Odp: gnijący kaktus

1. Data: 2000-02-17 21:28:20

Temat: Odp: gnijący kaktus
Od: "Tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To masz problem. Z doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że trudno coś tu
zrobić. Może to być wirus lub grzyb. Odizoluj go od reszty. Raczej
umiarkowanie z wodą. Reszta w normie. Obserwuj co się dzieje. Jeśli jest
kaktusem cienkim, kolumnowym, można by go obciąć i ukorzenić od nowa, lecz
innym przypadku gdy wszystko zawiedzie możesz go zaszczepić, choć to też
jest ryzykowne i nie zawsze skutkuje.
Niestety takie rzeczy mi się też zdarzały i najczęściej kończyło to się
śmiercią.
Może ktoś ma inne doświadczenia, chętnie się czegoś dowiem.

Tom
t...@p...onet.pl

1. Data: 2000-02-18 18:05:22

Temat: ukorzeniacz 2
Od: "Monika" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ponownie mam problem z ukorzeniaczem, z tym, że już udało mi się zdobyć
ulotkę ze sposobem stosowania, ale jest ona dla mnie- jako dla laika- mało
czytelna. :>( Chcę się upewnić, czy dobrze zrozumiałam, bo żal byłoby
stracić roślinkę.....Jest napisane tak :Sadzonki zanurzać do głębokości min.
0,5cm w preparacie umieszczonym w płytkim naczyniu. Jeżeli na sadzonkę
nabierze się zbyt dużo preparatu, nadmiar należy otrząsnąć. I to wszystko.
Czyli mam do pojemnika nasypać warstwę tego proszku, umieścić tam pniaczki
draceny i czekać na rezultat? Bez wody? Wybaczcie może śmieszne dla was
pytanie, ale dla mnie to naprawdę dziwne i boję się,że kwiat uschnie. I
gdzie postawić toto? Czy ważne jest odpowiednie oświetlenie?
Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2000-02-18 18:54:20

Temat: Odp: ukorzeniacz 2
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> draceny i czekać na rezultat?

:-))
To faktycznie zabawne, co piszesz, nie obraz sie, ale jesli wrocisz do tego
listu za tydzien, to pewno tez dojdziesz do takiego wniosku.
Z tym zanurzeniem chodzi o to, zeby zanurzyc w ukorzeniaczu i potem taka
"ubrudzona" sadzonke normalnie wsadzic do ziemi. Ukorzenia sie innymi slowy
calkiem klasycznie. Pomaga sie tylko calemu procesowi przez zastosowanie
pewnych aktywnych biologicznie substancji, ktore w miejscu "ubrudzenia"
stymuluja wzrost korzeni.
Wsadzanie do wody po zamoczeniu w ukorzeniaczu ma nieco mniej sensu, bo
wyplukujesz ukorzeniacz. Mozna sprobowac eksperymentalnej metody i rozpuscic
ukorzeniacz w wodzie a potem wsadzic w to sadzonke draceny. Tej metody nie
probowalem, zatem nie gwarantuje, ze dziala.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-02-21 00:21:15

Od: "Witold Jan Pepłowski" <_...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:-)))

wtykasz suchą(najwyżej lekko!!! wilgotną) sadzonkę do ukorzeniacza
(analogicznie jak przy wyjadaniu palcem cukru z cukierniczki ) tak żeby
końcówka(kilka cm) sadzonki była "oprószona" ukorzeniaczem(jak palec
cukrem). Taką na końcu omączoną sadzonkę otrząsasz trochę, żeby nadmiar
ukorzeniacza odleciał (żeby cukier nie spadł na obrus) i wsadzasz do
doniczki z ziemią(do buzi). W ziemi dobrze jest zrobić palcem dziurkę, żeby
nie zetrzeć ukorzeniacza z sadzonki przy wsadzaniu do ziemi. Podlać.
:-))))))))))))))))))))))))
nie obraź się za moje dowcipkowanie i baw się dobrze przy ukorzenianiu

Pozdrówka
Witold Jan Pepłowski

1. Data: 2000-02-21 16:13:09

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Witold Jan Pepłowski <_...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:%x%r4.17966$G...@n...tpnet.pl...
> :-)))

W ziemi dobrze jest zrobić palcem dziurkę, żeby
> nie zetrzeć ukorzeniacza z sadzonki przy wsadzaniu do ziemi. Podlać

Nałożyć na całość plastikowy, przezroczysty worek, by zwiększyć wilgotność
powietrza wokół sadzonki.
Następnie bardzo porządnie umyć ręce bądź całą zabawę przeprowadzać w
rękawiczkach.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-24 08:49:55

Temat: Re: ukorzeniacz 2
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:wzgr4.12673$G...@n...tpnet.pl...
Mozna sprobowac eksperymentalnej metody i rozpuscic
> ukorzeniacz w wodzie a potem wsadzic w to sadzonke draceny. Tej metody nie
> probowalem, zatem nie gwarantuje, ze dziala.

Działa w przypadku sadzonek winorośli. Sprawdziłam osobiście.

--
Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg

gnijący kaktus