Wygłuszanie drzwi

1. Data: 2002-04-19 09:23:59

Temat: Wygłuszanie drzwi
Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Mam problem. W moim nowym mieszkaniu zamontowano metalowe drzwi
antywlamaniowe o podwyzszonej odpornosci ogniowej (wygladaja troche jak
drzwi w garazach podziemnych). Sa ciezkie i maja chyba z 7cm grubosci.
Problem polega na tym ze wszystko przez nie slychac Na korytarzu slychac jak
rozmawiam przez telefon, a w mieszkaniu rozmowy z korytarza.) Sasiadow
mieszkajacych obok, wyzej lub nizej nie slychac wogole.

Jak mozna je skutecznie wygluszyc?

Chcialbym je tez uszczelnic, bo kurz w nowym bloku wlazi wszedzie, nie
zadnego mam progu (korytarz jest rowno z podloga).

Pozdrawiam

Alex

1. Data: 2002-04-19 22:36:34

Temat: Re: Wygłuszanie drzwi
Od: Waldek Sadkowski <W...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Przy okazji: powiedz jakie to drzwi?

Waldek

1. Data: 2002-04-21 10:25:41

Od: "Stryjek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Można polepszyć izolacyjność akustyczną, ale na pewno problemu nie rozwiążesz w 100 %

Możesz użyć wełny skalnej z ozdobnym welonem jak np. Ventiterm Gulfibera ( jest
dostępna w różnych grubościach )
wełna powinna być jak najbardziej gęsta ( zbita ) możesz to przykleić są odpowiednie
kleje.
na zewnątrz możesz "walnąć":) jakąś tapicerkę.

Potrzebna będzie również uszczelka między drzwiami a futryną - to ważne ponieważ
futryna to też słaby punkt z punktu widzenia
akustyki.
Uszczelka może być gumowa.
To że nie masz progu to też problem, może by było warto pokusić się o instalacje
mimo wszystko.

Te zabiegi napewno znacznie poprawią izolacje akustyczną, jednak wiadomo ogólnie ze
najlepszymi rozwiązaniami są
tzw śluzy czyli drugie drzwi.
Nie muszą one spełniać atestów przeciwłamaniowych a w związku z tym nie być drogie.
Możesz kupić najprostrze dźwi, najlepiej z futryną drewnianą i samemu je zaadoptować
akustycznie według podanego wzoru.

Pozdrawiam
Piotrek
www.etnik.pl

1. Data: 2002-04-21 20:15:51

Od: Piotr <f...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to sytuacja dziwaczna. O izolacyjności akustycznej decyduje w pierwszym
rzędzie masa, a ta jest znaczna. Pozostają zatem dwie przyczyny: nieszczelność
(dźwięki przenikają przez szczeliny) lub efekty rezonansowe (blacha drga jak
membrana). Stawiałbym na nieszczelność. Znaczną poprawę może przynieść dobra
gumowa uszczelka (pamiętać o progu i zamkach - otwory na wylot). Szczelność
najłatwiej sprawdzić przy szybkim otwieraniu - da się wyczuć coś na kształt
zassania.
Piotr

1. Data: 2002-04-22 06:18:41

Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmm Mam mały problem bo nie wiem :), Jakies wloskie. Nie dostalem do nich
dokumentacji jest tylko jakas naklejka wewnatrz po wlosku (numer
certyfikatu).
Alex
Użytkownik "Waldek Sadkowski" <W...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3CC09BF2.BDCDAAAC@poczta.onet.pl...

1. Data: 2002-04-23 07:40:11

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Metis napisał(a):

> [...]
> drzwi w garazach podziemnych). Sa ciezkie i maja chyba z 7cm grubosci.
> Problem polega na tym ze wszystko przez nie slychac

Poszukaj w sklepach motoryzacyjnych samoprzylepnych mat wygłuszających,
używanych np. do wyciszania blach samochodów. Ma toto grubość paru mm i
kupuje się w arkuszach. Spróbowałbym okleić tym dzwi z obu stron. Od
zewnątrz można dać panele ścienne, aczkolwiek nie wiem, czy chciałbyś
cokolwiek wiercić dziury w dzwiach i mocować panele na wkręty. Można by
je spróbować kleić. Od wewnątrz "nieśmiertelna" tapicerka drzwiowa. Do
tego porządne uszczelnienie wszystkich szczelin.

P.J.

1. Data: 2002-04-27 14:19:43

Temat: Odp: Wygłuszanie drzwi
Od: "Delfinek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora