Żeberka

1. Data: 2001-09-15 10:34:17

Temat: Żeberka
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamarzyły mi się żeberka ze śliwkami, ale gdzieś wsiałem przepis.
Pomożecie? :-)))
pozdr.Alex

1. Data: 2001-09-15 17:24:13

Temat: Odp: Żeberka
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> napisał w
wiadomości
a.pl...
> Zamarzyły mi się żeberka ze śliwkami, ale gdzieś wsiałem
przepis.
> Pomożecie? :-)))
> pozdr.Alex
> Naprawdę nikt nie wie??
czy jestem zablokowany ??? :-(((
pozdr.Alex

1. Data: 2001-09-15 17:50:51

Temat: Re: Żeberka
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

--
Niesz !
Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> a écrit dans le message :
5...@a...starogard.dialup.inetia.pl...

> Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> napisał w
> [...]
Przysiegam, ze nie umiem !

Ale schab ze sliwkami znam...

Ewcia

ps. fakt, ze cicho tutaj...

1. Data: 2001-09-16 07:04:00

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@a...starogard.dialup.in
etia.pl...
> Zamarzyły mi się żeberka ze śliwkami, ale gdzieś wsiałem przepis.
> Pomożecie? :-)))
> pozdr.Alex

zeberka, jak zeberka, obsmazasz na patelni( mozna oproszyc maka do
obsmazenia), wrzucasz do garnka , zalewasz odrobina wody , ktora zalales
patelnie aby zebrac kolor zrumienienia( od tego bedzie zalezl kolor sosu),
dorzucasz pokrojona w polplasterki cebulke ( ona ma sie rozplynac podczas
duszenia , troche vegety, listek laurowy, pieprz, ja jeszcze dodaje do sosu
male plasterki marchewki- kilka plasterkow na 4 czesci) ladnie potem na
ziemniakach w sosie to wyglada.....i dusze.Mozna jeszcze doprawic wedlug
uznania, np majerankiem. Ja to robie w cisnieniowym garnku wiec u mnie nie
trwa to dlugo. Jak gotowe, to zawieszam sos lyzka maki rozmieszanej odrobina
wody ( aby sie dalo wlac) ,zagotowac i juz. A jak ze sliwkami - to moze masz
na mysli suszone, ale chyba nie za duzo, do zupelnie zmieni smak
sosu.Wrzucasz do duszenia -- tak na chlopski rozum, bo ja ze sliwkami nigdy
nie robie. W podobny sposob robie plastry schabu w sosie ( super pycha),
gulasz czy zrazy zawijane.Wszystko to sie nazywa w sosie wlasnym.

Jola
L-L

1. Data: 2001-09-17 11:27:08

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> wrote in message
a.pl...

> Koniec końców zrobiłem tak:
3-4 ząbki czosnku wycisnąłem i utarłem z solą,
kminkiem oraz imbirem, dodałem 2-3 łyżki octu balsamicznego, sosu
sojowego i oliwy. Wysmarowałem pokrojone żeberka i ułożyłem w
szklanej brytfannie na
cienkiej warstwie posiekanej cebuli i śliwek suszonych,
zamknąłem to w "foliowy piekarnik" i piekłem ok 90min.
Do sosu, który "puściły" żeberka dolałem troszkę wody
i mąki, coby zagęścić. Wyszło palce lizać! :-)))
pozdr.Alex

1. Data: 2001-09-17 11:35:33

Od: "Vefour" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm .. tak sobie kombinuje, ze zamarynowalbym w sosie ze sliwek (niezle s
achinskie w supermarketach), chyba z octem ryzowym. Potem bym zgrilowal,
ewentulanie wpychajac suszone sliwki w mieso.Alternatywa jest sos ze
sliwek.... Ot, eksperymenta - mozna tez udusic, jak chce Jola, ale chyba
wtedy bez marchewki i ostroznie z ziolami.

V.

Kurki
OT. Cos zre moje posty
Kuchenne strony domowe