Wpust do zoladka

1. Data: 2000-08-17 11:46:56

Temat: Wpust do zoladka
Od: "Robert" <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam niewydolnosc wpustu do zoladka, przez co czesto bywa, ze "piecze mnie
zgaga".
Czy jest mozliwa farmakologiczna naprawa wpustu ?

--
Pozdrawiam Robert

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

2. Data: 2000-08-18 00:14:35

Temat: Odp: Wpust do zoladka
Od: "Krzysztof Kurek" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert <r...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ngjva$rg$...@a...webcorp.com.pl...
> [...]
>
> --
> Pozdrawiam Robert
>
> Sformułowanie " niewydolność wpustu" jest uproszczeniem, prawdopodobnie
użytym przez lekarza dla bardziej obrazowego opisania choroby. Wpustu, a
raczej dolnego zwieracza przełyku, bo o to, jak się wydaje, chodzi, nie da
się naprawić farmakologicznie, można natomiast z lepszym lub gorszym
skutkiem leczyć zgagę, na którą się skarżysz ( innnymi słowy nie da się
wyleczyć tabletkami przyczyny choroby, ale można usunąć jej objawy ).
Obecnie stosuje się przede wszystkim leki z grupy t.zw. inhibitorów pompy
protonowej, które można brać przewlekle. Do niedawna modny był lek o nazwie
cisaprid, który "reguluje" perystaltykę przewodu pokarmowego - obecnie
wiadomo, że powinien być stosowany ostrożnie ze względu na działania
niepożądane.

Krzysztof Kurek

3. Data: 2000-08-18 07:35:08

Temat: Re: Wpust do zoladka
Od: "pacjent" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zgaga".
> Czy jest mozliwa farmakologiczna naprawa wpustu ?

Czesc
Chyba najpierw czeka cię konsultacja z gastroenterologiem. Pewnie znasz te
przyjemności jak gastroskopia, test ureazowy na helicobacter etc.
Spróbój może tak:
Metoclopramid przed posiłkiem,
Coś z inhibitorów pompy protonowej: najtańszy jest Polprazol, albo Prazol
(na receptę kosztuje ok.25 zł - 14 kapsułek) codziennie jedną to masz na 2
tyg.
Ciekaw jestem co bierzesz na zgagę. Ja swego czasu brałem Alugastrin i
Alusal, ale jak mi aluminium zaczęło brzęczeć w mózgu to odstawiłem ;)
>Potem śmigałem calcium carbonicum, ale dostawałem sraczki... pokombinuj
trochę...

4. Data: 2000-08-18 12:21:15

Od: o...@p...com (Jacek) szukaj wiadomości tego autora

"Robert" napisał(a):

> Mam niewydolnosc wpustu do zoladka, przez co czesto bywa, ze "piecze mnie
> zgaga".
> Czy jest mozliwa farmakologiczna naprawa wpustu ?

Pewnie masz całkiem zdrowy wpust tylko jesz takie swinstwa ktore powoduja zgage.
Napisz co jesz przez caly dzien (kiedy masz zgagę) a zobaczymy czy mam rację.
pozdrawiam.

Jacek.

Wysłano ze strony http://newsreader.linuxnews.pl/

5. Data: 2000-08-18 13:04:57

Od: "Robert" <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niewydolnosc wpustu zostala stwierdzona po gastroskopii, takze mysle, ze to
prawda. Obecnie jestem po kuracji Polprazol+Metronidazol i Gastro. Po
kuracji nie mialem zgagi. Teraz jednak wrocila.

--
Pozdrawiam Robert

Użytkownik Jacek <o...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8nj9nr$2cl7$...@e...ahoj.pl...

25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

6. Data: 2000-08-18 16:53:23

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert napisał(a):

> Niewydolnosc wpustu zostala stwierdzona po gastroskopii, takze mysle, ze to
> prawda. Obecnie jestem po kuracji Polprazol+Metronidazol i Gastro. Po
> kuracji nie mialem zgagi. Teraz jednak wrocila.

Zrób sobie USG woreczka żółciowego!...Może się okazać, że masz kamienie.
Btw: mnie po opreacji woreczka ( 10 lat) jeszcze ani razu zgaga nie męczyła,
nie używam co prawda ostrych przypraw ( nie lubię).

Pozdrawiam
----
Kaja

DO - rzeczywistość.