Suszone warzywa

1. Data: 2000-07-11 10:19:04

Temat: Suszone warzywa
Od: "Alicja NF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak mi sie przypomnialo ...
Mieszkam w bloku i miejsca do magazynowania jedzenia mam raczej niewiele.
Moi rodzice, z kolei, sa szczesliwymi posiadaczami ogrodka, wiec sila rzeczy
dostaje od nich prezenty w postaci sporych ilosci swiezych warzyw. Skutek
jest taki, ze ciagle cos wyrzucam do smieci, bo nie nadazam z przerobem
(czyt: konsumpcja). Ostatnio wpadlam na pomysl, zeby wszystkie zielone
czesci pietruszki, selera, kopru wysuszyc Pozyczylam w tym celu specjalna
suszarke i "dorobilam sie" tym sposobem sporej ilosci "suszonek". ;-)
W zwiazku z tym mam kilka pytan:
1. Czy tak wysuszone warzywa sa tak samo wartosciowe, jak swieze (czy w
ogole sa wartosciowe)? Zapach maja niesamowity, ale co z witaminami ?
2. Jak takie "suszki" przechowywac ? Tymczasowo trzymam je w sloiczkach, ale
moze sa inne, lepsze sposoby ?
3. Co jeszcze moglabym w ten sposob przechowywac ?

Pozdrowienia
Ala

1. Data: 2000-07-11 10:21:43

Temat: Re: Suszone warzywa
Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"Alicja NF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> wrote
in message news:swCa5.41711$Qw1.974955@news.tpnet.pl...

[...]
> czesci pietruszki, selera, kopru wysuszyc Pozyczylam w tym celu specjalna
> suszarke i "dorobilam sie" tym sposobem sporej ilosci "suszonek". ;-)

Gratuluje! Ale mam pytanie, jak takasuszarka wyglada, bo tez bym
chcial.

> W zwiazku z tym mam kilka pytan:
> 1. Czy tak wysuszone warzywa sa tak samo wartosciowe, jak swieze (czy w
> ogole sa wartosciowe)? Zapach maja niesamowity, ale co z witaminami ?

AFAIK nie sa tak samo wartosciowe. Ale zostaje im wystarczajaco
duzo witamin, zeby zima byly wartosciowym zrodlem. Na pewno
zostaja im wszystkie mineraly.

> 2. Jak takie "suszki" przechowywac ? Tymczasowo trzymam je w sloiczkach,
ale
> moze sa inne, lepsze sposoby ?

Zamkniete szczelnie sloiczki i przechowywac w ciemnosci. Jak masz
jeszcze chlodniejsze miejsca w domu, to tam.

> 3. Co jeszcze moglabym w ten sposob przechowywac ?

Bo ja wiem? Ziola, suszone owoce aronii i czarnego bzu na herbatki?

> Pozdrowienia
> Ala

Pozdrawiam,
Andrzej

1. Data: 2000-07-11 10:31:54

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Użytkownik "Alicja NF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> napisał w wiadomości
> Ostatnio wpadlam na pomysl, zeby wszystkie zielone
> czesci pietruszki, selera, kopru wysuszyc Pozyczylam w tym celu specjalna
> suszarke i "dorobilam sie" tym sposobem sporej ilosci "suszonek". ;-)

Genrealnie - jak będzież rownież miała nadmiar innych - marchew, seler,
pietrucha ( te ostatnie nawet z zielonym ) to utrzyj korzenie na średniej
tarce, liście drobno posiekaj, wymieszaj to wzystko z solą gdzieś tak 1/4
soli na 3/4 warzyw tartych, ciasno wpychaj do słoiczków, pasteryzuj i
przestań używć do zup Vegety, bo ta mieszanka jest zdecydowanie lepsza :)

Lilly was here

1. Data: 2000-07-11 10:40:17

Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Bienias" <a...@u...net> wrote in message

[...]
> ale
>
> Zamkniete szczelnie sloiczki i przechowywac w ciemnosci. Jak masz
> jeszcze chlodniejsze miejsca w domu, to tam.

Ooops, jesli to sa liscie, to tak jak napisalem.

Jesli korzenie, to nie wiem.

