gdynia.top.pl
> Piszac do mnie usun: BIJ_SPAMERA z adresu.

"od setek lat slodza cukrem" to chyba troche przesadzone,
bo tak naprawde to tych setek jest najwyzej ze dwie.
Cukier na masowa skale produkowany jest od 19. wieku.

Mariusz

10. Data: 2000-04-20 15:26:00

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"* piotr'ek *" <p...@p...fm> wrote in message

> Margarynę zamiast masła też jadasz?

Zwariowałeś.
RAMA to sie do smarowania łożysk nadaje a nie do jedzenia.
Ani to ma smak ani zdrowe.
Jacek

miastenia
Badanie krwi