Wykład inauguracyjny

61. Data: 2003-07-11 06:55:51

Temat: Re: Wykład inauguracyjny
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message
news:bekrbr$782$2@nemesis.news.tpi.pl...

> totalnego
>
> Chodzi Ci o nazewnictwo?
> Mnie "mutant" kojarzy się z bajkami córki:-)))) ze Spidermanem i
> X-Menami:-)))) i raczej z tzw. krzyżowaniem. Dlatego wolę używać nowotwór,
> jako nowo stworzone.

> Co jest właściwsze dla odmiany? Nie wiem, nie jestem purystą językowym:-)

> Na potrzeby grupy możemy przyjąć, że mutant/mutacja - może żyć sam/sama
(jak
> odmiana albo Spiderman:-)), nowotwór natomiast nie może żyć (opuścić) bez
> organizmu "matecznego" (jak rak owsiankokomórkowy płuc).
> [...]

Wydawało mi się, że nie chodzi o to, co Ty wolisz, tylko o poprawność
nazewnictwa? Chyba w tych mądrych książkach, które niektórzy czytują, jest
to jakoś zdefiniowane, co jest co?

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Szelburg-Zarembina była jednak mniej groźna;-) I jest taka ładna bajka
"Ogród króla Marcina"...

62. Data: 2003-07-11 06:59:34

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> odcinkami
>
> Mogę spytać dlaczego tym razem nie podałeś źródła informacji? Już się
> przyzwyczaiłem:-)
> Pytanie nie jest bardzo podchwytliwe:-), tylko jakoś tak poczułem zapach
> gazety:-)))

Pisała o tym POLITYKA w artykule poświęconym Reeves'owi (Superman).

Majka

63. Data: 2003-07-11 08:28:01

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Wydawało mi się, że nie chodzi o to, co Ty wolisz, tylko o poprawność
> nazewnictwa? Chyba w tych mądrych książkach, które niektórzy czytują,
> jest to jakoś zdefiniowane, co jest co?

Biorac to scisle, to kazdy nowotwor powstaje w wyniku mutacji komorek, a
kazda mutacja jest w szerokim znaczeniu nowotworem.
Z tym, ze w potocznym polskim "nowotwor" uzywany jest najczesciej w
znaczeniu medycznym (zlosliwy albo nie - to juz inna sprawa) i najczesciej
kojarzony jest z nadmiernym przyrostem masy tkankowej (zaburzenia blokady
podzialow komorkowych). Uwzgledniajac pochodzenie slowa "nowotwor"
rozumowanie Piotra jest prawidlowe. Ale uwzgledniajac funkcjonowanie slowa
w jezyku polskim - nie jest.
A co do samodzielnego zycia mutantow - we Wro mozna obejrzec kilka pieknych
mutantow bezchlorofilowych, ktore moga funkcjonowac wylacznie dzieki
obecnym normalnym galeziom. Zreszta mysle, ze wiekszosc z nas, majacych w
uprawie pstre odmiany, widziala cale pedy calkowicie pozbawione chlorofilu.
Mutacja letalna dla organizmu, ale jesli dotyczy to tylko sektora, to
bedzie on karmiony przez pozostale czesci.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

64. Data: 2003-07-11 08:56:30

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:belnas$4i9$1@nemesis.news.tpi.pl Majka
<m...@z...szczecin.pl> napisał(a):

> Pisała o tym POLITYKA w artykule poœwięconym Reeves'owi (Superman).

Hejka. Jako źródło podające szczegóły terapii komórkami odbudowującymi
się jest wymieniony czerwcowy "Journal of the Royal Society of Medicine"
oraz wypowiedź dr Geoffrey'a Raisman'a w "Times'ie" z 19 czerwca br.
Pozdrawiam żurnalowo Ja...cki

65. Data: 2003-07-12 02:01:58

Temat: Odp: Wykład inauguracyjny
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> P.S. Szelburg-Zarembina była jednak mniej groźna;-) I jest taka ładna
bajka
> "Ogród króla Marcina"...

Oj, próbowałem i próbuję... Rhodochiton to przy tym pestka:-)))
Ale chyba przyjdzie czas:-) jak na Twojego wawrzynka:-)

Pozdrawiam
p...@r...pl

66. Data: 2003-07-12 02:02:05

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisała:

> Pisała o tym POLITYKA w artykule poświęconym Reeves'owi (Superman).

:-)Ale mam nosa!!!:-)))

Pozdrawiam
p...@r...pl

67. Data: 2003-07-12 07:21:34

Od: "Too Old" <jkch1@nie_chce_spamu_pnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadejszła wielkopomna chwila i
Agnieszka
Walesiak<a...@w...pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
,na co zmuszony jestem odpowiedzieć :

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał

> Ja tez nie :-)))

;-))) Dobre

Mnie zastanawia jedno - jeśli roślina nie jest organizmem to po cholerę te
komórki z sobą współpracują ?

Albo inaczej - jesli nie ma współdziałania na poziomie komórek ,a potem
tkanek i na końcu organów roslinnych to ja na miejscu takiej komórki
znalazłbym sobie drugą płci przeciwnej i szybciutkio opuścił tą macierzystą
bo tłoku to ja nie lubię,zrzeszeń także (dopuszczam zjazdy w Swędowie) .

pozdrawiam filozoficznie

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

68. Data: 2003-07-12 07:23:32

Od: "Too Old" <jkch1@nie_chce_spamu_pnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

,na co zmuszony jestem odpowiedzieć :

> Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał (...)
>
> Odpowiem ogolnie.

Agnieszko.
JA myślę,że Piotr CIę prowokuje - pisze pracę na temat roślin ,nie wie jak
udowodnić że są organizmami i dlatego rzuca takie tezy aby zebrać całą
śmietankę potem i nie wysilać się w myśleniu.

69. Data: 2003-07-13 09:32:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bekrbu$782$7@nemesis.news.tpi.pl Piotr
Siciarski<p...@r...pl> napisał(a):

> :-)
> P.S.2. O klonowaniu owcy pisaliśmy z Michałem, _tylko_ k.jajowa jest
> w stanie odtworzyć cały organizm.

Hejka. Zaś komórki macierzyste umieszczone na specjalnej pożywce tworzą
komórki jajowe. Zespół amerykańskich i francuskich naukowców w publikacji
zamieszczonej na stronach internetowych "Science" donosi o wyhodowaniu nie
tylko komórek jajowych, ale również struktur przypominajacych pęcherzyki
jajników oraz blastocystę.
Pozdrawiam z przebłyskami Ja...cki

70. Data: 2003-07-13 16:59:34

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Too Old <jkch1@nie_chce_spamu_pnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> [...]
> udowodnić że są organizmami i dlatego rzuca takie tezy aby zebrać całą
> śmietankę potem i nie wysilać się w myśleniu.

A widziałeś tu gdzieś śmietankę?
Ja jeszcze nie:-)

Pozdrawiam
p...@r...pl

Winogron czy winorośl?
Żarniowiec
Jak zacząć?
Nasionka
Dyniowate ... kiedy arbuz jest dojrzały i gotowy do zbioru?