Pozdrawiam,
Andrzej

1. Data: 2000-07-11 10:45:49

Od: "Alicja NF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gratuluje! Ale mam pytanie, jak takasuszarka wyglada, bo tez bym
>chcial.

Taki sprzet mozna kupic w Mango (ten system TV-Zakupow). Jakby co, to mam
gdzies w domu numer telefonu.
Suszarka sklada sie z kilku plaskich koszyczkow i specjalnej dmuchawy (cos
na zasadzie suszarki do wlosow). Zielenine uklada sie w koszyczkach,
koszyczki uklada sie jeden na drugim, wszystko przykrywa ta dmuchawa i
podlacza do pradu. Pietruszka wysycha w okolo godzine.

Pozdrowienia
Ala

1. Data: 2000-07-11 10:59:02

Od: "Dagmara" <a...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koszyczki uklada sie jeden na drugim, wszystko przykrywa ta dmuchawa i
> podlacza do pradu. Pietruszka wysycha w okolo godzine.

Też widziałam w Mango, ale w Makro kupiłam (równo) dwa razy taniej.
Maszynka jest rewelacyjna. Doskonała do suszenia grzybów. W zeszłym roku wysuszyłam
nią po raz pierwszy moje zbiory. Co za wygoda.
Koniec z nitkami, igłam, nawlekaniem.
Polecam.

--
Dagmara

1. Data: 2000-07-11 11:15:48

Temat: Odp: Suszone warzywa
Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Bienias <a...@u...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8kesfg$o7c$...@s...icm.edu.pl...
> "Alicja NF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> wrote
> in message news:swCa5.41711$Qw1.974955@news.tpnet.pl...
> Gratuluje! Ale mam pytanie, jak takasuszarka wyglada, bo tez bym
> chcial.
Nie musi byc koniecznie z TV Shop - widzialam takie w wiekszosci sklepow
AGD,
pojawiaja sie szczegolnie licznie w sezonie sierpien-wrzesien

> Bo ja wiem? Ziola, suszone owoce aronii i czarnego bzu na herbatki?
mozna suszyc wszelkie owoce - doskonale na herbatki, w zeszlym roku suszylam
rowniez owoce pigwy - pyszne! :-)
skladniki wloszczyzny - a pozniej wymieszac razem i dodawac do zup na
poczatku gotowania

a tak w ogole to bardzo dobrym sposobem przechowywania zielonej pietruszki i
koperku
jest posiekanie ich i zamrozenie w foremkach (kubeczki po margarynie itp)

Powodzenia i obfitych zbiorow
ISIA
> Pozdrawiam,
> Andrzej
Bardzo serdecznie i wysylam ci najpiekniejszy z moich usmiechow ;-)

ISIA

1. Data: 2000-07-11 11:35:01

Od: "Dorota Basista" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zamrazam drobno posiekana pietruszke i koperek (zalewam je odrobina wody)
w pojemniku, w ktorym robi sie kostki lodu, potem wystarczy taka kosteczke
ziolowo - lodowa wrzucic do zupki i jest jak nowe, i juz poporcjowane!
:-)

1. Data: 2000-07-11 11:59:40

Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Basista <b...@f...hoga.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:FDDa5.42069$Q...@n...tpnet.pl...
> [...]
> w pojemniku, w ktorym robi sie kostki lodu, potem wystarczy taka kosteczke
> ziolowo - lodowa wrzucic do zupki i jest jak nowe, i juz poporcjowane!
Ale wtedy nie mozesz sobie takim koperkiem posypac np. ziemniakow
IMHO lepiej jest jednak zamrazac bez wody

1. Data: 2000-07-11 22:10:21

Od: Andrzej Nawrocki <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilly was here wrote:

> [...]
> soli na 3/4 warzyw tartych, ciasno wpychaj do słoiczków, pasteryzuj i
> przestań używć do zup Vegety, bo ta mieszanka jest zdecydowanie lepsza :)

Taka mieszanka, jest naprawde REWELACYJNA !

1. Dlugo mozna przechowywac
2. Trzeba uwazac, zeby nie przedobrzyc, bo jest bardzo slona i aromatyczna.

re.co na chandrę
ryż tzw. "brudny"
Ryż na mleku - jak?
Cos nowego/Sos do salatki