Uzdrowiska, sanatoria na Słowacji - gdzie ?

21. Data: 2003-02-07 09:49:05

Temat: Odp: Uzdrowiska, sanatoria na Słowacji ; A może Alergia?
Od: "brow(J)arek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tashunko <like_anais(dislike_spam)@poczta.onet.pl> w wiadomości d
o grup dyskusyjnych napisał:b1vo7t$a8m$...@n...onet.pl...

> Może alergia jest diagnozowana obecnie częściej niż kiedyś ( kiedy
> ludzie po prostu chorowali i umierali na astmę ), ale dzięki temu
> więcej dzieci i dorosłych, którzy maja silna alergię jest znacznie
> szybciej pod kontrolą specjalistów, a tym samym ma większe szanse na
> wyzdrowienie niż kiedyś:)

Ha, negować medycznych osiagnięć wcale nie zamierzam, po prostu IMHO ostatni
mi czasy za często wytacza się armaty przeciw muchom.

Najpierw chcę spróbować prostych środków (patrz: post Basi Zygmańskiej), a e
wentualnie potem można spróbować czegoś więcej.

> Powodzenia!:)

Mam nadzieję, że mój słomiany zapał znów mnie nie pokona...

> Wcale nie muszą wykazać, nie przesadzaj - nie wszyscy są uczuleni:) To
> już druga skrajność!
> A jeśli wykażą to jeszcze zależy co. Nie ma co gdybać ...

Tak mi się po cichu wydaje (aczkolwiek alergolog ze mnie żaden), że każdy z
nas jest na coś (niektórzy na kogoś ;-) ) uczulony. Obawiam się, że jak moja
szanowna małżonka usłyszy, że Paulina ma najmniejsze uczulenie na cokolwiek
to będziemy mieli przekichane do momentu w którym jako pełnoletnia kobieta o
puści rodzicielski dom ;-))))) .

> A tu poniekąd się zgadzam...medykom się zmieni, bo ciągle coś się
> zmienia w dziedzinie medycyny:) Nie tylko na minus, prawda??

No niestety ja współczesną medycynę (przynajmniej tą "bezpośredniego kontakt
u") odbieram jako likwidowanie objawów i skutków, a nie przyczyn.

> Zgadzam się również z Tobą,że Ich opinie na temat masełka i margaryny
> są bardzo zmienne...osobiście jem to,co w danej chwili mam w
> lodówce:)))) A Ty???

A ja się narażę... po raz 4 zamierzam wrócić do żywienia człowieka pierwotne
go, czyli żywienie optymalne wg. niejakiego Pana Kwaśniewskiego (doktora, ni
e prezydenta).

brow(J)arek pozdrawia

22. Data: 2003-02-07 09:53:14

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b1ug76$sso$1@news.onet.pl...

> Żal mi Jej bardzo i jeśli mogę Wam coś poradzić , to ze
> szczerego serca radżę sprawdzić ja pod kątem alergii.
Polecam
> oczywiście nasza alergolożkę, ale zdaję sobie sprawę z
tego,że to
> kosztuje. Nie musi jednak kosztować jeśli Wasza obecna
Pani doktor da
> Wam skierowanie do alergologa na kasę i doradzi jakiegoś .
> Jeśli badania i testy nic nie wykażą będziecie się tylko
cieszyć,ze
> nie jest alergikiem, ale będziecie tez krok do przodu, bo
wykluczycie
> chociaż jedna możliwość - bardzo poważną!!!

