Odp: byc soba

Data: 2000-04-23 12:51:46
Temat: Odp: byc soba
Od: "TRABUL" <9...@p...onet.pl>

Użytkownik Mash <k...@m...phs.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@m...phs.pl...
TRABUL wrote:

> Bardzo ciekawy, refleksyjny tekst !
> Wydaje mi sie jednak, ze jest to tylko "szansa bycia soba", niektorzy
ludzie
> choc chca nie potrafi tego odnalezc, poniewaz juz zbyt daleko posuneli sie
> autodestrukcji i refleksja jezeli wogole przychodzi, to przychodzi zbyt
pozno,
> inni zyjacy w zludnym swiecie nieswiadomosci, nigdy nie beda skloni do
> odnalezienia wolnej od wszelkiej odmiany neurotyzmu "szansy bycia soba",
> poniewaz zycie nigdy ich do tego nie zmusi, i utwierdzeni w slusznosci
swoich
> [...]

"Rabbi Zusja uczyl:
Bog rzekl do Abrachama:
<<Wyjdz z twojej ziemi rodzinnej
i z domu twego ojca
do kraju, ktory ci ukaze>>.

Bog mowi do czlowieka:
Przede wszystkim wyjdz z twojego kraju,
z ciemnosci, ktora sam sie okryles.
Potem - z twojego miejsca urodzenia
-z ciemnosci, ktora okryla cie twoja matka.
Potem - z domu twojego ojca
- z ciemnosci, ktora okryl cie twoj ojciec.
Dopiero potem mozesz isc do kraju,
ktory ci ukarze".

Opowiesci chasydow,tlum. P. Hertz

POZDRAWIAM