Wysoka Bilirubina ??

1. Data: 2002-12-09 18:47:18

Temat: Wysoka Bilirubina ??
Od: "-Alamo-" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
w ostatnim badaniu krwi wyszedł mi wysoki poziom Bilirubiny.
Mam 1,97 a norma to poniżej 1,2 mg/dl
Czy możecie mi powiedzieć: czego efektem jest taki wynik
i jaki może być skutek....
:-)
Dzięki

2. Data: 2002-12-10 10:45:37

Temat: Odp: Wysoka Bilirubina ??
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam 1,97 a norma to poniżej 1,2 mg/dl

Podajesz taką normę, czyli masz na myśli bilirubinę całkowitą, tak zakładam
;-)
Przy nieprawidłowym pobraniu krwi (jeśli zajdzie hemoliza) wynik będzie
zawyżony. Warto powtórzyć badanie.
Fizjologicznie poziom bilir. może być podwyższony w ciąży i u noworodków.
Patologicznie- przy żółtaczkach i hemolizie wewnątrznaczyniowej.
Kasia

3. Data: 2002-12-10 10:55:45

Temat: Re: Wysoka Bilirubina ??
Od: "-Alamo-" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mysza" <m...@w...pl> napisała...
> [...]
> Fizjologicznie poziom bilir. może być podwyższony w ciąży i u noworodków.
> Patologicznie- przy żółtaczkach i hemolizie wewnątrznaczyniowej.

To już jest powtórka.
Przed miesiącem była 1,91.
Mam powód do zmatrwienia??
Dzięki za odpowiedź.
:-)

4. Data: 2002-12-10 10:58:19

Od: "-Alamo-" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może powinienem dodać, że rok temu złamałem rękę i cały czas noszę dwie
blaszki ....
Planowane usuwanie ok. marca - kwietnia 2003.
:-)

5. Data: 2002-12-10 11:05:32

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To już jest powtórka.
> Przed miesiącem była 1,91.
> Mam powód do zmatrwienia??

Hmmm...no nie wiem. A nie byłeś/aś z tym wynikiem u lekarza?? Nic więcej o
Tobie nie wiem, poza tym wynikiem ;-) Może masz jakieś inne dolegliwości,
warto odwiedzić lekarza.
Kasia

6. Data: 2002-12-10 11:17:40

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze, że o tym napisałeś ;-)
Przy uszkodzeniach mięśni szkieletowych wzrasta stężenie mioglobiny (białko
występujące w m.prążkowanych serca i m.szkieletowych). A z kolei mioglobina
jest dodatkowym źródłem bilirubiny. Wygląda na to, że stąd ten podwyższony
wynik.
Kasia

7. Data: 2002-12-10 11:29:06

Od: "-Alamo-" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mysza" <m...@w...pl> napisała...
Dzięki za opinię!
To miłe - taka rzeczowa argumentacja ;-)
Jak byś skomentowała następujące wyniki Lipidogramu:
(zrobione w odstępie miesiąca dość stanowczej diety.)
1. CHOL całkowity 244 - 225
2. 3GLIC 217 - 141
3. HDL 36 - 37

Czy jeśli zachowam taką dietę to CHL ma szansę obniżyć się jeszcze??
:-)

8. Data: 2002-12-10 11:45:09

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. CHOL całkowity 244 - 225
Ładnie spada. Pożadana wartość to <200. 200-250 uznaje się za wartości
graniczne. Różnie bywa z tą normą, co laboratorium to inna ;-)

> 2. 3GLIC 217 - 141
Są już w normie (ok.50-180). Warto jeszcze troszkę obniżyć ;-)

> 3. HDL 36 - 37
Mieścisz się w dolnej granicy dla mężczyzn.

> Czy jeśli zachowam taką dietę to CHL ma szansę obniżyć się jeszcze??
> :-)
Widać wyraźną poprawę. Chyba warto jeszcze pomęczyć się z tą dietą...pod
warunkiem, że jest rozsądna ;-)
Kasia

Bac sie, czy nie? (ginekologiczne)
Dentysta - Gdynia