Odp: Zmiana osobowości

1. Data: 1999-12-31 00:02:28

Temat: Odp: Zmiana osobowości
Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Machalas:
> Czy można CAŁKOWICIE zmienić człowieka?

Ja mysle ze chyba mozna sie zmienic o tyle o ile odkryjemy w sobie jakies
nowe, niewykorzystywane wczesniej powiedzialbym 'wlasciwosci', ale to
niezbyt odpowiednie slowo. Chodzi o poznawanie i odkrywanie siebie dla
siebie i innych.
Takie mam (od pewnego czasu) silne przeswiadczenie ze wszystko co nowe i
sprawia nam przyjemnosc (zwlascza) jest w naszym 'wnetrzu'.

Oczywiscie mozna 'wykrzywic' jakos tam swoja predyspozycje albo talent
(szeroko rozumiany), ale chyba zawsze sie potem zaluje czasu, energii, pracy
i skutkow takiego 'tlamszenia' osobowosci.
Dobrym przykladem sa informacje jakie dochodza do nas z krajow 'wysoko
rozwinietych' - tam rodzice pracuja z reguly nad 'odkrywaniem' w dzieciach
talentow i rzadkich niekiedy cech traktujac psychike mlodego czlowieka jako
'kapital zyciowy', dar itp

Pozdrawiam.
--
Czarek