Wg mnie, jako byłego, zatwardziałego przeciwnika tematyki
alergicznych infekcji górnych dróg oddechowych uważam teraz,
że w obecnych czasach takie badania, chociażby miałyby się
nie potwierdzić to podstawa wszelkich kuracji. Zawsze
wydawało mi się, że antybiotyk jest najlepszym lekarstwem,
ale, gdy zaczął być zapisywany zbyt często, to rezultat byl
połowiczny, ponieważ co z tego, że w danej chwili bakterie
zostały wybite, jednakże kosztem osłabiania własnych sił
odpornościowych dziecka i po niedługim czasie przyplątuje
się kolejna infekcja, np. wirusowa, na którą antybiotyki nie
działają. Można mnożyć przykłady znajomych, którzy
przejechali się na lekceważeniu możliwości alergii u swoich
dzieci i teraz mają dzieci słabe odpornościowo, ponieważ
osłabiły je antybiotyki i inne leki stosowane na początku.
Oczywiście nie można nie brać pod uwagę, że dane dziecko
może być osobniczo w sposób wrodzony słabe odpornościowo i
to jest chyba najgorszy dla rodziców( zwłaszcza zdrowej płci
męskiej) przypadek do zaakceptowania i zrozumienia
właściwego sposobu traktowania dziecka. Dlatego też też
gorąco jestem za wszelkimi badaniami alericznymi, ponieważ
potrafią wykazać rzeczy na codzień niewidoczne.
Sokrates

23. Data: 2003-02-07 09:53:17

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:b1umf8$9sj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> odczuciu
> na 80%
> złe nawyki
> pod żadnym

Istotnie alergia to obecnie modna diagnoza na wszystko, tyle ze niestety
muszę tu zmienić proporcje - wiekszość tych diagnoz jest prawdziwa, ergo jak
chce się mieć zdrowe dziecko to musi byc właściwie leczone, a właściwe
leczenie zaczyna się od właściwej diagnozy - to jest podstawa każdego
leczenia
nie wspomnę o tym, że właściwe leczenie dobrane po dokładnych
specjalistycznych badaniach to zaoszczędzona kupa kasy, którą można
przeznaczyć na wyjazdy nad morze czy w góry i in.
a z hartowaniem dziecka dlaczego czekac do wiosny? chyba małej nago po rosie
ganiac nikt nie chce? najlepiej zacząć od zaraz i to w połączeniu z lekami
dobranymi po badaniach daje rezultaty, żywienie też zmodyfikowac mozna w
każdej chwili

jednorazowy wyjazd to suszenie powodzi chusteczką - po powrocie dziecko
wraca do starych leków ładowanych na oko i złych nawyków zywieniowych i
innych
a że teraz więcej alergików niz kiedyś? w ciągu ostatnich 10 lat zrobił sie
poważny niedobór normalnego powietrza we wdychanym swiństwie, jest też
niedobór normalnego pozywienia w serwowanych chemikaliach no i nadmiar forsy
zostawianej w aptekach oraz leków lądujących w koszu a przepisywanych "na
oko" - no i mamy odpowiedź na pytanie
a nasze dzieci jeszcze nie zdążyły sie zmutować i dlatego trzeba je
odpowiednio leczyć, moze ich dzieci lub wnuki przystosują się do zmienionych
warunków

pozdr.Joanna

24. Data: 2003-02-07 10:02:14

Temat: Odp: Uzdrowiska, sanatoria na Słowacji - gdzie ?
Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sokrates <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
isał:b1vskq$est$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:b1mfpg$mrr$1@atlantis.news.tpi.pl...

> dłużej za tą
> pytanie tylko
> Panie Jarku, moja sugestią byłoby, aby przede wszystkim nie
> przeliczał Pan zdrowia pańskiej rodziny na pieniądze,
> ponieważ prędzej, czy później to się "zemści" również na
> Panu.

Ech Panie Sokratesie (jeśli nie ma Pan nic przeciwko to może "Panom" już pod
ziękujemy ?) daleki jestem od oszczędzania na zdrowiu.

Sęk w tym, że nasza Pani doktor nie wydała określonego zalecenia co do miejs
ca leczenia (wręcz sama sugerowała szukania tańszych rozwiązań). Wydaje mi s
ię, że w kuracjach drógach oddechowych kluczową sprawą jest nie miejsce (bo
tych jest wiele), a raczej długość kuracji i dlatego szukałem czegoś w rozsą
dnych granicach aby moje kobitki mogły tam posiedzieć z miesiąc... (ja za "s
zczenięcych czasów spędziłem w Rabce prawie 2 miesiące i od tego momentu pra
wie nie choruję)

>Sam
> często walę głową w mur mojego niezrozumienia, jak można
> prawie ciągle na coś chorować (na zmianę swym i żona) i co
> rusz jestem sprowadzany na ziemię, że takie są czasy i
> ludzie mizerni i mało odporni i trzeba się leczyć, leczyć,
> leczyć....

