ciasto bananowe Magdy Basset

1. Data: 2001-03-01 13:35:36

Temat: ciasto bananowe Magdy Basset
Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba jestem jedyną osobą na grupie której to ciasto się nie udało:(
dlaczego?:(
Asia

1. Data: 2001-03-01 13:41:34

Temat: Re: ciasto bananowe Magdy Basset
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asias <a...@p...onet.pl> wrote in message news:97lj7j$ssr$1@news.onet.pl...
> chyba jestem jedyną osobą na grupie której to ciasto się nie udało:(
> dlaczego?:(
a co sie stalo? nie wyroslo? zakalec? niedobre?
asia

1. Data: 2001-03-01 14:19:59

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <e...@a...com.pl> wrote in message news:97lkqh$jhi$1@news.tpi.pl...
> Tez mi nie wyszlo ale okazalo sie ze nie mialam ciasta Magdy Basset tylko
> jakies inne. Tak sie cieszyalm ze zrobie cos nowego ze nawet nie zwrocilam
> uwagi na roznice w przepisie. Ten moj troche sie roznil w
> kladzie( dodatkowo proszek do pieczenia, margaryna zamiast oleju) i co
> gorsza ze piecze sie ponad 90 min. ( ja trzymalam 1h15min)
> Wyszedl mi zaklalec. Coz.Sprobuje jeszcze jesli tylko rodzinka da mi
> szanse:)
Ja pieklam ciasto wg przepisy MBassett, udalo sie. Proszek jest konieczny,
bo to ciasto jest ciezkie i wilgotne. Czy w Twoim przepisie nie bylo mowy o
proszku lub sodzie?
Piecze sie dluuuugo, ja pieklam 90 min, troszke sie z gory przypieklo, ale
bylo pycha. Sprobuj jeszcze raz.
Asia

1. Data: 2001-03-01 14:30:00

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciasto wychodzi
- trzeba je tylko piec w takiej temp. jak podano w przepisie /ja
pieklem w takim starym piekarniku co mocno grzeje i tez obawialem sie ze
nie wyjdzie- wylaczajac i wlaczajac grzanie w koncu mi wyszlo/

1. Data: 2001-03-01 14:37:43

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <e...@a...com.pl> wrote in message news:97lmav$ovi$1@news.tpi.pl...

> Byla soda (1 lyzeczka)
Maluuuuuuutko... jak na moj gust

> Chyba jeszcze raz sprobuje ale powiedz mi czy bylo cale puszyste. Bo jak
> drugi raz mi wyjdzie takie wilgotne to mnie rodzina z kuchni wyrzuci:)
Bylo puszyste, ale wilgotne, zakalca ani sladu. Zrob z przepisu MagdyB.
asia

1. Data: 2001-03-01 14:38:30

Temat: Odp: ciasto bananowe Magdy Basset
Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> Asias <a...@p...onet.pl> wrote in message news:97lj7j$ssr$1@news.onet
.pl...
> a co sie stalo? nie wyroslo? zakalec? niedobre?
> asia

wcale nie było puszyste, po przekrojeniu wyglądało jakby ktoś je wstawił do
namoknięcia w basenie:(
klapnięte, ubite. przepis był "ten", piekłam w dobrym piekarniku i tempe
raturze, nie wiem o co chodzi:(
Asias

1. Data: 2001-03-01 15:33:11

Od: "Ewa" <e...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proszku lub sodzie?
> Piecze sie dluuuugo, ja pieklam 90 min, troszke sie z gory przypieklo, ale

Byla soda (1 lyzeczka)

1. Data: 2001-03-01 19:12:50

Temat: Oficjalne Ciasto Bananowe MB
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Sadzac po dyskusji tu sie toczacej na temat mojego ciasta stwierdzilam,
ze jest kilka przepisow - ktos musial podac czyjes inne jako moje, albo
ja wyslalam komus na priva stary przepis.

Wszystkich, ktorym nie wyszlo to ciasto, serdecznie przepraszam. Dla
wyjasnienia sprawy podaje przepis, ktory ja uzywam, z mojej ksiazki, i
to chyba wlasnie ten przepis, za ktory dostalam te wszystkie mile slowa.

Ciasto Bananowe Magdaleny Bassett

110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka,
ubijac 1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera.
Ubijac 1
minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma wystarczajaco
sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka, przelac
do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie opadaja
na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo dojrzale,
mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo sie obieraja po
zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
Magdalena Bassett
(C)Copyright 2001 All rights reserved

1. Data: 2001-03-02 10:47:20

Od: "Ania S." <A...@p...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kw <k...@a...wbc.lublin.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...wbc.lublin.pl...
> [...]
> pieklem w takim starym piekarniku co mocno grzeje i tez obawialem sie ze
> nie wyjdzie- wylaczajac i wlaczajac grzanie w koncu mi wyszlo/

Ja upieklam to ciasto w prodizu. Poniewaz temperatura jest wyzsza
pieklam ok. 1h 10 min. Wyszlo wysmienite. Jak stwierdzila rodzinka
wreszcie cos innego.

Ania S.

Ciasto - dla Magdy Bassett i nie tylko
Witajcie