co upiec??

1. Data: 2003-09-16 08:56:44

Temat: co upiec??
Od: "Urszula" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W domu mam full jabłek i gruszek, proszę o jakiś prosty sprawdzony przepis
na ciasto, co by było dobre i zakalec nie wyszedł :)
Pozdrówka :)

1. Data: 2003-09-16 09:17:32

Temat: Re: co upiec?? szarlotke!
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W domu mam full jabłek i gruszek, proszę o jakiś prosty sprawdzony przepis
> na ciasto, co by było dobre i zakalec nie wyszedł :)

oo... wczoraj powaliłam rodzinę. I siebie też. Zrobiłam tak:

blacha z wysokim brzegiem, wykładamy papierem do pieczenia.Robimy kruche
ciasto:

35 dag mąki pszennej (albo lepiej 15 dag mąki razowej i 20 dag mąki
pszennej)

10 dag cukru

10 dag masła z lodówki

1 jajko

1 paczka proszku do pieczenia

Mąkę wsypać do makutry, posiekać w niej masło na jak najmniejsze kawałki.
Jajko ubić na pianę z cukrem. Dodać to do mąki wraz z resztą składników.
Najpierw wymieszać nożem lub łyżką, a dopiero na koniec szybko zagnieść na w
miarę jednolitą masę.

blachę wyklejamy ciastem (nie robić "brzegów", tylko spód) Pieczemy w 220 st
C az ciasto zbrazowieje.

Jabłka obrałam ze skórki (bo miały wstrętną, zwykle tego nie robię.)
Wszystkie, chyba ze 3 kg. Wrzuciłam do robota i posiekałam take... paseczki.
No w każdym razie ciut dowy do Garnka, jabłka do garnka, do tego sok z pół
cytryny i troche cukru , tak do smaku. To zależy, jakie jabłka. I
gotujemy/smazymy aż sok odparuje i będzie elegancka papka, ale nie mokra!
Gruszki (mniej niz jablek) w małe kawałeczki (najlepiej by były prawie
rozpackane - takie miekkie) i wrzucamy do jablek. trochę pozwalamy im
zmięknąć, dodajemy łyżeczkę zynamonu, mieszamy.

Na spód (najlepiej gorący) wrzucamy cały farsz (najlepiej gorący) ,
rozmarowujemy równomiernie i do piekarnika. Na tyle, by góra (czyli farsz)
się lekko zapiekła - czyli wyschła i leciutko w niektorych miejscach
zarumieniła.

Pycha!!!! Szarlotka z nuta cynamonu z posmakiem gruszek w tle. Cos
fantastycznego.
A samo ciasto... a, co ja bede mowic. kazdy kto sprobowal uznal, ze maka
razowa to jest to! :)

oczywiscie swietne z bita smietana. :)

pozdrawiam
Sasannka

http://sasannka.xpect.pl

1. Data: 2003-09-16 09:27:44

Temat: Re: co upiec??
Od: "Muad Dibb" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Urszula" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> W domu mam full jabłek i gruszek, proszę o jakiś prosty sprawdzony przepis
> na ciasto, co by było dobre i zakalec nie wyszedł :)
> Pozdrówka :)

Witaj,

podaję nowy, sprawdzony podczas tego weekendu, przepis na ciacho
jabłkowo-kokosowe -PYCHA. Smakuje i wygląda świetnie. U mnie blaszka zeszła
momentalnie. Oto przepis:

Ciasto jabłkowo-kokosowe

Składniki:
1 kostka margaryny (ja preferuję Kasię, ale może być oczywiście każda insza)
4 łyżki kakao
2 szklanki + 3 łyżki cukru
5 żółtek
2 szklanki mąki
3/4 szklanki kwaśnego mleka
1 łyżeczka sody
1 kg jabłek
3 łyżki wody
5 białek
20 dag wiórków kokosowych

Jabłka obrać, pokroić w plasterki. Dodać wodę i 3 łyżki cukru, po czym dusić
na małym ogniu aż się rozpadną. Przestudzić.
Margarynę utrzeć ze szklanką cukru i żółtkami. Dodać przesiane i wymieszane
ze sobą mąkę, kakao i sodę. Na końcu wlać mleko.
Białka ubić na sztywno, dodać resztę cukru i ubijać, aż cukier się rozpuści.
Dodać wiórki i wymieszać.

Na prostokątną blaszkę wylać ciasto, na nie wyłożyć jabłka i zalać to
wszystko piana wiórkową.
Piec 40 minut w temp. 190-200 stopni C.

Na upieczonym cieście zrobić polewą czekoladową wymyślne "esy-floresy" i
posypać dla ozdoby wiórkami kokosowymi.

Mam nadzieję, że będziesz miała okazję wypróbować ten przepis, a przede
wszystkim, że ciasto będzie Tobie smakować tak jak mi :-)

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-09-16 10:08:10

Temat: Odp: co upiec?? szarlotke!
Od: "Margarett" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 35 dag mąki pszennej (albo lepiej 15 dag mąki razowej i 20 dag mąki
> pszennej)

a gdzie by tu dostać mąkę razową (mieszkam w Wawie...) ??

Margarett

1. Data: 2003-09-16 10:21:19

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a gdzie by tu dostać mąkę razową (mieszkam w Wawie...) ??

w sklepach ze zdrową zywnoscia, chyba też dostępna w sueprmarketach. Z
pewności a w BOMI znajdziesz - ja tam głównie kupuję. Moze też jakieś
sklepiki z ziołami. :)

(i właściwie bez różnicy czy to gryczana czy pszenna... ;) )

Sasanka

1. Data: 2003-09-16 11:15:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W domu mam full jabłek