Myślę, ze powinniśmy się wspierać w podtrzymywaniu naszej wersji... życie sp
ędzone na leczeniu traci dużo ze swojego uroku. Rozumiem, że są choroby... i
choroby. Cukrzyca i jakieś inne przewlekłe i ciężkie choroby (o których [tfu
, tfu] nawet nie myślę w kontekście mojej rodziny) to co innego ale katary,
przeziębienia, anginy i inne tego typu schorzenia to nie jest coś na co powi
nniśmy się godzić "bo takie już czasy".

>Ten mój brak mojego zrozumienia problemu i jego
> częściowe lekceważenie "mści" się na mnie, ponieważ mam taki
> charakter, że do pełni szczęścia potrzebna mi jest zdrowa
> rodzina, z którą swobodnie mógłbym wyjeżdżać w dowolnym
> czasie na wakacje, w dowolnej chwili odbyć wycieczkę
> rowerową itd.

Cóż tu dodać. Pomimo iż ja raczej jestem "domowym zwierzakiem" to też od cza
su do czasu obejrzałbym trochę świata i okolic, cóż... za komentarz wystarcz
y powiedzieć, że ciąg przeziębien gnębi nas juz od prawie 3-4 miesięcy
:-((((

>Niestety moje sugestie, żeby nie przesadzać z
> powagą różnych dolegliwości nigdy nie przyniosły pozytywnego
> skutku, a wręcz przeciwnie przyczyniały się do przedłużania
> lub nawrotów chorób.

To samo w moim przypadku - po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że lekcew
ażnie kataru i próba działań doraźnych to już "musztarda po obiedzie". Myślę
, że tą zimę już muszę odpuścić, a od wiosny zacznę pracować nad tym aby nas
tępna jesień i zima nie powiewały "koszmarem" teg roku...

brow(J)arek pozdrawia

25. Data: 2003-02-07 10:11:03

Temat: Re: Uzdrowiska, sanatoria na Słowacji - gdzie ?
Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

brow(J)arek <b...@w...pl> wrote:

> - pobyt dziecka refunduje kasa ale również kasa USTALA TERMIN POBYTU
> - matka ok 46 zł/dzień

Mam właśnie świeże ceny z Istebnej uzyskane wczoraj telefonicznie - 39
zł.

Elżbieta

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.rodzina

26. Data: 2003-02-07 10:12:19

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> [...]
> ludzie mizerni i mało odporni i trzeba się leczyć, leczyć,
> leczyć.... Ten mój brak mojego zrozumienia problemu i jego

Moja bliska koleżanka od dzieciństwa była bardzo chorowita. Apogeum miało
miejsce, kiedy była na ostatnim roku studiów. Z powodu przewlekłych chorób
musiała powtarzać ten rok. W tym czasie poszła na psychoterapię (bardzo
intensywną grupę terapetutyczną). Od tamtego czasu minęło 6 lat i dziewczyna
nie zachorowała ani razu.

boniedydy

27. Data: 2003-02-07 10:15:17

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl>
napisał w wiadomości

> [...]
> musiała powtarzać ten rok. W tym czasie poszła na
psychoterapię (bardzo
> intensywną grupę terapetutyczną). Od tamtego czasu minęło

Codziennie żonie powtarzam, że wszelkie fizyczne kobiece
dolegliwości mają źródło w jej psychice, ale jestem chyba
mało przekonywujący:-)))))))))
Sokrates

28. Data: 2003-02-07 10:16:29

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a że teraz więcej alergików niz kiedyś? w ciągu ostatnich 10 lat
zrobił sie
> poważny niedobór normalnego powietrza we wdychanym swiństwie,

Moja droga - ja mieszkam w Chorzowie i na prawdę powietrza jest tu
aktualnie znacznie wiecej niz te 30 lat temu, jak działała jeszcze
aglomerownia i koksownia, wielkie piece i pare jeszcze innych
wydziałów huty w samym centrum miasta.
Podobnie jest np. w Zabrzu skąd jest mój mąż.

