Wilki - do odstrzalu?

1. Data: 2001-12-17 10:27:17

Temat: Wilki - do odstrzalu?
Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wycialem trzy lata temu jablon; zostawilem pien wysokosci ok. 120 cm (stoi
na nim karmnik dla ptakow). Z boku pnia wyrosly dwie galazki i rosna w gore
(maja już poltora metra). Ladnie wygladaja, ale czy jest szansa, żeby
zdrewnialy i zrobily się z nich grubsze konary? Czy można je prowadzic jak
zwykle galezie? Sorki za być może gupie pytanie, ale zupelnie się na tym nie
znam.

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------

2. Data: 2001-12-17 10:36:22

Temat: Odp: Wilki - do odstrzalu?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Okonikki" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zwykle galezie? Sorki za być może gupie pytanie, ale zupelnie się na tym

Nie wiem, czy akurat w tej grupie nie należałoby używać terminologii "pędy
wodne" - z wiadomych powodów:)
A gałązki oczywiście zdrewnieją, ale jeśli chcesz cokolwiek z nich uzyskać,
to proponuję cięcie i przyginanie - pierwsze cięcie na 4-5 pąków, a jak
zaczną wystrzeliwać w górę, to systematycznie przyginać i obcinać. Nowe,
ładne drzewko się z tego zrobi:-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-12-17 10:41:51

Temat: Re: Wilki - do odstrzalu?
Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swietnie! Super!!! Bo strasznie bylo mi ich szkoda... :))))))

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------

4. Data: 2001-12-17 15:58:12

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zeby wyksztalcic pojedynczy wyrazny pien wybierz ten silniejszy ped i
poprowadz go odpowiednio. Przyginanie i przycinanie jak sugeruje Basia nie
doprowadzi do wyksztalcenia pnia a raczej krzewu. Basiu, co mialas na mysli
piszac o takim prowadzeniu pedu?
Mowiac o poprowadzeniu mam na mysli czyszczenie z bocznych odrostow i
nieobcinanie gory.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

5. Data: 2001-12-18 08:19:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
mysli
> piszac o takim prowadzeniu pedu?
> Mowiac o poprowadzeniu mam na mysli czyszczenie z bocznych odrostow i

Zależy, co się chce uzyskać. Jeśli drzewko, to faktycznie Twoją metodą.
Jeśli owoce, to jednak trzeba te wodne pędy "uszlachetnić", pobudzając je do
tworzenia owoconośnych krótkopędów - stąd sugestia obcinania i przyginania.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-12-30 20:31:50

Od: "Krispa" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"> Pozdrawiam.
> Rafal Wolski
> http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy
> http://www.wolski.com.pl/sklep/ z wrzosami
Panie Wolski, reklamę to proszę zawiesić na ścianie sklepu lub płocie, ale
nie w grupie dyskusyjnej.
Pozdrawiam
Krzysztof Pawłowski

7. Data: 2001-12-30 20:52:56

Od: "Krispa" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Okonikki" <r...@p...pl> wrote in message
> Swietnie! Super!!! Bo strasznie bylo mi ich szkoda... :))))))
>
> Uklony i usmiechy
> Piotrek
Tak, Panie Piotrze wilki są nawet bardzo potrzebne przyrodzie. Myśliwi mówią
inaczej, ponieważ są ich konkurentami i pod wpływem tych panów z
krwiożerczymi zapędami powstały w przeszłości bajki potępiające te dzikie
ssaki, z których przecież wywodzą się nasze jakżesz lubiane pieski. Nie
słyszałem i nie czytałem, aby kiedyś w przeszłości, kiedy tych ssaków było
prawie tyle jak ich oswojonych pobratymców obecnie, aby zagryzły człowieka.
A pieski kochane - owszem - to nie raz czynią.
Tak, nie należy bać się naszych naturalnych i niezastąpionych
selekcionerów, i to proszę przekazywać dzieciom.
Pozdrawiam
Krzysztof Pawłowski
k...@g...pl

8. Data: 2001-12-30 22:19:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Krispa" <k...@g...pl> wrote in message news:a0ntgr$nhv$1@news.tpi.pl...

> "> Pozdrawiam.
> Panie Wolski, reklamę to proszę zawiesić na ścianie sklepu lub płocie, ale
> nie w grupie dyskusyjnej.

Nie przesadzajmy. Rafal jest na tyle zrosniety z grupa, ze chyba nikt
(no, jak widac prawie nikt) nie traktuje tego jako nie(n)etycznej reklamy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2001-12-30 23:52:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nie przesadzajmy. Rafal jest na tyle zrosniety z grupa, ze chyba nikt
> (no, jak widac prawie nikt) nie traktuje tego jako nie(n)etycznej reklamy.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

a poza tym netykieta dopuszcza sygnaturke
zawsze sie trafia swietsi od papieza
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2001-12-31 11:50:04

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak jestes taki wrazliwy na zasady Netykiety, to jeszcze moze do kompletu
postudiuj podrecznik savoir-vivru.

Pozdrawiam
Andrzej

Krispa wrote:

> Panie Wolski, reklamę to proszę zawiesić na ścianie sklepu lub płocie, ale
> nie w grupie dyskusyjnej.
> Pozdrawiam
> Krzysztof Pawłowski

Pilne!!!
nowicjusz prosi o pomoc
zdjęcia ze spotkań autorstwa K.Wilka
Co ma wieksze owoce: dynia zwyczajna czy arbuz?
Krety - pytanie