golabki

1. Data: 2000-03-03 16:38:28

Temat: golabki
Od: "Zalewscy" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co robic, aby w trakcie zawijania farszu w liscie kapusty
nie parzyc sobie palcow? Bo rozumiem, ze bez kontaktu
kapusty z goraca woda nie mozna "zmusic" jej do
elatycznosci.
Ula

1. Data: 2000-03-03 17:44:05

Temat: Odp: golabki
Od: "Marek Lang" <M...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zalewscy <u...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8URv4.27275$W...@n...tpnet.pl...
> [...]
> nie parzyc sobie palcow? Bo rozumiem, ze bez kontaktu
> kapusty z goraca woda nie mozna "zmusic" jej do

Ostudzić kapustę...

Marek

1. Data: 2000-03-03 20:53:10

Temat: Re: golabki
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mama zagladala mi przez ramie, gdy czytalam ten post i mam gotowa odpowiedz
( ja z tradycyjnej kuchni jestem noga, przy mamie nie wytrzymuje konkurencji
:-)) Ona robi to tak, ze wklada cala kapuste (ale z wycietym glabem) do
wrzatku, czeka az liscie z wierzchu sie sparza (robia sie wtedy takie jakby
lekko szkliste) wtedy odrywa te z wierzchu i odklada, czeka na nastepne,
odrywa i odklada itd, dopoki nie obierze calej kapusty. W tym czasie
wszystkie odlozone liscie zdaza juz wystygnac a nie traca elastycznosci. A
przy okazji maly "tip". W mojej rodzinie tworczo wykorzystujemy idee "dolmy"
(czyli takich orientalno-arabsko-greckich golabkow) w ten sposob, ze skoro
nie mamy dostepu do lisci winorgon, ani do baraniny to chociaz przypraw
typowych dla dolmy sobie nie zalujemy - do farszu ryzowo-miesnego dodajemy
sporo bazylii, estragonu i czosnku. Reszta tradycyjnie. Smakuje na prawde o
niebo lepiej.
Herbatka (nie-entuzjastka golabkow)

1. Data: 2000-03-03 21:18:01

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Jesli temat golabki to dodam, ze u mnie w domu golabki sa bez ryzu, do ktorego
nie mam zbyt przyjaznego stosunku.
Co do przypraw i ziolek, to wszysko co fantazja kulinarna przyniesie.
Sos to oczywiscie sos pomidorowy, czasami ze swiezych pomidorow a czasem z
koncentratu.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-03-03 22:00:11

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Powinienem dodac, ze nasze golabki sa zawsze w lisciach z wloskiej kapusty.

Slav

1. Data: 2000-03-06 17:05:39

Od: Agnieszka Lichanska <A...@q...ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

Po sparzeniu kapuste najlepiej odcedzic na durszlaku az ostygnie. Naogol
nie trwa to zbyt dlugo.

Agnieszka

1. Data: 2000-03-07 07:07:51

Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze robie tak jak jest napisane w tym poscie, ale czasmi doprowadza mnie
to do szweskiej pasji. Kiedy mam zamiar zrobic duzo golabkow (a musze dodac,
ze moj maz je kocha i musze robic ich duzo!) strasznie mecze sie z ta duza
kapusta w garnku. Poniewaz, ze by kapusta dobrze sie sparzyla staram sie ja
przekrecac, a nie jestem duza osobka i mam jednak z tym klopotu. Gdy jest
maz to mi pomaga, ale czasami chce mu zrobic niespodzianke i konczy sie tym,
ze golabki sa a ja jestem wsciekla.
Mam pytanie. Ja Twoja Mam wyciaga spazone liscie. Ja zawsze sie przy tym
parze, mimi ze robie to dwoma widelcami, a kapuste dokladnie nacinam przed
wlozeniem do garnka.

Pozdrawiam.

1. Data: 2000-03-07 16:43:06

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> [...] strasznie mecze sie z ta duza
> kapusta w garnku.

Od kiedy mam mikrofalowke, skonczyl sie problem z parzeniem kapusty. Po
usunieciu glaba, kapuste nalezy wlozyc do plastikowego worka, zawiazac koniec
na supel i wsadzic do mikrofali, na 9 minut, obracajac co 3 minuty. Dopiero,
gdy miekka, naciac worek ostrozne, aby uleciala para, i poczekac, az kapusta
wystygnie. Jezeli jakies liscie w srodku "nie doszly", mozna je jeszcze raz
wsadzic do mikrofali, ale zawsze w szczelnie zawinietym worku plastikowym.
Magdalena

1. Data: 2000-03-08 23:01:28

Od: "Jola Backiel" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekko szkliste) wtedy odrywa te z wierzchu i odklada, czeka na nastepne,
> odrywa i odklada itd, dopoki nie obierze calej kapusty.

A jak Twoja mama odrywa te liscie? Bo ja zawsze sobie parze palce i po calej
kapuscie mam juz dosyc tych golabkow, chociaz je bardzo lubie.

--
Jola
i...@p...onet.pl - http://www.republika.pl/ilanka/

1. Data: 2000-03-09 08:43:11

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od kiedy mam mikrofalowke, skonczyl sie problem z parzeniem kapusty.

Magdaleno, dzieki za pomysl. Uwazam, ze jest rewelacyjny, przy
najblizszej okazji wyprobuje. Sadze, ze mozna zamiast torebki, owinac
ja folia do mikrofali oczywiscie z wyczuciem.

kanapki
POMOCY: Dodatki do zywnosci
pańska skórka...
Pytanie o drinka...