U nas na prawdę jest lepiej !

> [...]
nadmiar forsy
> zostawianej w aptekach oraz leków lądujących w koszu a

Mojemu Michałowi przepisano silne antybiotyki na katar, kiedy miał 3
tyg.
I mąż mi te antybiotyki wyrzucił do kosza.
Najpierw spanikowałam, zrobiłąm mu awanturę, potem poszlismy razem do
innego lekarza (mocno starej daty, takiego który leczył mnie jak byłam
mała) i zapisał tylko witaminki.
Katar przeszedł, a Michał przezył ;-)

- no i mamy odpowiedź na pytanie
> a nasze dzieci jeszcze nie zdążyły sie zmutować

Moje to są mutanty chyba już w drugim pokoleniu ;-)

Pozdrowienia.

Basia

29. Data: 2003-02-07 10:18:20

Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sokrates <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
isał:b1vsks$est$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:b1umf8$9sj$1@atlantis.news.tpi.pl...
> >

> Możemy podać sobie dłonie, ponieważ też tak uważałem przez
> dziesięć lat małżeństwa i musiałem się poddać, niestety:-(((
> Mało które dziecko chowane w miastach, w niezdrowych
> klimatach da się w jakikolwiek sposób w sposób "tradycyjny"
> zachartować.

Mamy troche ułatwioną sytuację bo mieszkamy w swoim domu z ogródkiem więc ru
ch na powietrzu i kontakt ze zwierzyną (pies) jest na porządku dziennym (prz
ynajmniej był do połowy września kiedy to moja połowica przy pierwszych obja
wach jesieni zamknęła szczelnie drzwi i okna oraz przygrzała centralnym do 2
2 st.C). Myślę, że jak dołożę do tego zmiane w żywieniu i ubieraniu oraz w z
większę częstotliwość kontaku małej z innymi ludźmi (przedszkole, spacery it
p, itd.) to zaczniemy powoli wychodzić z zapaści.

>Teraz gdy słyszę, że mój syn dostał katar, to
> brzmi to w moich uszach, jak wyrok, ponieważ na pewno zaraz
> będzie chory na migdały lub oskrzela z temperaturą włącznie.

Mam to samo - rzekłbym, że wg. nowej nomenklatury mam alergię na choroby w m
ojej rodzinie. Jak tylko słyszę po raz kolejny po dwutygodniowej przerwie, ż
e małej bulgota w nosie albo jest "jakaś ciepła i pokasłuje" to od razu dziw
nie słabnę i odechciewa mi się wszystkiego... byle do wiosny

> "arktyczną cebulkę"
[ciach]

> Jakbym czytał sam siebie, jednak się nie sprawdziło:-((( mam
> coraz więcej wątpliwości, czy nasze tradycyjne poglądy na
> chowanie dzieci nie przeszły już definitywnie do lamusa.

Myślę, ze jednak nie. Przed ślubem mieszkałem na osiedlu gdzie dochody miesz
kańców - mówiąc delikatnie - nie były wysokie. Z obserwacji głodnych, umorus
anych, i "zapuszczonych" dzieciaków można wyciągnąć ciekawe wnioski w temaci
e "co jest zdrowe dla dziecka" (oczywiście dla zdrowia fizycznego, bo wychow
anie i rozwój psychiczny tych dzieci to już temat na inne wywody).

brow(J)arek pozdrawia

30. Data: 2003-02-07 10:21:25

Od: "Tashunko" <like_anais(dislike_spam)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

(bardzo
> intensywną grupę terapetutyczną). Od tamtego czasu minęło 6 lat i

Możesz napisać jakie to przewlekłe choroby leczy się psychoterapią?
Te choroby stwierdzał lekarz czy koleżanka ?

Joanna

jak przekonać niedojrzałego mężczyznę...
test powt
dylematy
Slub - oplaty dla ksiedza !!!
slownik damsko meski -mesko damski