alergia? astma??

11. Data: 2002-09-21 09:18:22

Temat: Re: alergia? astma??
Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Sep 2002 17:16:11 +0200, "max" <d...@p...onet.pl>
wrote:

>Mozliwe, to znaczy, taka teze ( ze to astma ) postawila pani alergolog. Na
>pewno wplynelo na to zapalenie zatok, jakie sie przyplatalo w zwiazku z
>zatkanym przez alergie nosem i infekcja zlapana na basenie na wiosne.

na pewno to nie wiadomo, ale prawda jest ze zapalenie zatok moze
wspolistniec albo byc powodem zaostrzen astmy czy wrecz wywolac
astme. Z innych chorob - pozornie niezwiazana choroba refluksowa
przelyku, wszelkie ogniska ukrytych infekcji.

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
http://www.am.torun.pl/~pekasz

12. Data: 2002-09-21 09:18:35

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Sep 2002 10:35:05 +0200, "kadet Janusz Wu"
<janwar_anty@spam_@poczta.onet.pl> wrote:

>to spróbuj go zdobyć. Nazywa się - xolair. Możesz przeczytać o nim tutaj:
>http://wprost.wp.pl//index.html/v%3F_hd_=1/http://t
ygodnik.wprost.pl/index.php3?dzial=2&art=13518
>tutaj:
>http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010515/
nauka/nauka_a_2.html
>i tutaj:
>http://www.gene.com/gene/pipeline/status/opportunis
tic/xolair/index.jsp

a propos panownie z mediow znow dali d.... Lek jest znany od trzech co
najmniej lat. (przynajmniej ja tyle go znam). Do tej pory byl
stosowany
w ramach badan klinicznych. (nie wiem czy polskie
kliniki uczestniczyly w tych badaniach )
Jak widac ww. gazety maja tak dobrych redaktorow, ze
robia sensacje ale nie z tego co trzeba ani tez nie w odpowiednim
czasie. Widac, ze nasi redaktorzy nadaja sie tylko do robienia
sensacji na tematy medycyna-firmy pogrzebowe - to im wychodzi
Co wiecej lek moze byc bardzo pomocny ale nie jest
to "pacaneum" na wszystko. No coz jak widac panowie redaktorzy
sobie nie radza. Ach i kadecie nie namawiaj kogos na zdobywanie
leku "na sile" bo to pachnie kryptoreklama a jak napisalem lek
ten ma swoje okreslone wskazania wynikajace z jego mechanizmu
dzialania i nie w kazdym przypadku astmy bedzie sie nadawal.
Poza tym nie wiadomo czy oprocz dzialania objawowego
anty-IgE beda dzialac takze na inne wazne mechanizmy w astmie
to znaczy na remodeling sciany oskrzeli - na razie nie ma na to
dowodow.

P.

13. Data: 2002-09-21 13:44:41

Od: "Arkadiusz Kozieł" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> anty-IgE beda dzialac takze na inne wazne mechanizmy w astmie
> to znaczy na remodeling sciany oskrzeli - na razie nie ma na to

Szczeponka ta była testowana w Bydgoszczy w 1996 roku u pana
prof Romańskiego..........(byłem osobiście na spotkaniu)
wówczas dawkowanie było trochę inne............3 kolejne zastrzyki
przeciwciał i .............200 dni bez rozpadów komórek tucznych.......:-)
Dopiero po 200 dnia poziom anty IgE spadał na tyle by pojawiały
się znaczące ilosci mediatorów..........
Wówczas był to projekt uniwesytetu Southhampton?.......
Wyniki były rewelacyjne............ Przegladałem dokumentację
tego projektu.........

pozdrawiam
Arek

14. Data: 2002-09-21 18:03:00

Temat: Odp: alergia? astma??
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> anty-IgE beda dzialac takze na inne wazne mechanizmy w astmie
> to znaczy na remodeling sciany oskrzeli - na razie nie ma na to

\

A w takim razie w jaki sposob ukierunkowac pania alergolog, aby mi
ewentualnie ten lek podsunela? To znaczy, jakie badania nalezy wykonac aby
dowiedziec sie czy ja kwalifikuje sie do leczenia tym lekiem czy tez nie?
Czy laczenie tego leku z obecnie stosowanymi sereventem i fliksotidem (ktore
o ile dobrze pamietam wlasnie zapobiegaja remodellingowi scian oskrzeli)
jest stosowane???

15. Data: 2002-09-21 19:30:20

Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...man.torun.pl...

> [...]
> astme. Z innych chorob - pozornie niezwiazana choroba refluksowa
> przelyku, wszelkie ogniska ukrytych infekcji.

Witam, ( tak wogole to ja, autor watku, tyle ze pisze z inego konta z domu)
Istotnie, mam tez niedomykajacy sie wpust zoladka, i w efekcie tzw, "zgage".
Czy mam rozumiec ze ona moze byc przyczyna astmy? badz tez jej zaostrzenia??
Rozumiem wiec ze w tej sytuacji powinienem odwiedzic gastrologa, by jakos
zaleczyc ten problem, alergologa by modyfikowac leczenie alergii, oraz
kontynuowac wizyty u laryngologa by zwalczyc problemy z zatokami?
Cholera, widzialem w zyciu wiecej lekarzy niz 10 losowo wybranycch znajomych
:(
Ale trudno.
Tak generalnie, dziekuje wszystkim za odzew, dowiedzialem sie juz 2
istotnych informacji, jedna to ten nowy lek, a druga o innych potencjalnych
przyczynach mojej choroby.
Szkoda tylko, ze zdobywanie tej wiedzy idzie ciezko. Jakos kilku roznym
alergologom nie przyszlo do glowy wspomniec mi chocby o tym refluksie :(

TERMOMETRY CYFROWE ZA DARMO!!!
RU-486-jak i za ile?
[ot] ROT13
doplata do plomb